تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819997046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واعظی:ارزش مبادلات تجاری ایران وترکیه به 30میلیارددلار افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واعظی:ارزش مبادلات تجاری ایران وترکیه به 30میلیارددلار افزایش می یابد تهران - ایرنا - چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بر افزایش روابط و مبادلات تجاری دو کشور تا 30 میلیارد دلار تاکید کرد.


محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست ضمن خیرمقدم به جودت یلماز وزیر توسعه و برنامه ریزی ترکیه و هیات همراه که به تهران سفر کرده اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به همسایگانش و بویژه کشور دوست و برادر ترکیه عنایت ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: در سفر طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران اقدامات مثبتی صورت گرفت و این سفر را فصل جدیدی در روابط دو کشور تلقی می کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: هدفگذاری این سفر افزایش برنامه همکاریهای دو کشور به 30 میلیارد دلار بود و با توجه به فضای مثبتی که میان دو دولت و ملت وجود دارد انجام شدنی است.
واعظی گفت: یکبار دیگر از طرف خود و هیات همراه و دولت ایران پیروزی طیب اردوغان در انتخابات اخیر را تبریک عرض می کنم.
جودت یلماز وزیر توسعه ترکیه در صدر هیاتی متشکل از نمایندگان نهادهای مهم اقتصادی و بخش خصوصی این کشور برای شرکت در بیست وچهارمین دور کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی وتجاری ایران و ترکیه دوشنبه شب وارد تهران شد.
سفر سه روزه مسوولان اقتصادی و کارآفرینان ترکیه به ایران را شورای کار مشترک ایران و ترکیه به عنوان نهاد زیر مجموعه شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه وابسته به اتحادیه اتاق ها وبورس های ترکیه سازماندهی کرده است.
هیات تجاری ترکیه متشکل از ˈجودت یلمازˈ رییس طرف ترک کار گروه مشترک همکاری های ایران وترکیه ورئیس طرف ترک کمیسیون مشترک اقتصادی وتجاری ایران و ترکیه، ˈ علی عثمان اولوسویˈ رییس طرف ترک شورای کار ایران و ترکیه، مقامات اقتصادی و تجاری نهادهای دولتی ترکیه، کارآفرینان فعال این کشور درشهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و وان است.
در این سفر، نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه تشکیل و فرایند همکاری های اقتصادی و تجاری دوکشور بررسی و نقشه راه یک سال آینده روابط ترسیم خواهد شد.
ریاست طرف ترک را در این نشست ها جودت یلماز و ریاست طرف ایرانی را محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعهده دارند.
قرار است در خاتمه این نشست موافقتنامه ای توسط یلماز و واعظی امضا شود که در واقع ترسیم کننده نقشه راه همکاریهای اقتصادی و تجاری دو کشور همسایه در دوره جدید مطابق با اهداف تعیین شده توسط رهبران ایران و ترکیه برای توسعه مناسبات خواهد بود.
تسهیل تجارت، حمل و نقل، همکاریهای صنعتی، امور گمرکی، سرمایه گذاری ها، همکاری بین بخش های خصوصی، همکاری های بین المللی دو کشور، همکاری فنی در امور صادرات، استاندارد کردن کالاهای صادراتی، همکاریهای بین سازمانهای رادیو و تلویزیون دوکشور، انرژی، کشاورزی، محیط زیست، تامین اجتماعی از موضوع های مورد بحث در این نشست ها پیش بینی شده است.
اقتصام (3) **1053 **1561
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن