تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820987456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کردستانی استانی با ثروت های فراوان اما محروم و کم برخوردار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار کردستانی استانی با ثروت های فراوان اما محروم و کم برخوردار است سنندج - ایرنا- استاندار کردستان با اشاره به ثروت های فراوانی موجود در استان از جمله منابع آبی، خاک، معادن و ظرفیت مرزها گفت: با وجود این ظرفیت ها و ثروت ها متاسفانه کردستان استانی محروم و کم برخوردار است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سنندج، با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای بالای استان افزود: در کنار ظرفیت های طبیعی، کردستان از لحاظ سرمایه انسانی نیز بسیار غنی است اما توسعه ای که متناسب با این شرایط باشد در استان اتفاق نیافتاده است.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان در دوران جنگ تحمیلی به صورت مسقیم درگیر بود، گفت: این مساله باعث شد استان کردستان از منابع کشور استفاده نکند و بعد از جنگ نیز آنچه در کردستان انجام شد نتوانست عقب ماندگی ها را جبران کند.
وی شاخص های موجود استان در بخش های مختلف را نگران کننده دانست و اضافه کرد: در بسیاری از شاخص ها جزو استان های آخر کشور هستیم.
زاهدی از بیکاری به عنوان یکی از معضلات اصلی این استان اشاره کرد و گفت: با بیش از 28 درصد نرخ بیکاری استان اول یا دوم کشور هستیم.
استاندار کردستان بخش زیادی از مشکلات فعلی استان را ناشی از نبود زیرساخت های توسعه ای دانست و گفت: در بخش زیرساخت های حمل و نقل، مشکل جدی داریم و هیچ استانی مشکل جاده های استان کردستان را ندارد.
وی وضعیت جاده های کردستان را نابسامان دانست و گفت: اکنون پروژه احداث بزرگراه کرمانشاه - میاندواب به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی منطقه مشکل کمبود اعتبار دارد.
وی از محور سنندج به مریوان نیز به عنوان یکی از محورهای خطرناک نام برد و افزود: تلفات زیادی در این مسیر هر ساله داریم و آمارها نگران کننده است.
استاندار کردستان به مشکلات انتقال آب استان نیز اشاره کرد و گفت: عمده بارش های استان در بخش غربی و بیشتر اراضی کشاورزی نیز در بخش شرقی استان است و از این رو نیاز جدی به انتقال آب داریم.
وی هزینه های انتقال آب از غرب به شرق استان را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: اکنون مانع اصلی در این حوزه کمبود اعتبار است.
زاهدی گفت: در صورت بهره برداری از پروژه های انتقال آب، شاهد ایجاد تحول در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.
استاندار کردستان مشکل دیگر حوزه آب استان کردستان را خروج آب از استان دانست و گفت: درخواست و مطالبه مردم کردستان و مسوولان اختصاص آب مورد نیاز استان است و مازاد این نیاز به استان های دیگر اختصاص یابد.
وی در ادامه همچنین به هزار و 500 پروژه عمرانی نیمه تمام در کردستان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این تعداد پروژه به قیمت سال 92 حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
زاهدی با اشاره به اینکه قرار بود سهم استان ها از اعتبارات عمرانی 50 درصد شود اما هیچگاه از 25 درصد بیشتر نشد، گفت: امسال سهم اعتبارات عمرانی کردستان 15 درصد شده است که ما درخواست افزایش این رقم را داریم.
وی خواستار افزایش اختیارات شورای برنامه ریزی استان ها نیز شد و گفت: امسال 156میلیاد تومان اعتبارات عمرانی داریم که از این رقم 122میلیارد تومان آن الزامات قانونی دارد و دست شورای برنامه ریزی برای توزیع این اعتبارات کاملا بسته است.
استاندار کردستان با قدردانی از حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاونین و نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی و نیرو اظهار امیدواری کرد این بازدید بتواند منجر به تسریع در روند توسعه استان کردستان شود.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن