تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806384498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش تعرفه برق از ۴۳۰ ریال به ۵۳۳ ریال


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افزایش تعرفه برق از ۴۳۰ ریال به ۵۳۳ ریال


معاون وزیر نیرو توضیح داد قیمت برق افزایش یافته، اما اگر کسی نسبت به قبل، برق کمتری مصرف کند، هزینه برق او نیز کمتر می شود و نتیجه می گیریم که برق ارزانتر شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون وزیر نیرو گفت: حدود 83 درصد از مصرف‌کنندگان برق در سه پله اول از هفت پله تعریف قرار دارند و در صورتی که 20 درصد در سال 93 مشترکین در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند هزینه قبوض برق انها مانند قبوض 92 صادر می‌شود.   معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در باره چگونگی محاسبه افزا یش 24 درصدی تعرفه برق با وجود افزایش تعرفه تا 90 درصد به صورت پلکانی  گفت: مصوبه دولت ناظر به افزایش متوسط قیمت برق به 533.2 ریال بوده است و بر این اساس قیمت برق از 430 ریال باید به 533.2 ریال برسد و همین امر در تعرفه‌های اعلام شده رعایت شده است.

فلاحتیان ، با اشاره به این‌که از بخش‌های گوناگون مشترکین در حوزه کشاورزی ، صنعتی، تجاری، خانگی گرمسیری و خانگی عادی تعرفه‌های گوناگون دریافت می‌شود و به عنوان مثال از کشاورزان به ازای هر کیلووات برق مصرفی 10 تومان می‌گیریم، افزود : بنابراین با احتساب این موارد باید تعرفه برق در بخش‌های مختلف به گونه‌ای مشخص می شد که به رقم 533.2 ریال برسیم.

وی در باره ورد رقم اعلام شده 24 درصد از جانب وزارت نیرو و افزایش تعرفه تا 90.7 درصد در قبوض مشترکین خانگی عادی گفت: افزایش تعرفه در همه  سطوح مختلف باید به گونه‌ای باشد که متوسط برق دریافتی به رقم 533.2 ریال برسد که متاسفانه در خبرهای منتشر شده به این موضوع توجهی نشده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: حدود 83 درصد از مصرف‌کنندگان برق در سه پله اول قرار دارند و در صورتی که 20 درصد در سال 93 در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند هزینه قبوض برق مانند قبوض 92 می‌شود و یا حتی ممکن است قیمت برق مصرفی مشترکین از هزینه پرداختی در سال 92 با وجود افزایش تعرفه کمتر شود.

فلاحتیان با اشاره به این‌که 83 درصد از مشترکین تا 300 کیلووات در ماه برق مصرف می‌کنند گفت: کمتر از یک درصد از مشترکین در پله‌های بالا هستند و حتی با رعایت الگوی مصرف تا 15 درصد ممکن است قیمت قبوض برق تغییر نکند.

وی با اشاره به امکان بروز اشتباه در قبوض برق و اصلاح موارد مورد نیاز گفت:  وزارت نیرو قبوض صادر شده برق و هزینه‌های برق مصرفی را در دست بررسی دارد و براساس اطلاعیه، اصلاحات مورد نیاز به زودی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: ممکن است در قبض برق اشتباه رخ داده باشد که با مراجعه مشترکین در اسرع وقت اشتباه صورت گرفته اصلاح می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که تعریف تعرفه در هفت پله مختلف مشترکین خانگی و در بخش‌های دیگر به گونه‌ای است مشترکین پرمصرف با اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها ترغیب شوند مصرف را کاهش دهند گفت: در حوزه مشترکین خانگی گرمسیر تعرفه فقط 20 درصد افزایش یافته اما افزایش تعرفه در بخش خانگی عادی غیر گرمسیر کمی بیشتر بوده است و تعرفه‌ها باید به گونه‌ای تعریف می‌شد که متوسط درآمد مصرف برق به قیمت 533.2 ریال برسد.   فلاحتیان در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود مجوز افزایش قیمت برق تا سقف 38 درصد از جانب قانون گذار شاهد افزایش تعرفه در پله‌های مختلف تا بیش از 90 درصد هستیم گفت: دولت برای حمایت از مردم و مدیریت تورم از مجوز افزایش قیمت 38 درصدی هم استفاده نکرد و فقط قیمت برق را از 430 ریال به 533.2 ریال رساند وشاهدیم که در تعرفه‌های مختلف بهای برق متفاوت است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود از طریق استفاده از یک کولر گازی در تابستان مشترک به پله هفتم می‌رسد گفت: با وجود اسپیلت‌ها و کولر آبی مشترکین در بخش خانگی عادی براساس استاندارد نباید از کولر گازی استفاده کنند. در حال حاضر 83 درصد مشترکین برق در بخش خانگی کمتر از 300 کیلووات در ماه برق مصرف می‌کنند و میزان متوسط مصرف برق در تابستان 197 کیلووات در ساعت است. تاکید می کنم که اگر مردم تا 20 درصد صرفه جویی داشته باشند هزینه قبوض سال جاری کمتر از قبوض سال 92 می‌شود.
 


چهار شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن