تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821120301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه طرح جامع آب خام شهر تهران به کمیسیون مشترک ارجاع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لایحه طرح جامع آب خام شهر تهران به کمیسیون مشترک ارجاع شد تهران بزرگ - ایرنا - اعضای شورای شهر تهران در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه ˈطرح جامع آب خام شهر تهرانˈ را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک شورا ارجاع دادند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران امروز (سه شنبه) در صحن شورای شهر تهران با حضور 25 عضو برگزار و ˈعبدالمقیم ناصحیˈ رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نطق پیش از دستور را ارایه کرد.
وی در نطق پیش از دستور اظهار داشت: رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه سال جدید دریچه ای از تلاش در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی را پیش روی صاحبا ن بصیرت قرار داده است.
وی ابعاد فرهنگی انقلاب اسلامی را اصلی ترین شاکله فرهنگی در سی سال گذشته عنوان کرد.
ناصحی با بیان اینکه نباید به امور فرهنگی به عنوان منبع درآمد نگاه کنیم، گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید برنامه ریزی لازم داشته و برای توسعه و تحول فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی وارد شویم.
وی شهر تهران را تابلوی اصلی و اولیه فرهنگ اسلامی در محوریت شهری دانست و افزود: در این زمینه باید ظرفیت های مدیریت شهری در راستای امور فرهنگی به طور کامل و مناسب کارشناسی شده و به کار گرفته شود.
وی یادآور شد: دشمنان در سه مرحله تحمیل فرهنگی، تخریب فرهنگی و تسلیم فرهنگی سعی دارند فرهنگ غلط و منحط خود را به جامعه ما تحمیل کنند.
وی همچنین با اشاره به وظیفه شورای اسلامی شهر تهران، رسالت شورا را در امور فرهنگ سازی و واکسیناسیون فرهنگی رسالتی بزرگ برشمرد.
بر اساس این گزارش، اعضای شورای شهر تهران در این جلسه که میزبان ˈسید جعفر تشکری هاشمیˈ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بودند، از نحوره توزیع آرم های طرح ترافیک بویژه طرح های ترافیک خبرنگاران و گروه هایی از جمله پزشکان، انتقاد کرده و از این معاونت خواستند که بر توزیع طرح ها بازنگری داشته باشد.
بر اساس این گزارش، تشکری هاشمی در سخنان خود اظهار داشت: تا کنون بیش از 5 هزار آرم طرح ترافیک برای خبرنگاران و بیش از 6 هزار آرم طرح ترافیک برای پزشکان صادر شده است.
ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز از تشکری هاشمی خواست تا لیست اسامی خبرنگارانی که آرم طرح ترافیک دریافت کرده اند به شورای شهر ارایه شود.
ˈمعصومه آبادˈ عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه به کاهش آرم های طرح ترافیک پزشکان انتقاد داشت.
وی با بیان اینکه 770 هزار پزشک دارای نظام پزشکی هستند خاطر نشان کرد: از این تعداد تنها 4 هزار نفر آرم دریافت کرده اند و این عدد معادل 4 درصد است در حالی که گفته می شود بیش از 6 هزار آرم به پزشکان داده شده است.
ˈمحسن سرخوˈ عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید به سمت حمل و نقل عمومی برویم، اظهار داشت: باید حمایت همه جانبه از حمل و نقل عمومی شکل بگیرد.
وی با بیان آماری خاطر نشان کرد: شهر پکن دارای 48 هزار تاکسی و تهران دارای 78 هزار تاکسی است که این آمار با توجه به جمعیت دو شهر قابل مقایسه نیست.
وی خواستار بازنگری در ارایه آرم های طرح ترافیک شد.
بر اساس این گزارش در این جلسه اعضای شورای شهر نظر خود را در خصوص زمان اجرایی شدن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران بعد و یا قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بیان کردند.
ˈمهدی چمرانˈ عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید افزایش نرخ ها به طور همزمان با سراسر کشور انجام شود، گفت: در این زمنیه باید هماهنگی لازم با دولت در مورد زمان و میزان افزایش قیمت انجام شود.
وی با بیان این که به تاکسیران ها کمکی نمی شود، تاکید کرد: باید در نرخ های تاکسی نیز تجدید نظر شود.
ˈمحسن سرخوˈ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بیش از 71 درصد از تاکسی ها دوگانه سوز هستند، گفت: پیش بینی کمک به تاکسی داران در بودجه سال 93 انجام شده است.
وی، بیمه و تبدیل تاکسی ها به تاکسی های هیبریدی را از جمله پیش بینی ها در سال جاری دانست و افزود: نرخ ها نیز 25 درصد افزایش خواهد داشت که با افزایش قمیت های حامل های انرژی نیازی به افزایش مجدد نیست.
ˈاحمد مسجد جامعیˈ نیز با بیان اینکه شورای شهر به مصوبه خود پایبند است اظهار داشت: نرخ ها بیش از 25 درصد افزایش نمی یابد و تنها در زمان اجرای مصوبه دو یا سه هفته تاخیر لحاظ می شود تا نظر دولت نیز تامین شود.
بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر همچنین در این جلسه لایحه ˈطرح آب خام شهر تهرانˈ را مورد بررسی قرار دادند.
ˈعلی محمد مختاریˈ مدیر عامل سازمان پارک های شهردار تهران در این جسله با ارایه آماری گفت: بیش از 300 مخزن ذخیره آب با گنجایش 555 هزار متر مکعب احداث شده است.
وی همچنین افزود: بیش از 59 چاه برای آب شرب شهرک های اطراف تهران مورد استفاده قرار می گیرد.
مختاری یادآور شد: در تهران 500 قنات داریم که 150 قنات نیمه متروکه است.
مدیر عامل سازمان پارک های شهردار تهران خاطر نشان کرد: از 150 قنات نیمه متروکه 60 قنات برای آب خام فضای سبز استفاده می شود.
وی همچنین افزود: 36 هزار هکتار وسعت کمربند سبز تهران و 12 هزار و 500 هکتار نیز فضای سبز درون شهری در تهران داریم.
وی سرانه فضای سبز تهران قبل از انقلاب اسلامی را نیم متر مربع دانست که در حال حاضر این عدد به 23 متر مربع افزایش یافته است.
ˈمجتبی شاکریˈ عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به دعوت از نمایندگان ادوار شورای شهر برای حضور در صحن شورا تذکر داد و گفت: این کار منطقی نبوده و به صلاح نیست.
وی با بیان اینکه نباید اشتباه مجلس شورای اسلامی را تکرار کنیم، افزود: مجلس شورای اسلامی این کار را انجام داد که مورد مذمت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه شورای اول با حاشیه هایی همراه بود گفت: این کار هزینه های زیادی برای شورا دارد و برخی از گفته ها و ناگفته ها را مطرح می کند.
ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای شهر نیز با بیا ن اینکه دعوت از نمایندگان ادوار شورا تنها برای صرف نهار بود، اظهار داشت: این تذکر در هیات رییسه بررسی می شود.
ˈ محمد سالاریˈ رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه نسبت به اجرایی نشدن مصوبات شورا تذکر داد.
وی گفت: اجرایی نشدن مصوبات یک مشکل عمومی شورا است.
سالاری پیشنهاد کرد: مصوبات اجرا نشده شورا در کمیسیون های مختلف احصا شده و به سایر اعضا اطلاع داده شود.
ˈاحمد حکیمی پورˈ عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت پارک بان ها خاطر نشان کرد: فعالیت پارک بان ها به داخل خیابان های فرعی و کوچه ها نیز کشیده شده است.
وی با بیان اینکه چه زمانی مشکل پارکینگ در شهر تهران رفع می شود، گفت: خیابان ها جزو مشاعات و متعلق به شهروندان است و اکنون به منبع درآمدی تبدیل شده که مشخص نیست حساب و کتاب آن چگونه است.
همچنین در این جلسه ˈعلیرضا دبیرˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تسریع در بررسی بودجه شرکت ها و سازمان های شهرداری برای تصویب در صحن علنی شورا به کمیسیون های شورای شهر تذکر داد.
وی با اشاره به سیاست جدید شورای چهارم مبنی بر تقسیم کار بودجه در کمیسیون های مختلف؛ از روسای کمیسیون ها درخواست کرد، بودجه شرکت ها و سازمان ها را هر چه سریعتر بررسی کنند تا این بودجه برای تصویب به صحن علنی بیاید.
ˈرحمت الله حافظیˈ رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر نیز در پاسخ به دبیر نسبت به ندادن اطلاعات لازم درباره شرکت ها از سوی شهرداری انتقاد کرد و این موضوع را دلیل تاخیر در بررسی بودجه دانست.
وی گفت: بودجه شرکت ها به دلیل ندادن اطلاعات توسط شهرداری درباره این شرکت ها قابل بررسی نیست.
بر اساس این گزاش ˈعلیرضا دبیرˈ در پاسخ به حافظی با بیان اینکه شما 8 سال مچ گیری کردید، اظهار داشت: در دولت جدید اجازه بدهید ما نیز حرفهایمان را بزنیم.
بر اساس این گزارش، پاسخ دبیر منجر به درگیری لفظی بین روسای کمیسون های برنامه و بودجه شورا شهر تهران و سلامت و خدمات شهری شورای شهر شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در جریان پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران لایحه ˈطرح جامع آب خام شهر تهرانˈ و طرح ˈ الزام شهرداری تهران به تهیه و تکمیل طرح جامع ساماندهی مساجد در کلان شهرهای تهران به ویژه مساجد محلیˈ از دستور شورا خارج و برای بررسی بیشتر به کمیسیون های مشترک شورا ارجاع شد.
تهرام/7244/ 699
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن