تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820792754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران سابقه درخشاني در تحقيق و پژوهش دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۳ (۲۰:۰ب.ظ)
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام: ايران سابقه درخشاني در تحقيق و پژوهش دارد رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دانش را محور چشم انداز 20 ساله خواند و با تأكيد بر نقش مؤثر محققان براي اجراي سياست هاي كلي آن گفت: در تاريخ بشريت، ملت هايي موفق بوده اند كه به سوي دانش رفته اند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از نخبگان و اعضاي باشگاه پژوهشگران و نخبگان، جوانان محقق را سرمايه¬هاي بزرگي براي اسلام، انقلاب اسلامي و ايران دانست وگفت: جوانان محقق با درك اهميت پژوهش، آگاهانه وارد اين ميدان شدند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دانش را محور چشم انداز 20 ساله خواند و با تأكيد بر نقش مؤثر محققان براي اجراي سياست هاي كلي آن گفت: در تاريخ بشريت، ملت هايي موفق بوده اند كه به سوي دانش رفته اند.
او با عنوان مصاديقي از كشورهايي كه با توجه و اتكا به علم، دانش و تكنولوژي به پيشرفت و توسعه دست يافته اند،گفت: بهره وري كه متكي به دانش است، در سايه توجه به دانشمندان ارتقا مي يابد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان آماري از توليد ناخالص ملي و درصد بهره وري در كارهاي علمي و تحقيقاتي، گفت: در سال هاي گذشته حركت جامعه نه تنها به سوي تحقق سياست-هاي كلي نبود، بلكه در بعضي از زمينه ها، طريق معكوس بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با استناد به آيات قرآني و تمدن اسلام، گفت: مسلمانان نمي توانند براي تقويت بنيه هاي علمي جوامع خويش، كوشش نكنند؛ چون تأكيد قرآن و سفارش پيامبر(ص) و ائمه(ع) است.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، با بيان سابقة تاريخي دانشگاه جندي شاپور و نقش آن در گسترش علم به ممالك اسلامي، گفت: اين دانشگاه پناهگاه دانشمندان از اقصي نقاط جهان بود كه بعدها با نهضت ترجمه ارتباط دو سويه اي بين دانشمندان مسلمان و غيرمسلمان ايجاد كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر جايگاه نخبگان و پژوهشگران در فرهنگ و تمدن ايران اسلامي، به موفقيت هاي تحقيقاتي باشگاه پژوهشگران جوان اشاره كرد و با سرمايه خواندن رياست دكتر ميرزاده در دانشگاه آزاد اسلامي گفت: ايشان از دانشمنداني است كه سابقه اي درخشان در انجام كارهاي تحقيقاتي و تأسيس مراكز مربوط به پژوهش و تحقيق دارند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به تعهدات دكتر ميرزاده نسبت به پژوهشگران، گفت: پژوهشگران جوان مي توانند در بخش هاي آموزشي و تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي مشغول شوند و دانشگاه نيز براي تأمين نيازهاي مالي محققان، خود را متعهد مي داند.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، راه اندازي نهضت اجرايي كردن تحقيقات را ضروري و از برنامه هاي اين دانشگاه دانست و گفت: اين كار يك تلاش مقدس شرعي و ملي است كه شرايط سربلندي ايران اسلامي در آينده را فراهم مي نمايد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بازخواني اهداف تأسيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، گفت: طرح هاي بزرگي در كشور داريم كه حضور عالمانه دانشمندان جوان را مي طلبد.
او توجه به تأمين آب براي آيندگان را از زمينه هاي ضروري كارهاي علمي دانست و گفت: نمونه هايي از طرح هاي آبخوان داري در فسا وجود دارد كه قابل اجرا در اكثر مناطق كشور است و اين كار هم جلوي مهاجرت روستائيان را مي گيرد و هم مهاجرت ها را معكوس مي كند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر ارادت به نيروهاي نخبه گفت: اميدواريم باشگاه پژوهشگران، پلي براي مطالعات علمي و اجرايي باشد كه از ضرورت هاي پيوند تحقيق و پژوهش است.
در آغاز اين ديدار، ابتدا دكتر كريم زارع، رئيس باشگاه پژوهشگران جوان گزارشي از برنامه-ها و فعاليت ها ارائه كرد و سپس اميد مرادي، سركار خانم هانا حقيقت فرد، صادق ميرزا محمدي و فرهاد عابديني به عنوان پژوهشگران به بيان ديدگاه هاي خويش براي ارتباط بيشتر پژوهشگران با مسؤولين و مردم در جامعه پرداختند و ضمن تشكر از آيت الله هاشمي رفسنجاني براي توجه به زيرساخت هاي علمي، خواستار تقويت اين نگاه در بين مسؤولين شدند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن