تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815729443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش کیانوش عیاری به یک خبر تکان‌دهنده


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
واکنش کیانوش عیاری به یک خبر تکان‌دهنده

واکنش کیانوش عیاری به یک خبر تکان‌دهنده
«زنده به گور شدن دوقلوهای یک ساله توسط پدرشان در خوزستان» خبر تلخی بود که به تازگی مخابره شد، کیانوش عیاری که آخرین ساخته سینمایی «خانه پدری» به دلیل برخی نگاه‌ها چند سال اکران نشد و سرانجام در بخش غیر رقابتی جشنواره فجر به نمایش درآمد، در واکنش به این خبر احساس و تحلیل‌اش را نسبت به چنین رویدادهایی بیان کرد.
به گزارش نامه نیوز، این کارگردان سینمای ایران در پی تماس ایسنا، گفت: باید باور کنیم در میان مردم خوب و مهربان ایران یا هر جای دیگری از دنیا، چنین اتفاقاتی بارها رخ داده و باز هم تکرار خواهد شد.

او ادامه داد: فیلم «خانه پدری» شاید توان این را نداشته باشد که تلنگری برای پیشگیری یا به حداقل رساندن این فجایع باشد اما دست کم مردم را متوجه چنین جراحتی در جامعه می‌کند.

کارگردان فیلم «خانه پدری» با اشاره به بازخوردهایی که پس از نمایش فیلم «خانه پدری» در جشنواره فجر گرفته بود‌، ادامه داد: بارها اشاره کردم وقوع چنین اتفاقاتی انگیزه ساخت فیلم نبوده و فقط به یک نوع تنگ‌نظری پرداخته شده است.

وی یادآور شد: 19 بهمن‌ماه پس از نمایش این فیلم جوانی به من گفت، آیا جایی که در «خانه پدری» به تصویر کشیده شده ایران است یا سرزمینی است که فقط مردم‌اش مثل ما فارسی صحبت می‌کنند؟

عیاری در توضیح این اتهام که سرزمین مطروحه در فیلم «خانه پدری»، ایران نیست و اگر هم ایران است چرا باید چنین مردان سفاک و خشنی تصویر شوند؟ گفت: شنیدن خبری که حالا منتشر شده، هر انسانی را ویران می‌کند و این انسان ویران به قاعده، به خود اجازه نخواهد داد خبرگزاری شما را چند سال تعطیل کند یا خواهان حذف جمله‌های موحش این خبر باشد.

این کارگردان اضافه کرد: انتشار این خبر بی‌آنکه آبروی ایران و مرد ایرانی را ببرد، یک واکنش طبیعی است به حادثه‌ای که وقتی از نزدیک دیده می‌شود شرایط پیچیده‌ی شکل‌گیری‌اش عیان می‌شود. شرایط پدیداری یک جامعه انسانی، محو شدن خشونت است و می‌دانیم این سرزمین «اتوپیایی» هنوز وجود ندارد.

کارگردان فیلم «خانه پدری» در ادامه گفت‌و‌گوی خود به خبرنگار ایسنا گفت: نه فیلم من و نه خبر شما قرار نیست به گونه‌ای باشد که انگار می‌خواهیم زشتی‌ها و جراحات جامعه را بزک کنیم. کسانی که بخواهند من و شما را به تسامح دعوت کنند، درواقع تسامح «سرکوبگر»ی را می‌پرورند که مبادا مُخل کارخانه رؤیاسازی باشد و البته خوشحالم مسؤولان فعلی در برخورد با فیلم بی‌ادعای «خانه پدری» حب و بغضی را نیافتند و این فیلم را با همین ویژگی‌هایش پذیرفته و به تسامح هم دچار نشده‌اند.

کیانوش عیاری در پاسخ به اینکه نگاهش به این پدری که فرزندانش را زنده به گور کرده چیست؟ بیان کرد: خبر فعلا در مرحله شوک‌برانگیزی است و باید زوایای پنهانش آشکار شود اما هرچه هست، حتی اگر ناشی از جنون محض هم باشد، همچنان هولناک است و جایی برای مدارا نمی‌گذارد.

به گزارش ایسنا، بیش از پنج سال از ساخت فیلم «خانه پدری» می‌گذرد و این فیلم به دلیل تلخی و خشونتی که در صحنه قتل وجود دارد (پدری دخترش را در زیرزمین خانه دفن می‌کند، به دلیل مشکلات و سوءتفاهم‌های ناموسی)، هنوز امکان نمایش پیدا نکرده است، این در حالی است که کیانوش عیاری بارها بر این نکته تاکید داشته که به هیچ وجه قصد سیاه‌نمایی نداشته و تنها آنچه را که از گذشته‌های دور در این جامعه رخ می‌داده و هنوز هم در بخش‌های مختلف کشور حتی پایتخت رخ می‌دهد، نمایش داده است.

عیاری که تا به حال در مقابل اصرارهایی که برای حذف صحنه قتل فیلم‌اش مطح می‌شد، مقاومت کرده است،‌ در جشنواره سی‌ودوم فیلم فجر پس از نمایش این فیلم بیان کرد: من به سیاه‌نمایی علاقه‌ای ندارم، مرا سانسور نکنید. در جامعه‌ای که از مشکلات فراوان سرشار است، چطور از این‌ها عبور کنم؟ بنابراین از من نخواهید به چیزهای فرعی‌تر جامعه بپردازم.






1393/1/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن