تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798553081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از احمد محمود تا آلن رب گریه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از احمد محمود تا آلن رب گریه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تهران - ایرنا - همزمان با نزدیک شدن به روزهای برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، سیل کتاب های زیر چاپ رفته برای رسیدن به این رخداد بین المللی با تلاش ناشران، مولفان و مترجمان آن آثار در حال خروج از انتشاراتی ها هستند.


به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی در سطح منطقه، هر ساله کام بسیاری از مشتاقان یار مهربان را با میزبانی 10 روزه شیرین می کند .
در این میان رقابت ناشران برای رساندن تازه ترین آثار مکتوبه خود درعرصه های مختلف کار کتابت از جمله شیرین ترین اتفاقاتی است که نه تنها لحظات خوشایندی را برای مخاطبان این رخداد فراهم می سازد که به عنوان آغاز سال نو فعالان عرصه کتاب چشم انداز یک ساله آنها را در صنعت نشر کشور معین می سازد.
در این میان و با مرور کارنامه چهار سال گذشته این رخداد (دوره بیست و دوم تا بیست و ششم) به دلیل تنگ نظری های که در عرصه فرهنگ به وجود آمده بود جمع کثیری از ناشران فعال به دلایل مختلف از حضور در نمایشگاه منع شده بودند و یا به سبب لغو پروانه فعالیت و عدم انتشار کف آثار طی یک سال برای دریافت مجوز ورود در نمایشگاه به شکل ناخواسته از حضور در این رخداد بازماندند.
اما دوره بیست و هفتم این نمایشگاه که قرار است از 10 تا بیستم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار شود با ایجاد فضای جدید در عرصه فرهنگ وهنر با امیدهای فراوانی میان اهالی نشر قرار است برگزار می شود هر چند بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که فعالیت اصلی ناشران در بازتاب رویکرد جدید دولت یازدهم در عرصه کتاب را باید در نمایشگاه سال آینده (دوره بیست و هشتم) رصد کرد.
در ادامه این گزارش که از این تاریخ به شکل روزانه بازتاب داده خواهد شد نگاهی خواهیم داشت به جدیدترین آثاری که توسط ناشران مختلف از کارهای تالیفی گرفته تا ترجمه قرار است در نمایشگاه بیست و هفتم ارائه شود.

** پایان غیبت احمد محمود با چاپ جدید شاهکارهایش
چاپ تازه رمان های مدار صفردرجه و درخت انجیر معابد از آثار احمد محمود در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.
این آثار که توسط انتشارات معین در نمایشگاه بیست و هفتم ارائه خواهد شد در حقیقت چاپ دهم رمان مدار صفردرجه و چاپ یازدهم رمان درخت انجیر معابد را شامل می شود.
همچنین چاپ ششم مجموعه داستان از مسافر تا تبخال، چاپ دهم رمان زمین سوخته، چاپ دهم مجموعه داستان دیدار و چاپ هشتم مجموعه داستان غریبه ها و پسرک بومی که در سال 92 چاپ شده اند نیز در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد.
احمد اعطا (با نام ادبی احمد محمود) دی ماه 1310 به دنیا آمد. او پس از سپری کردن دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه در زادگاهش وارد سیاست شد. احمد محمود پس از کودتای 28 مرداد سال 1332 بازداشت شد و به این علت که با حکومت پهلوی همکاری نکرد و توبه نامه هم امضا نکرد، مدت زیادی را در زندان به سر برد.
بسیاری احمد محمود را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می دانند. معروف ترین رمان این نویسنده همسایه ها نام دارد که در زمره مهم ترین آثار ادبیات معاصر ایران شمرده می شود. رمان داستان یک شهر نیز به نوعی دنباله رمان همسایه ها به مشار می رود.
محمود در رمان زمین سوخته گزارشی را از روز و سال های شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران روایت کرده است.
او تا پایان عمر به نوشتن مشغول بود. در اواخر عمر با بیماری تنگی نفس مواجه شد. اول مهرماه 1381 با وخامت حالش در بیمارستان بستری شد و 12 مهرماه همان سال از دنیا رفت. پیکر این نویسنده در امام زاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.
مجموعه داستان های مول، دریا هنوز آرام است، بیهودگی، زائری زیر باران، غریبه ها، پسرک بومی، دیدار و قصه آشنا و رمان های همسایه ها، داستان یک شهر، زمین سوخته، مدار صفردرجه و درخت انجیر معابد از جمله آثار احمد محمود هستند.

** گرهمایی انجمن زنان انتقام جو در نمایشگاه کتاب
مجموعه داستان انجمن زنان انتقام جو به قلم پرویز صمدی مقدم در نمایشگاه بیست و هفتم به مخاطبان عرضه خواهد شد.
ملاقات در شب سرد زمستانی، گندزار، حالا او مرده است، انجمن زنان انتقام جو، شهری روی یک تپه سوخته، رازگشایی و ساده دل عنوان داستان های این مجموعه است.
انجمن زنان انتقام جو شامل هفت داستان در 136 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و بهای هشت هزار و 500 تومان در انتشارات فرهنگ و سینما منتشر شده است.
پرویز صمدی مقدم متولد 1331، در کارنامه خود 13 اثر دیگر را به نام های پری دریایی، ته دنیا، مرگ سردبیر، فنجانی چای برای یک غریبه، شنودن، خواب بند، تندیس گر، رازها ، هفده نوه، چند خراش و یک کبودی، شرم، بی فکری و عشق و جنگ دارد.

** زهرا صادقی با تالیف کتاب تاریخ ایران در عصر صفوی
زهرا صادقی نویسنده این کتاب تاریخی در یادداشت پشت جلد کتاب درباره معرفی این اثر آورده است: تشکیل سلسله صفویه در ایران یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ ایران پس از ورود اسلام به شمار می رود. از ویژگی های مهم این دوره تشکیل حکومت متمرکز یکپارچه و رسمی شدن مذهب شیعه است. برای اولین بار پس از 900 سال از فروپاشی ساسانیان حکومتی مرکزی توانست بر سراسر ایران فرمانروایی کند و شکوه و جلال پیش را بویژه در دوره شاه عباس به دست آورد.
این کتاب در شش فصل به بررسی تاریخ سیاسی، روابط خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی، تشکیلات اداری و قضایی، اوضاع فکری و فرهنگی و هنر و معماری این دوره می پردازد.
کتاب تاریخ ایران در عصر صفوی در 312 صفحه با قیمت 18 هزار و 500 تومان و شمارگان 1000 نسخه در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
پیش تر به قلم زهرا صادقی کتاب سیاست های صنعتی در دوران رضاشاه منتشر شده است.

** رمان های آلن رب گریه با قلم منوچهر بدیعی
منوچهر بدیعی مترجم شناخته شده کشورمان که اغلب به ترجمه آثار نویسندگان برتر جهان و برندگان جوایز ادبی معتبر جهاین می پردازد در نمایشگاه بیست و هفتم با ترجمه سه رمان آلن رب گریه و یک مجموعه مقاله درباره رمان نو حضور خواهد داشت.
سه رمان ژلوزی، شاهد و ˈدر تو در تو ˈ از آلن رب گریه به طور همزمان با کتاب مجموعه مقالات آری و نه به رمان نو که درباره رمان نو است از سوی انتشارات نیلوفر در نمایشگاه عرضه خواهند شد.
مجموعه مقالات آری و نه به رمان نو شامل چندین مقاله از آلن رب گریه و دو مقاله از رولان بارت و مقاله ای 11صفحه ای است که پیش تر در نشریه کلک به چاپ رسیده است و این مطالب موافق رمان نو هستند. همچنین حدود 90 صفحه از نظرات یکی از مخالفان رمان نو در این مجموعه آورده شده است.
منوچهر بدیعی متولد فروردین ماه سال 1318 در اصفهان است. او تا کنون آثاری چون چهره مرد هنرمند در جوانی اثر جیمز جویس، جاده فلاندر نوشته کلود سیمون، آدم اول اثر آلبر کامو، ژان باروا نوشته روژه مارتن دوگار و آثاری از آلن رب گریه و سینکلر لوئیس، و مهمتر از همه رمان مطرح اولیس اثر جیمز جویس را به فارسی ترجمه کرده که البته رمان آخر تا کنون منتشر نشده است.
پیش از این کتاب چهره مرد هنرمند در جوانی ترجمه منوچهر بدیعی به عنوان کتاب سال برگزیده شده است.

** نقاش ها همیشه پول دوست داشته اند با لیلی گلستان
لیلی گلستان از مترجمان شناخته شده کشور که هم نام و هم قلم او بسیار مورد توجه مخاطبان کتاب و کتابخوانی است بعد از مدت ها دوری از عرصه چاپ آثار مکتوب قرار بود با کتاب نقاش ها همیشه پول دوست داشته اند که یک اثر تحقیقاتی از یک نویسنده فرانوسوی است در نمایشگاه بیست و هفتم حضور داشته باشد که این کتاب تا تاریخ معین این نمایشگاه به این رخداد نخواهد رسید.
این کتاب که قرار است توسط نشر مرکز چاپ شود به موضوع تلاش های 13 نقاش قرن شانزدهمی در راستیا ثبت و احیای هنر نقاشی کلاسیک و تلفیق آن با نگره های مدرن قرن شانزدهمی بریا فرشو آثارشان می پردازد.
بر همین اساس تنها شاهد چاپ های جدید آثار پیشین لیلی گلستان از نشر مرکز با کتاب های چون زندگی، جنگ و دیگر هیچ، گزارش یک مرگ، قصه ها و افسانه ها، میرا، بیگانه و مردی که همه چیز همه چیز همه چیز داشت خواهیم بود.
لیلی گلستان مترجم و مدیر گالری گلستان، در 23 تیرماه سال 1323 در تهران متولد شد. پدرش ابراهیم گلستان فیلمساز و نویسنده مشهور و برادرش کاوه گلستان عکاس بود که در سال 82 هنگام تصویربرداری در 130 کیلومتری کرکوک عراق، بر اثر انفجار مین کشته شد. مادرش فخری گلستان نیز از سفالگران و مجسمه سازان خودآموخته بود، که تیرماه سال 91، به گفته لیلی گلستان بر اثر کهولت سن و ضربه روحی شدیدی که از مرگ کاوه خورده بود درگذشت.
لیلی در سال 1347 با نعمت حقیقی، فیلمبردار سینما، ازدواج کرد. پسر آن ها مانی حقیقی، بازیگر و فیلمساز است.
او پس از تحصیل در پاریس به ایران بازگشت و در کارخانجات پارچه بافی به عنوان طراح پارچه مشغول به کار شد. مدتی را نیز در تلویزیون ملی ایران مدیر برنامه کودکان و نوجوانان بود. پس از آن به ترجمه آثار بزرگان ادبیات پرداخت و در سال 60 کتاب فروشی گلستان را افتتاح کرد.
هشت سال بعد این کتاب فروشی را به گالری و محلی برای نمایش آثار هنرمندان تبدیل کرد که تا امروز به کار خود ادامه داده و از شناخته شده ترین گالری های تهران است.

** حضور متفاوت آنتون چخوف با رمان سه سال
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از رمان سه سال نوشته آنتوآن چخوف با ترجمه هنگامی ایرانی میزبانی خواهد کرد.
رمان سه سال در اوج توانایی و خلاقیت چخوف نوشته شده است. در این کتاب که از طولانی ترین رمان های کوتاه چخوف است، به عمیق ترین شکل ممکن عشق و اخلاق و روابط خانوادگی در آن عصر به چالش کشیده شده است؛ عصری که بیانگر فروپاشی ارزش های سنتی و در عین حال رویش تجددی است که هنوز به ثمر نرسیده است و این برزخ فضای حاکم بر روابط انسانی در آثار چخوف است.
چخوف در این رمان به گونه ای نبوغ آمیز آشکار می سازد که تنهایی، یأس و فروپاشی باورها و اعتقادات دیرینه شخصیت های این داستان نیز همگی برآمده از زیستن در چنین برزخی است.
رمان سه سال در 134 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت هفت هزار و 700 تومان در انتشارات افراز به چاپ رسیده است.
تا به حال آثار چخوف بارها از سوی مترجمان ایرانی به فارسی برگردانده شده اند که از جمله این مترجمان می توان به کاظم انصاری، بزرگ علوی، محمدعلی جمال زاده، نجف دریابندری، صادق هدایت، سیمین دانشور، کریم کشاورز، عبدالحسین نوشین، هوشنگ پیرنظر، داریوش مودبیان، رضا آذرخشی، هوشنگ رادپور، احمد گلشیری، احمد شاملو و ایرج کابلی اشاره کرد.

** چشم ها و گوش ها، داستان های بهترین نویسندگان جهان
مجموعه داستان چشم ها و گوش ها با برگردان شکوفه غیوری برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران به چاپ رسید.
این کتاب دربردارنده هشت داستان کوتاه است که از مجموعه بهترین داستان های کوتاه از نویسندگان معاصر جهان برگزیده و از انگلیسی برگردان شده است.
در چمدان، یک زندگی بهتر، راینر، این داستان را نخوان!، زندگی دیگر، چشم ها و گوش ها، راننده و دزدان و هفتمین گناه عناوین هشت داستان کوتاه کتاب هستند.
چشم ها و گوش ها در 88 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و بهای چهار هزار تومان در انتشارات فرهنگ و سینما به چاپ رسیده است.
شکوفه غیوری متولد سال 1363، دانش آموخته زبان آلمانی از دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه آزاد اسلامی است و سابقه کار در مطبوعات سینمایی را در کارنامه خود دارد.
چشم ها و گوش ها نخستین کتاب به چاپ رسیده با ترجمه این مترجم جوان است.

** عرضه جلدهای چهارم و پنجم جنگ آوران جوان
جلدهای چهارم و پنجم مجموعه جنگ آوران جوان اثر جان فلنگن با ترجمه مسعود ملک یاری در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.
جلدهای تازه این مجموعه سرزمین یخ زده و جادوگر شمال نام دارند.
جنگ آوران جوان مجموعه رمانی 12 جلدی است که چاپ آن از دو سال پیش توسط نشر افق آغاز شده و تاکنون پنج جلد از آن منتشر شده است. این مجموعه به ماجراهای نوجوانی یتیم می پردازد که فکر می کند هرگز نمی تواند به آرزوهایش برسد اما با نبرد با دشمنان اطراف کشورش به نامی جاویدان تبدیل می شود.
هم اکنون فیلمی سینمایی براساس این مجموعه در آمریکا در دست ساخت است.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
از: امین خرمی
فراهنگ(5)**9266
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن