تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798915193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییرات جدید ساختاری در صنعت برق/ وزارت نیرو: کارکنان اخراج نخواهند شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > انرژی
تغییرات جدید ساختاری در صنعت برق/ وزارت نیرو: کارکنان اخراج نخواهند شد
معاون وزیر نیرو با تشریح تغییرات جدید ساختاری در صنعت برق، هر گونه اخراج یا تعدیل نیرو با تعلیق فعالیت دو شرکت بزرگ صنعت برق را رد کرد و گفت: به زودی با اصلاح اساسنامه دو شرکت تولید نیرو و توزیع نیروی برق تاسیس خواهند شد.



به گزارش خبرنگار مهر، دولت تدبیر و امید در تعطیلات نوروز سال جاری مصوبه ای را صادر کرد که با اجرای این مصوبه، وزارت نیرو مکلف شد با هدف توسعه رقابت در بخش‌های تولید و توزیع (خرده فروشی یا بازرگانی برق)، صیانت از حقوق متقابل عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان برق و حفظ شرایط عاری از تبعیض برای اتصال و استفاده (با رعایت مقررات و استانداردها) از شبکه‌های برق اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

از این رو تاسیس شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اصلاح اساسنامه سازمان توسعه برق ایران و شرکت مادر تخصصی توزیع نیروی برق با اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) در دستور کار قرار گرفت.

هوشنگ فلاحتيان در تشریح تغییرات جدید ساختاری در سطح صنعت برق ایران، گفت: ساختار صنعت برق متحول مي شود شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اصلاح اساسنامه شرکت سازمان توسعه برق ایران و شرکت مادر تخصصی توزیع نیروی برق با اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالاهای آب و برق (ساتکاب) به زودی تشکیل می‌شوند.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اعلام اینکه تشكيل دو شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي و توزيع نيروي برق به تصويب هيات وزیران رسيده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا سه ماه آينده اين دو شركت تشكيل مي شوند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه براي تاسيس اين شركت ها هيچ گونه نيروي انساني جديد استخدام و يا تعليق نمي شود، اظهار داشت: اين شركت‌ها با اصلاح اساسنامه دو سازمان توسعه برق ايران و شركت ساتكاب با همان نيروهاي موجود تشكيل مي شود .

وی با یادآوری اینکه در سال هاي گذشته نيروگاه ها به عنوان دارايي فروخته شده است و بدهي و وام هايي كه براي احداث اين نيروگاه ها اخذ شده، بر دوش وزارت نيرو باقيمانده است، بیان کرد: نيروگاه هايي كه در مالكيت وزارت نيرو است، بايد ابتدا تبديل به يك شركت شده و دارايي ها و بدهي هاي آن در يك ترازنامه قرار گيرد و سپس قيمت گذاري شوند كه ديگر بدهي هاي بخش دولتي افزايش نيابد.

فلاحتیان با بیان اينكه شركت هاي مديريت توليد كنوني مالك نيروگاه هاي دولتي نيستند و فقط وظيفه بهره برداري و تعمير و نگهداري از نيروگاه را برعهده دارند، تبیین کرد: با ايجاد شركت مادر تخصصي نيروگاه‌هاي حرارتي، متولي توليد برق كشور يك سازمان مي شود.

معاون وزیر نیرو افزود: با ايجاد اين دو شركت، نظارت بر شركت هاي مديريت توليد و توزيع افزايش يافته و آنها در مقابل صنعت برق پاسخگو تر مي شوند.

وي ادامه داد: پس از تغيير ساختار، توانير متولي شبكه انتقال و ايجاد يكپارچگي بين زنجيره توليد، انتقال و توزيع مي شود و شاهرگ هاي حياتي صنعت برق، مديريت شبكه و برق هاي منطقه اي را مديريت مي كند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اين تغيير با هدف چابك سازي صنعت برق، رسيدگي و افزايش نظارت بر شركت هاي مديريت توليد و توزيع، تحقق خصوصي سازي واقعي و واگذاري منطقي نيروگاه‌ها بدون افزايش بدهي‌هاي دولتي انجام مي‌شود.


۱۳۹۳/۱/۲۴ - ۱۲:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن