تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798552049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارشاد: دولت تلاش کرد روحیه امید بر فضای فرهنگی کشور حاکم شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر ارشاد: دولت تلاش کرد روحیه امید بر فضای فرهنگی کشور حاکم شود زاهدان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تلاش کرد روحیه امید بر فضای فرهنگی کشور حاکم شود.


به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه، همزمان با برنامه دیدار رییس جمهوری با مردم در ورزشگاه شهر زاهدان، در جمع نمایندگان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان سیستان و بلوچستان در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان حاضر شد و در سخنانی گفت: در طول این 6 ، 7 ماهه اخیر آنچه شاهدیم ، اینکه روحیه امید بر فضای فرهنگی کشور حاکم شده است.
علی جنتی که در سفر هیات دولت به سیستان وبلوچستان، دکتر حسن روحانی را همراهی می کند، تاکید کرد که اکنون این امیدواری در میان اصحاب فرهنگ و رسانه ایجاد شده که می توانند اندیشه های خود را منتشر کنند.
وی گفت تا آنجا که در اختیار دولت بوده تلاش کرده ایم ، فضا را برای گسترش هرچه بیشتر تعامل در حوزه های فرهنگی و رسانه ای ایجاد کنیم، بطوری که کتاب هایی بود که مدتها به دلایل واهی معطل مانده بود که با انجام اصلاحاتی مجوز دریافت کردند و یا نشریاتی که بین 5 تا 7 سال درنوبت رسیدگی بود که تا بهمن سال گذشته تعیین تکلیف شده و خیلی از آنها مجوز گرفتند. همچنین در جشنواره های امسال آثار سینمایی با سلیقه های مختلف به نمایش درآمد.
جنتی ، در تشریح روحیه ای که فعلا در دولت یازدهم دنبال می شود، گفت تا جایی که به دولت مربوط می شود، ما قانون را اجرا و ازاعمال سلیقه شخصی اجتناب می کنیم و عمیقا اعتقاد داریم که در حوزه فرهنگ ، هنر و رسانه باید همه سلیقه ها حضور داشته باشند.
وی، با بیان اینکه ˈعمیقا اعتقاد داریم در حوزه فرهنگ، هنر ، ادب و رسانه باید از همه سلیقه ها حضور داشته باشندˈ، گفت: این تفکر که درکشور باید فقط یک سلیقه وجود داشته باشد، تفکر باطلی است و نتیجه نداده و گاه نتیجه عکس داده است.
وزیر ارشاد دربخش دیگری از سخنانش، به نقش اصحاب و اهالی فرهنگ و هنر در حوزه فرهنگ عمومی پرداخت و گفت: همه کسانی که اهل فرهنگ و رسانه و هنرو ادب هستند، باید همراه با دستگاههای مسوول تلاش کنند تا فرهنگ را که جزیی از هویت ملی است، ارتقا بخشند.
وی در بیان برخی مشکلات در حوزه فرهنگ عمومی، از بی اعتنایی به قانون ، ضعف هایی در وجدان کاری ، اخلاق اسلامی و اجتماعی و رفتارهایی مانند کم رنگ شدن روحیه صداقت و راست گویی، امانت داری ، عشق ورزی و محبت و نیز ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع عمومی ابراز نگرانی کرد.
جنتی ، با اشاره به تاثیر شرایط حاکم بر ارتباطات در جوامع و نیز نقش آن در گسترش اسیب های اجتماعی ، گفت وظیفه اهالی فرهنگ در قبال این شرایط ، این است که در مرحله اول خود متخلق به اخلاق باشند و بعد تلاش کنند تا بر جامعه و حتی جوامع دیگر کشورها تاثیربگذارند.
وی به سند چشم انداز و جایگاه ایران در 1400 بر مبنای این سند، اشاره کرد وگفت براساس این سند باید در این سال، کشور اول منطقه ازنظر اقتصادی و فناوری و الهام بخش دیگران باشیم.
وزیر ارشاد با بیان اینکه ˈ زمانی می توانیم به این جایگاه برسیم که اقتصادی شکوفا ، توام با احساس مسوولیت در حوزه های تولید و کارآفرینی و در عین حال برخوردار از ارزش های دینی و اخلاقی داشته باشیمˈ، اظهارداشت: در غیر این صورت یک جامعه مفلوک ونابسامان نمی تواند الهام بخش دیگران باشد.
وی اضافه کرد بنابراین درسالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند، باید همه تلاشهایمان را بیشتر کنیم تا ارزش های فرهنگی جامعه را رشد و توسعه دهیم.
علی جنتی که بعد از شنیدن سخنان، گلایه ها و انتقادات نمایندگان انجمن های مختلف فرهنگی ، هنری و ادبی و رسانه ای استان سیستان و بلوچستان سخن می گفت، تصریح کرد: دولت با شعارهایی که طرح کرد، تلاش کرده فضای جدیدی برای فرهیختگان ، هنرمندان ، ادبا واهالی رسانه ، ایجاد کند تا بتوانند آنچه در ذهن دارند، منتشر کنند (رسانه)، روی کاغذ بیاورند(کتاب) ، در آثار سینمایی متجلی کرده و یا در شعرهایشان تبلور بخشند.
وی تاکید کرد: دراین فضا هیچکس نباشد که فکری داشته باشد و خودسانسوری کرده و یا برای افکارش محدودیت قائل شود.
جنتی درباره استان سیستان و بلوچستان هم گفت آنچه درک می کنم، اینکه علیرغم همه محدودیت های مادی ، فضاهای فرهنگی و تجهیزات ، این استان از نظر سرمایه های انسانی بسیار غنی است و نیروهای سخت کوش و شایسته ای دارد.
وی با اشاره به شعار عدالت فرهنگی که از آغاز بکار دولت جدید سرداده شده ، تاکید کرد که هدف ، ایجاد فرصت های برابر در حوزه فرهنگ است و متاسفانه فاصله ها میان استانهای محروم و برخوردار، زیاد است.
وزیر ارشاد کمبودهای فرهنگی استان، از جمله فقدان سالن های سینما ، تئاتر و یا استودیوی موسیقی در استان ، حتی در مرکز آن زاهدان را غیر قابل قبول دانست و گفت باید فرصت های برابر ایجاد کنیم و همه مناطق کشور از ظرفیت های برابر برخوردار باشند.
وی در عین حال محدودیت های دولت را از نظر مالی بسیار بالا دانست و گفت که تحریم های یک دهه گذشته ظالمانه به ملت ایران تحمیل شده و مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که درسالجاری با جدیت مذاکرات درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران پیش برود و تحریم ها مرتفع شود و بتوانیم ثروت هایی که دسترسی نداریم و بالغ بر100 میلیارد دلار می شود را به داخل کشور هدایت کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که امیدوار است تا پایان سال در این وضعیت گشایشی صورت بگیرد.
1770 / 653
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن