تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815030378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب منطقه ای آماده پرداخت حقوق اهالی منطقه در اجرای سد تنگ سرخ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آب منطقه ای آماده پرداخت حقوق اهالی منطقه در اجرای سد تنگ سرخ است یاسوج - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد ازآمادگی کامل این شرکت برای پرداخت حقوق و مطالبات بحق مردم در اجرای سد مخزنی تنگ سرخ خبر داد.


علی لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاور طرح با همکاری نماینده حقوقی شرکت آب منطقه ای استان ،نماینده رسمی دادگستری و جمعی از اهالی منطقه تنگ سرخ و روستاهای اطراف سد مطالعات اولیه و میزان خسارات در اجرای این سد را برآورد کرده اند.
وی بیان کرد: در مطالعات اولیه و گزارشات رسیده از سوی مشاور طرح حدود چهار روستا به طور کامل در حوزه دریاچه سد قرار می گیرد.
لطفی اظهار کرد: بر اساس این گزارش و در قبل از افزایش ارتفاع سد از 42 به 52 متر نیز حدود 420 هکتار باغ در این منطقه و حدود چهار کیلومتر راه روستایی یاسوج و تنگ سرخ به طور کامل در حوزه دریاچه سد قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه این میزان خسارات برآورد شده با حضورخود اهالی منطقه در سال های 85 و 86 و با شروع مطالعات طرح انجام شده است، افزود: مطالعات و میزان خسارات برآورد شده نیز مستند سازی شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از جاده قدیم یاسوج - شیراز نیز در اجرای این سد از بین خواهد رفت، افزود: شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد موظف است در احداث جاده جدید و در بالا دست سد اقدام کند.
لطفی عنوان کرد: برخی تاسیسات زیربنایی، ساختمان های اداری ، اورژانس و خانه بهداشت نیز در حوزه دریاچه سد قرار دارد که آب منطقه ای و مشاور طرح نیز میزان خسارات تمامی انها را براورد و در نقشه اجرایی سد لحاظ کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: برخی تغییرات در اجرای این سد و افزایش میزان ارتفاع و حوزه دریاچه اعتراض و نگرانی برخی اهالی منطقه را به دنبال داشته است.
وی افزود: هم اکنون برخی از این اهالی میزان باغ های موجود خود را حدود یکهزار هکتار اعلام می کنند و مدعی هستند که باید میزان خسارات اراضی کشاورزی، باغ ها، تاسیسات و املاک آنها به طور شفاف براورد و پرداخت شود.
لطفی افزود: البته با توجه به استعلامات صورت گرفته در زمینه اجرای این سد برخی دستگاه های مربوطه همچون سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این راستا بی تقصیر نیستند و این اداره ها باید هشدارهای لازم را به اهالی منطقه برای افزایش میزان سطح باغ ها و یا طرح های کشاورزی و صنعتی خود را گوشزد می کردند.
وی ابراز داشت: با توجه به منافع فراوان این سد برای تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار برای شهر یاسوج و آبیاری حدود شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رفع معارضات اجتماعی و همکاری مردم منطقه برای ایجاد این سد بزرگ امری ضروری به نظر می رسد.
وی ابراز داشت: این در حالی است که حدود 240 میلیارد ریال نیز در سه سال گذشته و از محل اعتبارات استانی و یا فروش اوراق مشارکت در این سد هزینه شده است.
لطفی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل سد مخزنی تنگ سرخ در 35 کیلومتری شهر یاسوج را افزون بر 500 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی تاکید کرد: عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از سال 90 و با حضورمجید نامجو وزیر وقت نیرو آغاز شده و قرارداد اولیه به میزان 500 میلیارد ریال با پیمانکار این طرح نیز منعقد شده است.
لطفی با بیان اینکه تمامی فرایند مطالعاتی این سد و مسایل زمین شناسی و فنی آن با حضور کمیته های تخصصی وزارت نیرو انجام شده است میزان حجم ذخیره این سد را نیز افزون بر 200 میلیون متر مکعب اعلام کرد.
671/7530
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن