تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820308274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه ترانزیت کالا از شرق کشور رشد فرامنطقه ای را به دنبال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر راه و شهرسازی: توسعه ترانزیت کالا از شرق کشور رشد فرامنطقه ای را به دنبال دارد زاهدان - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش ترانزیت کالا از محور شرق کشور و توسعه تجارت با کشورهای پاکستان، افغانستان و آسیای میانه به رشد کشورهای منطقه کمک شایانی خواهد کرد.


ˈعباس آخوندیˈ روز سه شنبه پس از بازدید از پایانه مرزی و گمرک میرجاوه واقع در 85 کیلومتری شرق زاهدان افزود: ˈمحور شرقˈ محور مهمی است لذا باید بتوانیم از هم مرزی با کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان به کمک موقعیت ویژه دریایی در بنادر سیستان و بلوچستان نهایت استفاده را ببریم.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت به توسعه محور شرق توجه بیشتری خواهد کرد گفت: برخی از طرحهای توسعه اسکله شهید رجایی بندر چابهار فردا با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در محور شرق فقط 1400 کیلومتر مرز خاکی تا دوغارون(در خراسان رضوی) وجود دارد لذا باید تلاش شود از این موقعیت برای افزایش مراودات تجاری با کشورهای منطقه استفاده کنیم.
وی گفت: وظیفه ما ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در طول مسیر شرق کشور است تا بتوانیم در بخشهای مختلف حمل و نقل ریلی، دریایی، هوایی و جاده ای برای افزایش ترانزیت اقدام موثرتری انجام دهیم.
آخوندی ادامه داد: خوشبختانه در این مسیر جاده های بسیار خوبی داریم و در صدد هستیم بخشی از این محور چهار بانده و بخشی دیگر به نحو مناسبی بهسازی شود.
وی در ادامه، به موقعیت راهبردی سیستان و بلوچستان به لحاظ وجود بنادر اقیانوسی، بازارچه ها و گمرکات مرزی اشاره و بیان کرد: این استان یکی از استانهای مهم مرزی است لذا افزایش مبادلات مرزی و صادرات و واردات منطقه برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در بازدید امروز از پایانه مرزی میرجاوه خوشبختانه مطلع شدیم پایانه های استان فعال هستند گرچه در حد انتظار نیست اما هم اکنون یک میلیون تن کالا از پایانه های مرزی محور شرق به کشورهای افغانستان و پاکستان ترانزیت می شود که 700 هزار تن آن از پایانه مرزی میلک و 350 هزار تن از میرجاوه انجام می شود.
وی گفت: علاوه بر ترانزیت کالا سالانه یک میلیون تن کالا از طریق این پایانه ها به افغانستان و پاکستان صادر می شود و در مقابل حدود 200 هزار تن کالا از جمله برنج و برخی محصولات کشاورزی از میرجاوه وارد کشور می شود.
آخوندی همچنین رسیدگی به وضعیت قشر پایین دست جامعه در مرزها را از وظایف وزارت راه و شهرسازی اعلام و بیان کرد: به منظور رسیدگی به وضعیت مسکن دهکهای درآمدی پایین این خطه، به بنیاد مسکن اعلام شد که به منظور تامین مسکن اجتماعی با همکاری شهرداریها، خیرین مسکن ساز و نهادهای مردمی در یک برنامه مناسب ˈتامین مسکن اجتماعیˈ را برای این قشر اعلام کند.
گمرک و پایانه مرزی میرجاوه با بیش از 100 سال قدمت حتی پیش از شکل گیری شهر زاهدان رونق بازرگانی داشته است.
خط ریلی شهرستان میرجاوه نیز راه آهن جمهوری اسلامی را به شبه قاره هند متصل می کند.
1108/2729
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن