تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815482846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیده شدن اردک دم درازبرای نخستین باردر استان بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیده شدن اردک دم درازبرای نخستین باردر استان بوشهر بوشهر - ایرنا - رییس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در سرشماری هایی که در آخر سال گذشته از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در این استان صورت گرفت اردک دم دراز برای نخستین بار در این استان مشاهده و تصویر برداری شد.


به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، یکشنبه به نقل از خسرو درویشی افزود: این پرنده مهاجر به ندرت درجنوب کشور مشاهده است.
وی در باره سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در استان بوشهر بیان کرد: در سرشماری که سال گذشته همزمان با سایر نقاط کشور از 22 دی تا پنج بهمن در سایت های چهارگانه این استان آمار پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی بیش از 72 هزار قطعه شمارش شد که نسبت به سرشماری سال 91 افزایش 48 درصدی داشته است.
درویشی اضافه کرد: وضعیت بهتر اقلیمی و شرایط آب و هوایی، بارندگی های مناسب فصل پاییز و اوایل زمستان دراستان بوشهر و آبدار شدن بسیاری از مناطق تالابی از جمله دلایل افزایش جمعیت مهاجر به این استان است.
وی بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر عموم مردم برای حفاظت و صیانت بیشتر از این پرندگان تاکید کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره اظهار کرد: مهاجرت این پرندگان علاوه بر بالابردن تنوع زیستی اکوسیستم های استان، نقشی مهم در جلب اکوتوریسم، رونق فیلم و عکاسی در حوزه طبیعی و توسعه زیبایی شناختی دارد.
حسین دلشب افزود: با توجه به وجود بیش از 700 کیلومتر نوار ساحلی، تنوع گیاهان آبزی، سواحل صخره ای و شنی، جزایر بکر و غیر مسکونی و وفور مواد غذایی، این استان زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبچر است.
وی اضافه کرد: مناطق تحت مدیریت استان بوشهر از پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر- نخیلو، منطقه حفاظت شده مند، منطقه حفاظت شده حله، اثر طبیعی ملی خارکو و پناهگاه حیات وحش خارک ، سواحل استان و مناطق تالابی غیر ساحلی از کانون های اصلی مشاهده پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.
دلشب گفت: از مجموع 171 گونه پرندگان آبزی و کنار آبزی مشاهده شده در کشور، 110 گونه از 20 خانواده در استان بوشهر شناسایی و مشاهده شده اند که انواع پرندگان از خانواده های باکلان، کاکایی، پلیکان، حواصیل، فلامینگو، اردک، درنا، سلیم ها، تلیله ها، آبچلیک ها و پرستوهای دریایی جمعیت عمده مهاجر آبزی این استان را تشکیل می دهند. ک/1
539 /675
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن