تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814088086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنجاب ها از قفس سوداگران به طبیعت بانه بازگشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سنجاب ها از قفس سوداگران به طبیعت بانه بازگشتند بانه – ایرنا – در حالی که در چند روز گذشته با همکاری شکارچیان سابق، مردم و اداره محیط زیست بانه، 12 قطعه کبک و 10 سنجاب در زیستگاه این حیوانات رهاسازی شده بودند، خبر از کشف و ضبط 62 قطعه سنجاب از سوداگران رسید.


ریس اداره محیط زیست شهرستان بانه روز شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: 30 قطعه سنجاب ایرانی در خروجی شهرستان با همکاری نیروی انتظامی از یک خودرو کشف و ضبط شد و 32 قطعه سنجاب دیگر نیز پس از گشت و کنترل زیستگاه های این جاندار، از پنج متخلف بدست آمد.
رسول حاج اسماعیلی افزود: تعدادی از این سنجاب ها نوزاد هستند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند و باید با سرنگ به آنها شیر داد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بانه به دلیل داشتن جنگل های بلوط، زیستگاه مناسب سنجاب محسوب می شود، گفت: این منطقه بویژه این جانور زیبا همواره از سوی سوداگران حیات وحش مورد تاراج و شکار قرار گرفته است.
وی گفت: با توجه به اینکه سنجاب نقش مهمی در رشد و گسترش درخت بلوط دارد، کاهش تعداد این گونه موجبات افزایش سرغت نابودی جنگل های بلوط را نیز فراهم کرده است.
حاج اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه موج گریز و ندامت از شکار و اسیر کردن حیوانات، همچنان در استان کردستان تداوم دارد و چند روز گذشته در شهرستان بانه هم تعدادی از مردم، هشت قطعه کبک را به این اداره تحویل دادند.
وی افزود: در یک حرکت نمادین با همکاری اداره محیط زیست، انجمن محیط زیستی پاژین و چند شکارچی سابق که امروز همیار محیط زیست هستند 12 قطعه کبک و 10 قطعه سنجاب در زیستگاه های این شهرستان رها سازی شدند.ک/3
570/533
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن