تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820882083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خود مراقبتی باید جایگزین خود درمانی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خود مراقبتی باید جایگزین خود درمانی شود کرج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرزگفت: با توسعه آموزش همگانی می توان خود مراقبتی را جایگزین خود درمانی کرد.


ˈ محمدحسن ناصری ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق این امر در استان البرز، آموزش های همگانی برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از بیماری باید پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه درکشور با آمار بالای خود درمانی مواجه هستیم اظهارکرد: افراد بدون اینکه اطلاعات اولیه ای از بیماری خود داشته باشند با دیدن اولین نشانه ها اقدام به مصرف انواع داروها، از مسکن ها تا آنتی بیوتیک های متنوع می کنند.
ناصری بیان کرد: افراد از این نکته غافل هستند که مصرف غیرمنطقی دارو علاوه بر عدم درمان بیماری باعث ایجاد عوارض دارویی در طولانی مدت می شود.
وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ خود مراقبتی افزایش یابد گفت: خود مراقبتی یعنی فعالیت هایی که خودمان برای حفظ یا ارتقای سلامت مان، پیشگیری از ابتلا به بیماری، یا کاهش عوارض آن انجام می دهیم.
ناصری یادآور شد: بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی که یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در سراسر دنیا است و درمان آن نیز هزینه های زیادی را به همراه دارد و با خود مراقبتی قابل پیشگیری هستند.
وی گفت: مدیریت برنامه غذایی، کنترل وزن، ورزش کردن یا دست کم پیاده روی در اکثر روزها، ترک دخانیات، کنترل فشار خون از جمله اقداماتی هستند که با انجام آنها می توان از بروز بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کرده و یا آسیب های آن را کاهش داد. ک/3
7421/ 691
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن