تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814705400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت آموزش و پرورش به سمت مشارکت های مردمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حرکت آموزش و پرورش به سمت مشارکت های مردمی است کرمان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حرکت آموزش و پرورش به سمت مشارکتهای مردمی است زیرا این دستگاه از سوی سیستم دولتی قابل هدایت و حرکت رو به جلو باتوجه به نیازهای موجود نیست.


به گزارش ایرنا، ˈابراهیم جهانگیریˈ روز دوشنبه در شورای ورزش مدارس استان کرمان افزود: این مشارکت ها در درون بین مربیان، دانش آموزان و اولیا و در بیرون بین نهادها و ارگان های مختلف باید وجود داشته باشد و بی شک مدارس غیردولتی نیز بخشی از این پیش بینی است.
وی ادامه داد: تاکنون مدارس غیر دولتی ما به دلیل دیدگاه های مدیریتی با فراز و نشیب های بسیار در زمینه حمایتی روبرو بوده و همین موضوع باعث شده که این نواقص نه اینکه برطرف نشود بلکه زیاد هم شده است.
جهانگیری تصریح کرد: ماموریت ما توسعه این مدارس و اصلاح آنهاست و ماموریت ما قفل زدن بر درب های این مدارس نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: تمامی معاونان و هر کس به تناسب مسوولیت و ماموریتی که دارد باید همان وظیفه خود را نیز علاوه بر مدارس دولتی در مدارس غیر دولتی نیز انجام دهد تا به نوعی به مدارس غیر دولتی کمک شود.
وی افزود: اگر چه در مدارس غیر دولتی باید شرایط و استانداردهای ورزشی وجود داشته باشد اما همه چیز در این مدارس تعبیه نشده و به ناچار باید از ظرفیت های بیرون استفاده کنند.
جهانگیری با اشاره به اینکه برای هر دانش آموز مقطع ابتدایی 13 میلیون ریال در مدارس دولتی هر سال هزینه می شود در حالی که در مدارس غیر دولتی شهریه این مدارس شش میلیون و 500 هزار ریال است، تصریح کرد: باید دید به چه شکل می توان به مدارس غیر دولتی کمک کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید از فضاهای مدارس بیش از هفت ساعت کار مدارس استفاده شود، گفت: باید از این فضاها عصرها برای ورزش بویژه ورزش بانوان استفاده شود و حتی می توانند منبع درآمدی برای مدرسه باشند.
وی در بخش دیگری به پروژه های نیمه تمام مربوط به آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: امیدواریم دولت طرح هایی با بیش از 75 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی را خود به پایان برساند اما در طرح های دیگر با میزان پیشرفت کمتر باید پروژه را به بهره بردار سپرد و برای تکمیل آن زمان مشخص کرد تا آن را تکمیل کند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر همچنین می توان تکمیل طرح ها را به خیران واگذار کرد تا با نام خود تکمیل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ضعف ما در سیستم دولتی این است که از منابع خود بخوبی استفاده نمی کنیم که باید به سراغ آنها برویم.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مجموعه وسیع با فعالیتهای گسترده است، گفت: فعالیت ها به تعداد فراگیران از تنوع و حساسیت برخوردار است و باید مهارت های زندگی بویژه در حوزه سلامت جسم و روح آموزش داده شود.
جهانگیری بیان کرد: باید مشارکت خانواده ها را در حوزه سلامت داشته باشیم زیرا با داشتن فرزندانی سالم، جامعه ای سالم داشته باشیم و اگر فضای ما استاندارد و مناسب باشد در سلامت دانش آموزان نقش بسزایی دارد.
وی گفت: حتی باید تولیدات مورد استفاده دانش آموزان را بررسی و در صورت وجود اشکال، موارد را به شرکت های تولید کننده تذکر داد و نحوه حمل کیف مدرسه، وزن و حجم آن نیز باید به دانش آموزان آموزش داده شود تا در به سلامت بیشتر آنها کمک کند.ک/2
7443/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن