تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819001279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد سهم شهرداری همدان در میزبانی از بهار طبیعت/ زیباسازی هدیه نوروزی شهرداری


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
سهم شهرداری همدان در میزبانی از بهار طبیعت/ زیباسازی هدیه نوروزی شهرداری
زیباسازی شهری؛ هدیه نوروزی شهرداری به شهروندان، گردشگران و مسافران است و شهرداری همدان نیز سهم بسزایی در میزبانی از بهار طبیعت داشت.

خبرگزاری فارس: سهم شهرداری همدان در میزبانی از بهار طبیعت/ زیباسازی هدیه نوروزی شهرداری


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با آمدن فصل بهار، طراوت و زیبایی میهمان خانه‌ها و کاشانه‌ها شده و فضای دل‌انگیزی را برای مردم رقم می‌زند. در این میان مردم با خانه‌تکانی، محیط زندگی خود را آراسته و خود را مهیای آغاز سالی شاد و خرم می‌کنند. در این ایام تمیزی کوچه‌ها و محله‌ها نیز اغلب اوقات توسط مردم همان مناطق انجام می‌شود به طوری که با آب و جاروی جلوی درب منزل خود، کار شهرداری را آسان‌تر می‌کنند. ناگفته نماند در روزهای عید، خیابان‌ها، میدان‌های اصلی شهر، تفرجگاه‌ها، مناطق دیدنی و پارک‌ها نیز نباید از این تمیزی، آراستگی و زیبایی بی‌نصیب بمانند که وظیفه این امر بر عهده سازمان زیباسازی شهرداری است. این مناطق با همت شهرداری، در آستانه فصل بهار برای ایجاد فضایی شاد و دلنشین برای مسافران و شهروندان آماده می‌شوند. شهرداری همدان نیز در همین راستا کارهای بسیاری انجام داده که تا محیطی زیبا و دلچسب را برای شهروندان و گردشگران نوروزی مهیا کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان در این خصوص ضمن تبریک سال نو، از اقدامات این سازمان در راستای استقبال از بهار سخن گفت و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقدامات مؤثری به منظور زیباسازی چهره شهر و استقبال از بهار در سطح شهر انجام شده است. وحید علی‌ضمیر به ارائه گزارشی از مجموعه عملکرد این سازمان در طرح استقبال از بهار پرداخت و گفت: سازمان زیباسازی شهرداری همدان با نزدیک شدن به ایام نوروز 93، اقدام به نصب المان‌های نوروزی کرده است. وی ابراز کرد: عناصر و جلوه‌های بصری جدید همسو با این ایام در شکل المان‌های نوروزی، توسط سازمان زیباسازی شهرداری همدان طراحی، ساخت، خرید و در نقاط مختلف سطح شهر اجرا شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با اشاره به نصب المان در آرامگاه بوعلی گفت: المان «یا مقلب القلوب» ابتدای بلوار شهید مدنی، المان «مجسمه پیرمرد» روبروی بانک کشاورزی، المان «اسب و سال نو مبارک و حاجی‌فیروز» روبروی بانک صادرات و «المان سفره هفت‌سین» روبروی مخابرات نصب شده است.

وی از نصب المان «حاجی فیروز و رنگین کمان، تنگ ماهی» در میدان بعثت خبر داد و گفت: در میدان پیشاهنگی نیز «المان‌های ماهی رنگی» را نصب کرده‌ایم. به گفته علی‌ضمیر در پل بهشت نیز روبروی نرده‌های پل، المان‌های فلزی «پروانه، ماهی، سیب و سبزه» نصب شده است. وی از اجرای المان‌های «سال نو مبارک و دو عدد تخم مرغ رنگی» در میدان عاشورا خبر داد و گفت: در ابتدای بلوار انقلاب نیز المان «یا مقلب القلوب» نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان ادامه داد: در بلوار انقلاب «المان گلدان‌های رنگی»، در بلوار نیروی انتظامی «المان خودرو فولکس با رنگ و بوی بهاری»، در میدان باباطاهر «المان سفره هفت سین و دو عدد المان تخم مرغ رنگی» و در ساختمان یادمان عین‌القضات همدان نیز «سفره هفت‌سین، سه عدد حاجی فیروز» و در پارک ایرانیان دو عدد مجسمه پیرمرد» اجرا شده است. وی با بیان اینکه در میدان فلسطین «المان سفره هفت‌سین»، در بلوار شهیدرجایی، پشت نرده‌های وسط خیابان المان فلزی «ماهی، سیب، سبزه ،...» نصب شده، افزود: در پل عابر پیاده قبل از پل خیبر به سمت همدان نیز نصب پروانه‌های فلزی (از سمت شهرک الوند)، نقاشی دیواری پل خیبر و نصب پایه پرچم انجام شده است.

علی‌ضمیر از اجرای دو عدد المان «تخم مرغ رنگی» در میدان مدرس خبر داد و نصب المان‌های فلزی روی پیشانی پل زیرگذر پژوهش شامل سبزه، ماهی، سیب و... را از دیگر اقدامات دانست. وی با بیان اینکه در پارک مردم نیز المان «بوم نقاشی»، در میدان قائم «المانهای عمو نوروز»، در ابتدای بلوار ارم «المان خودروی قدیمی»، در بلوار بعثت «المان فلزی حضرت محمد(ص)» و در چهارراه سعیدیه «المان خودروی قدیمی با رنگ و بوی بهار» اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان از نصب «المان فلزی یا فاطمه(س)» در بلوار فاطمیه  خبر داد و گفت: در بلوار آیت‌الله صدر «المان خودرو قدیمی رنو» و «المان فلزی ماهی و سیب» در تپه حاج عنایت نصب شده است. وی با بیان اینکه میدان امام حسین(ع) نیز با «المان ماهی و پرستو» تزئین شده است، گفت: ستون‌های پل تختی نیز با نصب «پروانه‌های فلزی» و روی پل تختی نیز با «المان فلزی گل» مهیای حضور گردشگران شده است. علی‌ضمیر با بیان اینکه در پل خواجه رشید «المان‌های فلزی گل»، در میدان اکباتان المان فایبرگلاس «یا فاطمه و یا مقلب‌القلوب»، در میدان شیرسنگی «المان حاجی فیروز و گاری»، در میدان شریعتی «المان ماهی و درخت، دو عدد تخم مرغ رنگی »، در میدان فردوسی «سه عدد المان تخم مرغ رنگی» نصب شده، گفت: در میدان جهاد  نیز دو عدد المان «تخم مرغ رنگی» اجرا شده است.

وی از نصب المان «حاجی‌فیروز و رادیو» در پارک شهروند خبر داد و  ابراز کرد: المان‌های «گلدان فایبرگلاس سه طبقه نیز در ابتدای خیابان بوعلی، ابتدای بلوار مدنی به تعداد دو عدد، ابتدای بلوار خواجه رشید به تعداد پنج عدد نصب شده است. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان رنگ‌آمیزی و امحاء دیوارنوشته‌ها را بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد و در ادامه با اشاره به رنگ‌آمیزی بلوار ارم، از رنگ‌آمیزی تمام مبلمان شهری پارک‌های سطح شهر خبر داد. وی امحاء دیوارنوشته‌های بالای 7 هزار متر مربع را بخش دیگری از اقدامات انجام شده دانست و گفت: رنگ‌آمیزی حوض‌های آبنمای سطح شهر و رنگ‌آمیزی المان‌های میدان بعثت میدان بسیج نیز برای استقبال از نوروز انجام شده است. علی‌ضمیر از ساماندهی تابلوهای راهنمای مسیر خبر داد و ابراز کرد: نصب شش عدد تابلو  دو در یک، دو عدد تابلو یک در یک و دو عدد تابلو T شکل در ورودی‌های پل خیبر (صدا و سیما) نیز انجام شده است. وی نصب مبلمان را از دیگر اقدامات دانست و گفت: نصب حدوداً 32 عدد پایه چراغ کوتاه ورودی شهرک مدنی مقابل بیمارستان، نصب چراغ‌های آبشاری بلوار نیروی انتظامی بلوار فلسطین از دیگر فعالیت‌های انجام شده به شمار می‌رود. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان به آذین‌بندی میادین شهری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار اقدامات متنوع صورت گرفته توسط سازمان زیباسازی شهرداری همدان به مناسبت ایام نوروز، این سازمان برای ایجاد فضایی شاد و مفرح به آذین‌بندی میادین اقدام کرده است.

وی اقدامات حوزه زیباسازی را در راستای شاداب‌سازی فضای شهر دانست و از خانه تکانی و پهن شدن سفره هفت‌سین در خانه‌ها به عنوان یک اقدام نمادین یاد کرد و ابراز داشت: شهر نیز مانند خانه‌های شهروندان هر ساله در این ایام به سمت نوگرایی و اجرای طرح‌های نمادین که بیانگر جایگاه و ارزش عید نوروز میان ایرانیان است، پیش می‌رود. علی‌ضمیر در پایان سخنانش اضافه کرد: زینت بخشیدن و آذین کردن خیابان‌ها و مناطق شهر از جمله کارهایی است که این سازمان به این منظور در شهر صورت داده و پیگیری می‌کند. انتهای پیام/89002/ت40

93/01/11 - 17:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 623]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن