تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798526514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احترام به مالکيت فکري افراد از طريق اطلاع رساني و ايجاد فرهنگ عمومي محقق مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۳۰ب.ظ)
يک پژوهشگر مالکيت فکري: احترام به مالکيت فکري افراد از طريق اطلاع رساني و ايجاد فرهنگ عمومي محقق مي شود احترام به قانون و مالکيت فکري در بين مردم از طريق اطلاع رساني درست و دقيق و ايجاد و نهادينه کردن فرهنگ عمومي در اين زمينه محقق مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، زهرا شاکري پژوهشگر و مدرس در رشته مالکيت فکري ضمن اشاره به اين مطلب گفت: ايجاد قانون مالکيت فکري و احترام به حق کپي رايت به زير ساخت هاي قانوني نياز دارد و اين قوانين بر حسب نياز هاي فرهنگي جوامع در دو دسته داخلي و خارجي وضع مي شوند.
وي يکي از راه هاي تحقق نظام مالکيت فکري را آموزش هاي عمومي در سنين مختلف دانست و افزود: مردم از طريق اين آموزش ها ياد مي گيرند که براي استفاده از آثار پديدآورندگان از صاحب اثر اجازه بگيرند و کار غير اين را برابر با سرقت بدانند.
شاکري از ديگر راه هاي تحقق نظام مالکيت فکري را ضمانت اجراهاي قوي دانست و ادامه داد: براي اجراي قانون و گرفتن حق تضييع شده صاحبان اثر، دادگاه هاي تخصصي، آيين دادرسي ويژه و قضات متخصص در زمينه مالکيت فکري و در راس همه اين ها وجود يک دستگاه و نهاد مديريتي در سطح کلان کشور براي نظارت و هدايت همه اين مسايل ضروري است.
وي گفت: حمايت از آثار پديدآورندگان به ايجاد انگيزه در آنها براي خلق آثار بيشتر و بهتر منجر مي شود و افراد صاحب انديشه و پژوهشگران را با ذوق و انگيزه وارد عرصه توليد آثار فکري با محتواي با کيفيت تر مي کند.
اين پژوهشگر افزود: با توجه به اينکه به دنبال ارتقاي فرهنگ و علم خود هستيم بايد از طريق مالکيت فکري و ايجاد حق انحصاري به پيشرفت علمي کشور کمک کنيم.
وي اظهار کرد: عدم حمايت از مالکيت و حق فکري افراد باعث مي شود تا افراد خلاق و مبتکر با بي ميلي به توليد آثار بپردازند و يا اثري ضعيف و کم مايه خلق کنند.
شاکري ادامه داد: حمايت نکردن از آثار پديدآورندگان در برخي از موارد به دليل نداشتن نظام قانونمند منجر به مهاجرت مي شود و حتي سرمايه گذاراني که قصد دارند با دانش خود وارد کشور شوند يا نمي آيند و يا با دانش دست چندم خود وارد کشور مي شوند و شرايط سنگيني را براي عقد قرارداد با طرف ايراني خود تعيين مي کنند.
وي برگزاري "همايش حقوق مالکيت ادبي و هنري و حقوق مرتبط" از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را اقدامي مثبت و موفق در راستاي تحقق اهداف حمايت از مالکيت فکري ادبي و هنري ارزيابي کرد.
وي گفت: با توجه به اينکه تاکنون به غير از اين همايش که امسال چهارمين دوره آن برگزار مي شود همايش ديگري با اين موضوع در کشور برگزار نشده است اين اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان يکي از متوليان حمايت از حقوق مالکيت فکري در زمينه هاي ادبي و هنري ابتکار عمل مناسبي است.
پژوهشگر موسسه حقوق تطبيقي دانشگاه تهران با اشاره به اهتمام دولت و در راس آنها معاون اول رياست جمهوري به "همايش حقوق مالکيت فکري و ادبي و هنري و حقوق مرتبط" ادامه داد: حضور نهادها و ارگان هاي مختلف در اين همايش نشان از اهميت و توجه ويژه مسوولين به مقوله مالکيت فکري دارد و افراد صاحب نظر و داراي آثار فکري ادبي و هنري با حضور در اين همايش به تبادل نظر با يکديگر براي تغيير در برخي کاستي ها در قوانين اين حوزه مي پردازند.
وي با اشاره به رسالت اين همايش براي طرح مباحث جديد و نوين افزود: ضروري است تا دانشجويان و جامعه دانشگاهي که در رشته حقوق مشغول به تحصيل هستند از وجود گرايشي با عنوان مالکيت فکري آگاه شوند.
شاکري با اشاره به قوانين فعلي کشور در حمايت از آثار ادبي و هنري پديدآورندگان گفت: قوانين موجود در کشور ما در اين زمينه اشکالاتي دارد و از آنجا که قانون خوب متناسب با نيازهاي هر کشور وضع مي شود و صاحبان آثار ادبي و هنري به حمايت از سوي قانون نياز دارند قوانين حاضر کشور در اين زمينه با توجه به قدمتي که دارند نمي تواند پاسخگوي اين حمايت باشد.
وي ادامه داد: از سوي ديگر به دليل تبادل علمي، ادبي و هنري کشور با جامعه بين المللي و همچنين حمايت ناکافي از آثار خارجي قوانين موجود در کشور ما در زمينه حمايت از حقوق مالکيت ادبي و هنري نمي تواند پاسخگوي نياز پديدآورندگان باشد.
شاکري با اشاره به وضع قانون مالکيت فکري در سال 1348 گفت: متاسفانه ضمانت اجراهاي ناکافي در اين قوانين وجود دارد و تا به امروز هم اين قوانين با توجه به تغيير شرايط فرهنگي و هنري حاکم، روز آمد نشده است و بررسي و به روز کردن اين قوانين با توجه به اسناد بالا دستي مثل نقشه جامع علمي کشور و سند چشم انداز توسعه از ضروريات است.
چهارمين دوره همايش "حقوق مالکيت ادبي، هنري و حقوق مرتبط" ششم ارديبهشت ماه سال جاري با حضور "علي جنتي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از اساتيد، پژوهشگران و صاحبان مالکيت فکري در تالار وحدت برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن