تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814750442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمینه تحقق حماسه سیاسی را کامل کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با انصراف از دریافت یارانه؛ زمینه تحقق حماسه سیاسی را کامل کنیم تهران - ایرنا - برخی از روزها در تاریخ ایران همواره ماندگار است و 24 خرداد سال 92 یکی از همان روزهاست، امروز که دولت برای پیشبرد برنامه های خود نیاز به حمایت مردم دارد، لذا بخشی از مردم که دارای تمکن مالی هستند با انصراف از دریافت یارانه می توانند دولت منتخب را در اجرای سیاست ها و برنامه هایش یاری کنند.


موضوع ثبت نام برای دریافت و یا انصراف از دریافت یارانه امروز یکی از مهمترین مسائل جاری گفت و گوهای مردمی است که در هر محفل خانوادگی و یا در مکانهای عمومی که عده ای گردهم نشسته اند، مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
روزهای خرداد سال 92 را هنوز به یاد داریم که رای شگفت انگیز مردم، دولت تدبیر و امید را به قدرت رساند و 25 خرداد که نتایج آرا از سوی وزارت کشور اعلام شد، خیابانهای شهر مملو از شادی مردمی شد که مغرور از انتخاب خود بودند.
دولت تدبیر و امید که با چهره مصمم و برنامه های جامعی که در خصوص ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی به مردم وعده داده بود از روز نخست با آرامش کار خود را آغاز کرد.
بی تردید بی برنامگی هایی که طی هشت سال دولت های نهم و دهم، اقتصاد کشور را به لبه پرتگاه برده بود نیازمند تدبیری بود که سایه ناامیدی را به امید در دلها تبدیل کند.
توزیع درآمدهای یارانه ای که قرار بود فقط 50 درصد آن بین مردم توزیع شود و بقیه آن به بخش تولید و هزینه هایی که دولت در قبال حذف یارانه ها متحمل می شود، تخصیص یابد اما این منابع در میان مردم توزیع شد و بسیاری از واحدها را با تحمیل هزینه های نامتعارف بخصوص افزایش قیمت سوخت مواجه کرد و در حالی که یارانه ها حذف شد، نرخ دلار طی مدت کوتاهی سه برابر شد و از حدود یکهزار تومان به افزون بر سه هزار تومان رسید که در نهایت این امر نیز کاهش ارزش پول ملی را باعث شد.
رخدادهای یادشده سبب شد که ارزش پول ملی به کمتر از یک سوم تقلیل یابد به گونه ای که دیگر تولید به صرفه نبود و بسیاری از واحدها تعطیلی را بر ادامه فعالیت ترجیح دادند.
بی تردید، علت انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی مردم که با شوق فراوان آرای خود را به صندوقهای رای ریختند از خستگی از بی سیاستی ها، بی برنامگی ها، تبعیض ها و فساد و رانت های نامتعارفی که دولتهای نهم و دهم طی هشت سال به مردم تحمیل کرد، بود.
همچنین طی 2 سال گذشته بارها در مصاحبه های تلویزیونی و یا اعلام برخی از رسانه های مکتوب عبارت ˈحاضریم یارانه نگیریم اما قیمت ها کاهش یابدˈ از سوی مردم شنیده و یا دیده شده است.
هم اکنون دولت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در صدد است برنامه هایی را در زمینه رونق تولید، جلوگیری از تعطیلی واحدهای اقتصادی، افزایش بیمه همگانی، توسعه اشتغال و موارد دیگر ایجاد کند که بخشی از این درآمد می تواند از افزایش قیمت حامل های انرژی صورت گیرد.
دولت با اتخاذ راهکارهای مناسب توانسته طی هشت ماه گذشته نرخ تورم را به شکل چشمگیری کاهش دهد که این کاهش خود نشان دهنده آن است که دولت در برنامه های خود مصمم می باشد.
متاسفانه برخی از مردم، درآمد حاصل از افزایش قیمت های انرژی را حق خود می دانند غافل از اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ایرانیان هیچگاه درآمدی که با کار حاصل نمی شد را مشروع نمی دانستند.
به هر حال بسیاری از خانوارهایی که حتی تمکن مالی بالایی ندارند به دلیل حمایت از دولت حاضر به انصراف هستند و اقدام به دریافت یارانه نمی کنند.
بسیاری از کشورهای توسعه یافته که دولت تنها به بخشی از جامعه بخصوص بیکاران یارانه رفاهی پرداخت می کند که این موضوع برای بسیاری از خانواده ها ناخوشایند است به طوری که تلاش می کنند این امر را از دیگران پنهان کنند زیرا آنها کسب درآمد مجانی را شایسته خود نمی دانند.
متاسفانه ذهنیت دادن پول مجانی به مردم نه تنها کمکی به آنها (عموم مردم) نمی کند بلکه فرهنگ مفت زندگی کردن را در جامعه رواج می دهد.
این سیاست نادرست نباید ادامه یابد و دولت می تواند فقط به بخشی از جامعه که دچار فقر و تنگدستی هستند، کمک های حمایتی ارایه دهد.
سیاست های ناصواب گذشته باید متوقف شود و کشور در مسیر توسعه قرار گیرد. هیچ ملتی بدون کار کردن و با دریافت پول نقد به رستگاری نرسیده است. مردمی می توانند در عرصه های اقتصادی و اجتماعی به توفیق برسند که بر مبنای تلاش و زحمت در مسیر تولید گام برداشته اند.
تردیدی نیست که درآمدهای منابع طبیعی کشور به مردم تعلق دارد اما هیچ منطقی در دنیا نمی گوید که این پول را توزیع کنید بلکه این درآمد باید سرمایه گذاری شود تا در نتیجه آن، شغل ایجاد شود و ارایه خدمات درمانی و آموزشی، رفاه مردم و در نهایت درآمد سرانه به ازای تولید افزایش یابد.
امروز که هشت ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم سپری شده دولت بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت های مردمی است و تردیدی نیست که مردم می توانند در این عرصه با انصراف از دریافت یارانه نقدی بار دیگر حمایت خود را از دولت اعلام کنند.
اقتصام(5)9123**1558
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن