تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820980631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت نانو ابزاری برای تصفیه خون در بیماران کلیوی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساخت نانو ابزاری برای تصفیه خون در بیماران کلیوی تهران - ایرنا - محققان ژاپنی موفق به ساخت نانو ابزاری شدند که می تواند برای تصفیه خون استفاده شود. این ابزار که می تواند جایگزین ارزان قیمتی برای دیالیز باشد در حال طی مراحل تست آزمایشگاهی است.


به گزارش ایرنا از ستاد ویژه فناوری نانو ، در این روش جدید ، از نانو الیاف برای زدودن مواد سمی خون استفاده می شود.
وجود مواد سمی در بدن با غلظت بالا که در نهایت وارد کلیه می شوند می تواند منجر به مشکلاتی در فعالیت کلیه شود. رایج ترین روش برای تمیز کردن خون از این مواد ، دیالیز است که معمولا به صورت چند بار در هفته در خانه یا بیمارستان انجام می شود.
دستگاه های دیالیز معمولا انرژی زیادی مصرف کرده و همچنین نیازمند سیستم های نگهداری دقیقی هستند. از سوی دیگر وفور این دستگاه ها در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بیشتر از جوامع فقیر است و هرساله بالغ بر یک میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مشکلات ناشی از عملکرد ضعیف کلیه جان خود را از دست می دهند.
معمولا بعد از بروز برخی بلای طبیعی نظیر زمین لرزه یا سونامی ، بیماران دیالیزی تا مدتی امکان دیالیز شدن را از دست داده و تا زمانی که بیمارستان ها به شرایط عادی خود باز گردند این بیماران نمی توانند دیالیز شوند.
برای حل این مشکل محققان ژاپنی با استفاده از نانوالیاف ، ابزاری ساختند که می تواند مواد سمی خون را جداسازی کند. این ابزار را می توان به بازوی بیمار وصل کرد و دیگر نیازی به تجهیزات گرانقیمت دیالیز نیست. بنابراین هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی می شود.
این گروه نتایج یافته های خود را در قالب مقاله ای با عنوان Fabrication of zeolite-polymer composite nanofibers for removal of uremic toxins from kidney failure patients در نشریه Biomaterials Science به چاپ رساندند.
علمی(1)**1746**1599
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن