تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818236953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعزیه خوب موجب آرامش مخاطبان می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تعزیه خوب موجب آرامش مخاطبان می شود کرمان - ایرنا - مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه مردم باید از دیدن تعزیه لذت ببرند، گفت: تماشای یک مجلس تعزیه خوب، باعث تطهیر و آرامش مخاطبان می شود.


به گزارش ایرنا، ˈبابک دقیقیˈ شامگاه دوشنبه در حاشیه برگزاری پنجمین شب از جشنواره نمایش های آیینی در روستای ده زیار کرمان در جمع اصحاب رسانه افزود: تعزیه دارای دو بعد اعتقادی و هنری است که اگر تعلقات مذهبی در قالب هنر بیان شود، حوزه تاثیرگذاری بیشتری دارد.
وی از تعزیه به عنوان یک هنر آیینی یاد کرد و گفت: وقتی تعزیه پیشوند هنر را در بر می گیرد، باید ملزومات هنری آن نیز از سوی تعزیه خوانان رعایت شود.
وی با بیان اینکه ابزارهای هنری جامعه امروز پیوسته در حال تغییر است، بیان کرد: اگر هنر آیینی تعزیه بخواهد طراوت خود را حفظ کند باید نوگرایی را در دستور کار قرار دهد و البته نباید از اصالت تعزیه فاصله گرفت.
مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اینکه هر قالب هنری که نتواند با شرایط اجتماعی همخوانی کند بتدریج راکد می شود، تصریح کرد: هنر تعزیه خوانی باید به تناسب شرایط اجتماعی تغییر کند و بعد هنری آن بیشتر تقویت شود.
وی برگزاری جشنواره نمایش های آیینی در روستای ده زیار را گامی موثر برای تقویت این هنر آیینی دانست و خاطرنشان کرد: اصل نمایش تعزیه تطهیر شدن و به آرامش رسیدن مخاطب تعزیه است و در مجموع مردم باید از تماشای تعزیه لذت ببرند.
وی با تاکید بر اینکه تعزیه خوانان باید بدانند که یک پای آنها همیشه در هنر است، گفت: اگر تمام اصول فنی هنری در تعزیه اجرا شود می توان تعزیه را در تمام روزهای سال با عنوان های مختلف اجرا کرد و مردم هم استقبال می کنند.
نخستین جشنواره نمایش های آیینی به همت گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان کرمان و با حضور 12 گروه تعزیه خوان و پرده خوان از سراسر استان از 21 فروردین در روستای ده زیار آغاز شده و تا 31 فروردین ادامه دارد.ک/2
7440/8154/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن