تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815666629
معززی نیا: آوینی یک نوع فکر کردن، مسیر و حیات است / اسفندیاری: آوینی را به نفع خود مصادره نکنیم
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آنچه که در برنامه سینمایی "هفت" گذشت
معززی نیا: آوینی یک نوع فکر کردن، مسیر و حیات است / اسفندیاری: آوینی را به نفع خود مصادره نکنیم
عبدالله اسفندیاری کارشناس سینما بیان کرد: هنگام صحبت کردن در مورد هر شخصیتی به خصوص کسی مثل شهید آوینی باید سعی کنیم به شخصیت واقعی او نزدیک شویم و او را به نفع مسائل خودمان مصادر نکنیم.
به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ ساعاتی پیش برنامه هفت با میزگرد هنر انقلاب اسلامی و شهید سید مرتضی آوینی با حضور حسین معززی نیا منتقد سینما، عبدالله اسفندیاری کارشناس سینما و محمدعلی حسین نژاد پژوهشگر و تهیه کننده سینما به روی آنتن رفت.
بنابراین گزارش محمدعلی حسین نژاد پژوهشگر و تهیه کننده سینما در خصوص صحبت کردن درباره ی دیدگاه شهید آوینی گفت:صحبت کردن راجع به روش و منش وی از صحبت درباره ی دیدگاهش مفیدتر خواهد بود زیرا شهید آوینی یک دیدگاه واحد نداشت واز ابتدای کار تا زمان شهادت متحول و متکامل شد بنابراین اگر سوال شود که دیدگاه شهید آوینی چه بوده باید گفت در کدام مقطع زیرا از زمان وی ورود به مستندسازی به دلیل پژوهش و مطالعه پیوسته دیدگاه هایش متحول و پخته تر می شد بنابراین این روش رسیدن به یک مسیر تکاملی اندیشه و رفتار در صورت شناخته شدن الگوی بهتری برای علاقه مندان خواهد بود.
وی ادامه داد: اولین آشنایی من با شهید آوینی به ماه های اول پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد که من در مشهد در بخش فرهنگی جهاد سازندگی خراسان کارهای فرهنگی از جمله فیلمسازی از وضعیت روستاها که بسیار خراب و عقب افتاده بود انجام می دادم که بعضی از این کارها در تلویزیون پخش می شد به همین شکل گروه های دیگر نیز در استان های دیگر این کار را انجام می دادند و در یک مقطعی شهید آوینی نیز مشغول مستندسازی بود که گذرش به خراسان افتاد و ما با هم آشنا شدیم در واقع وی فیلم های مرا و من نیز آثار او را دیده بودم و هدف غایی وی این بود که آنچه از رژیم طاغوتی به جا مانده به گونه ای نمایان شود که عظمت، شکوه و اهمیت یک اتفاق و نهضتی به نام انقلاب اسلامی شناخته شود و در آن زمان وی اعتقادی به سینمای داستانی نداشت و بهترین نوع و ناب ترین سینما را سینمای مستند می دانست و معتقد بود تنها سینمایی که توانایی نشان دادن آن واقعیت ها را داشت سینمای مستند است و تا مدت ها این ادامه داشت و حتی تا چندسال بعد هم به سینمای داستانی اعتقادی نداشت و بعدها در اثر تجربه و پشتکار به توانایی و مزایای سینمای داستانی در تعهد داشتن و تاثیرگذاری اش پی برد و در قلم و نظراتش این تحول به طور کامل هویدا بود حتی در تئوریزه کردن و قدرت و تاثیرگذاری سینمای داستانی در جلسات مختلف سخنرانی می کرد.
در ادامه عبدالله اسفندیاری کارشناس سینما بیان کرد: هنگام صحبت کردن در مورد هر شخصیتی به خصوص کسی مثل شهید آوینی باید سعی کنیم به شخصیت واقعی او نزدیک شویم و او را به نفع مسائل خودمان مصادر نکنیم؛ متاسفانه این اتفاق در برخی موارد رخ می دهد و کسانی متناسب با مسائل روزمره و سیاسی یا جناحی سعی در مصادره ی برخی افراد به نفع خود می کنند و بعدها وقتی افراد و جوانان با مطالعه به شخصیت حقیقی نزدیک می شوند از این نادرست بودن مطالب بیان شده متاثر می شوند.
وی افزود: توجه به چند نکته در شخصیت آوینی مهم است اول آنکه وی یک شخصیت پویا و جستجوگر داشت یعنی به دنبال دریافت حقیقت بود و کسی هم که به دنبال حقیقت هست هیچ وقت به این نقطه نمی رسد که حقیقت مطلق در دستان من است و من هرچه می گویم حق مطلق است آوینی چنین شخصیتی داشت و در این جستجو گری مخلص بود این اخلاص نکته ی مهمی است یعنی در صورت رسیدن به مطلبی با شجاعت آن را اعلام می کرد البته اوایل کمی با تندی و لحن تندتر بیان می کرد اما به تدریج و با پخته تر شدن به تعدیل بیشتری رسیده بود.
این کارشناس اظهار داشت: شهید آوینی به مستند بیشتر اهمیت می داد زیرا مستند بی واسطه تر با حقیقت روبرو می شود؛ او پویا، خردگرا، اهل تعقل، مخلص و اهل مروت و مدارا بود و وقتی متوجه می شد که با مسئله ای تند برخورد کرده بعد از به تعدیل رسیدن در آن مسئله آن را ابراز می کرد و به تدریج به مدارا و مروت بیشتری نزدیک می شد یعنی در سال 71 به عنوان داور جشنواره فیلم فجر در اثر پوراحمد "قصه های مجید" سینمای ملی را دیده بود و آن را ابراز کرد و اینگونه نبود که از قبل جبهه گیری یا دستورالعملی را گرفته باشد.
حسین معززی نیا منتقد سینما عنوان کرد: این روزها از مسائلی که در برخی سایت ها و یا برخی مکان ها زده می شود وحشت زده شده ام و احساس می کنم که کم کم باید کی بنیاد محافظت از شهید آوینی تشکیل بدهیم تا بگوییم این حجم جعل و حرف های نامربوط کنترل شود؛ ادعاهای عجیبی، نسبت های عجیبی و نقل قول های عجیبی از جانب وی مطرح می شود که نادرست است وقتی یک دولتی سر کار است یکسری از حرف های وی نقل می شود و وقتی دولت عوض می شود یکسری دیگر از صحبت های وی بزرگنمایی می شود و از جانب وی به یکسری افراد حمله می شود که من واقعا از خواندن آن ها تعجب می کنم این کارها به نظرمن نه تقوا، نه صداقت و نه خالی از شائبه است به نظم در وهله ی اول باید کاری در این زمینه کرد؛برخی از دوستان می خواهند آقای آوینی را تبدیل به یک مبلغ سیاسی می کنند.
وی ادامه داد: قبل از آنکه ما به جمع بندی در مورد آقای آوینی برسیم باید به این نکته توجه کنیم که ما با یک متفکر به معنای فیلسوف جهانی طرف نیستیم؛ آوینی بخاطر پویایی و اخلاصش در همه ی حوزه هایی که کار می کرد خواهان دانستن حقیقت بود در واقع ویژگی جذاب وی کشف موضاعات توسط او با هیجان بود که وقتی به نکته ای می رسید آن را بدون ملاحظه و بی محابا بیان می کرد؛ ما با انسانی طرف هستیم که پیش از انقلاب یک جنس فکری و دغدغه هایی داشت و دم انقلاب نیز به آن شکلی که می شناسیم انقلابی پرشوری نیست بلکه سال 58 باشنیدن صحبت های حضرت امام (ره) متحول می شود.
این منتقد افزود: خودش هم می گوید که حتی در تظاهرات هم شرکت نمی کرده و وقتی امام خمینی (ره) را می بیند با یک دریافت خاصی از ایشان شیفته ی امام(ره) می شود و بعد از رفتن به جهاد سازندگی وظیفه ی ویژه ای را در مستندسازی برای خودش قائل می شود و بعد از آن مقالاتی را درباره ی نقد غرب می نویسد که نفی کننده ی مدرنیته است و بعد از آن در اوایل دهه ی شصت عموما برای روایت فتح کار می کند بعد از جنگ و ورود به حوزه هنری دو یا سه دوره تحول را طی می کند و پس از نزدیک شدن به سینمای داستانی تحولاتی در نگاهش ایجاد می کند و در سال 70 با قطعیت می گوید که در سینمای غرب هیچ نمونه ای نمی توانیم پیدا کنیم که جز از منظر تکنیک به درد ما بخورد چون از نظر معنا و مفهوم چیزی وجود ندارد اما در سال 71 پس از دیدن دوباره ی فیلم های هیچکاک تحت تاثیر قرار گرفته بود و از شگفت زده شده بود و می گفت نگاه این فرد به قهرمان، ضد قهرمان، مبدا، معاد، دنیا و آخرت به ما دور نیست و می توان بعضی از فیلم هایش را از نظر معنایی پذیرفت.
معززی نیا تصریح کرد: همین تحولات باعث می شد که آن دوران کسانی که از او توقع سردمداری گروهی را داشتند عصبانی شوند وبه او حمله کنند امروز هم همان آدم ها وی را متناسب با شعار خود بخش بخش کرده اند؛ شهید آوینی مسیری را طی کرده است و حرف اصلی این است که این مسیر را باید نگاه کرد و شهید آوینی یک مسیر، یک شیوه، یک نوع فکر کردن و یک نوع حیات است نه تعدادی جمله و تعدادی بیانیه که از آن مانیفست دربیاوریم.
بنابراین گزارش طی یک تماس تلفنی پژمان لشگری پور تهیه کننده و طراح جایزه شهید آوینی در این خصوص گفت: من توفیق دیدن شهید آوینی را نداشتم اما بعد از شهادت وی از طریق آثار به دلیل علاقه ای که به این شهید بزرگوار داشتم در این باره پیگیری می کردم
وی ادامه داد: ما نگاه مناسبتی به شهید آوینی داریم و در واقع حدود بیست روزی همزمان با سالگرد شهادت وی این بحث داغ می شود و تا سال آینده فراموش می شود باید این بحث از محاق مناسبتی شدن خارج شود و به عنوان یک متفکر جدی و اصلی و چه بسا دارای نقد در طول سال مباحث وی مورد بحث قرار گبرد به خصوص امروز که ما به فقدان استراتژی در مدیریت کلان فرهنگی کشورمان معتقد هستیم یکی از راه ها برگزاری مناظره و مباحثه و باز آفرینی اندیشه های جدید است.
لشگری پور بیان کرد: مطالعات، گفته ها نظریه ها نقدها و دیدگاه های شهید آوینی دارای یک مسیر و منحنی رو به رشد است اما یک نکته ی بسیار مهم در اینجا وجود دارد و آن هم وفاداردی به یکسری اصول و یک تعاریف بنیادی در نزد شهیذ آوینی است یعنی در سلسله زمان زندگی وی از انقلاب تا شهادت علی رغم تفاوت در نظریات وی در جوهره ی اصلی اش آن اعتقادات را می بینید.
وی اظهار داشت: جمله ای که 48 ساعت قبل از شهادت وی درج شده که می گوید "من از انتهای یک راه طی شده با شما حرف می زنم ..." و آنجا که می گوید "آرمان خواهی انسان لازمه ی صبر بر رنج هاست و ای برادر خوبم اگر میخواهی در این سیاره ی رنج در راه آرمان ها جانبازی کنی لاجرم باید بر رنج صبورترین نیز باشی" این نشان می دهد که شهید آوینی آرمان خواهی را یک فضیلت می دانست و بر مشقت و بر هزینه های آرمان خواهی نیز واقف بود و اگر مقاله ای از وی چند ماه قبل از شهادت وی سوءتفاهم هایی را به دلیل عاجز بودن برخی از درک آن برمی انگیزد به گونه ای که یکی از روزنامه ی آن موقع خبر شهادت وی را تا چند روز بعد درج نکرد و بعد به واسطه ی حضور رهبر انقلاب در مراسم تشییع وی خبر شهادتش درج شد نشان می دهد که اگرچه شهید آوینی به مسائل نو توجه داشت و چه بسا نقد می کرد اما به یک اصولی پایبند بود که در بعضی از تحلیل های نیم خطی و تک جمله ای گم می شود.
لشگری پور ادامه داد: دیدگاه شهید آوینی متاثر از همان اصول اولیه و جهان بینی وی است و در نقد فیلم هایش نیز با وجود اینکه با توجه به آشنایی بیشتر با سینما به یک بلوغ و تکامل بیشتر می رسید، ناشی از همان اصول اولیه بود و به نظرم نکته ای که در مورد این شهید بزرگوار مغفول واقع شده این است که این شهید بزرگوار همه ی ژانرهای سینما را به رسمیت می شناخت یک جمله ی معروفی را در نقد جشنواره ی دهم فیلم فجر دارد که می گوید "سینما در آفاق متعدد معنا می شود" و خیلی از دوستان متاسفانه احساس می کنند که شهید آوینی انواع دیگر سینما را نفی می کرد در صورتی که وی جمله ی جالبی دارد که در آن می گوید " بهترین فیلم های سینمای ایران فیلم های جنگی است و بدترین شان هم فیلم های جنگی است".
وی عنوان کرد:مهمترین بحثی که در سینمای ایران وی بر آن نقد داشت نوع مدیریت فرهنگی و هدایت سینما بودکه می گفت سینمای گلخانه ای و عرفان زده ی دهه ی 60 که مطلب بسیار معروفی است وعلاوه بر آن جدای اینکه نظر بسیار قاطعی داشت در تنیده شدن فرم و مضمون بحث کرامت انسان برای وی مهم بود.
خبر در حال تکمیل است...
انتهای پیام/
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]
صفحات پیشنهادی
اگر شهید آوینی زنده بود چه میساخت؟ غفوری:اگر آوینی حضور داشت شاید درباره سوریه و نیاز جامعه فعلی کار میکرد
اگر شهید آوینی زنده بود چه میساخت غفوری اگر آوینی حضور داشت شاید درباره سوریه و نیاز جامعه فعلی کار میکردمدیر مرکز مستندسازی میثاق گفت اگر آقا مرتضی الان هم حضور داشت شاید درباره سوریه و نیاز جامعه فعلی کار میکرد البته برداشت من این است که ایشان درباره تولید مستندهای جنگ همکمری: آوینی به یک نشانه فرهنگی تبدیل شد/ خسروشاهی: آوینی به نوعی زندگی است
آتچه در مراسم بیست و یکمین بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی گذشت کمری آوینی به یک نشانه فرهنگی تبدیل شد خسروشاهی آوینی به نوعی زندگی است علیرضا کمری گفت بعد از شهادت آوینی حضور رهبر انقلاب در تشییع پیکر او باعث جایگیری این شهید بزرگوار در اذهان شد و به این ترتیب آوینی تبدیل بگزارش فارس از مراسم بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم خسروشاهی: شهید آوینی از مشیتهای الهی بود که در این دوران تجلی
گزارش فارس از مراسم بزرگداشت سید شهیدان اهل قلمخسروشاهی شهید آوینی از مشیتهای الهی بود که در این دوران تجلی پیدا کردیکی از دوستان شهید آوینی گفت شهید آوینی جزو مشیتهای الهی بود که در این دوران تجلی پیدا کرد آوینی کسی بود که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دعوت نامهای از آمریمراسم بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم کمری: آفاق فکری شهید آوینی از ابعاد ناشناخته اوست
مراسم بزرگداشت سید شهیدان اهل قلمکمری آفاق فکری شهید آوینی از ابعاد ناشناخته اوستپژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از ابعاد ناشناخته شهید آوینی آفاق فکری او است گفت شهید آوینی به یک نشانه فرهنگی و تاریخی و معرف یک جریانی بوده که در نقطه اوج به عنوان هنرمند انقلاب اسلامی از اگزارش فارس مراسم بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم شهاب مرادی: فرهنگ جهادی یکی از وجوه شخصیتی شهید آوینی بود
گزارش فارس مراسم بزرگداشت سید شهیدان اهل قلمشهاب مرادی فرهنگ جهادی یکی از وجوه شخصیتی شهید آوینی بودحجتالاسلام شهاب مرادی گفت یکی از وجوه پررنگ و شخصیتی شهید آوینی فرهنگ جهادی وی بوده اما متأسفانه آن طور که باید این مسأله مورد توجه قرار نگرفته است به گزارش خبرنگار حماسه و مقنگاه انتخاب گرایانه از شهید آوینی اسطوره ساخت/ جای خالی آوینی در ˈچˈ
حاتمی کیا نگاه انتخاب گرایانه از شهید آوینی اسطوره ساخت جای خالی آوینی در چ تهران - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی چ گفت نگاه انتخاب گرایانه از شهید آوینی اسطوره ساخت و جای خالی این شهید بزرگوار در ساخت فیلم چ احساس شد به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا برنامه راز شامگاه چآینه جادوی آوینی، آینه تمام نمای هنر انقلاب است
آینه جادو ی آوینی آینه تمام نمای هنر انقلاب است آوینی که در طول عمر خود عنوان سید اهل قلم را برگزیده با نگارش کتاب آینه جادو آینه تمام نمای هنر انقلابی را به تصویر کشیده است سیدمنصور شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به احاتمیکیا: خدا کند قلمی مثل آوینی زنده شود
حاتمیکیا خدا کند قلمی مثل آوینی زنده شود ابراهیم حاتمیکیا گفت جای آقا مرتضی آوینی خالی است که به ما بگوید باید از چه گفت خبرگزاری ایسنا این کارگردان سینما در مراسم روز هنر انقلاب اسلامی که عصر 20 فروردینماه با موضوع مدیریت جهادی در عرصه هنر در تالار اسوه برگزار شد با اوحید جلیلی در بزرگداشت مرتضی آوینی مطرح کرد «آوینی» جامع بود؛هم مومن بود و هم انقلابی/ اگر آوینی نبو
وحید جلیلی در بزرگداشت مرتضی آوینی مطرح کردآوینی جامع بود هم مومن بود و هم انقلابی اگر آوینی نبود جناح فرهنگی مؤمن و انقلابی پرچم نداشتوحید جلیلی گفت آوینی آدمی است که به شدت فرهنگی است به شدت مسلط است و به شدت مشرف بر مسائل تئوریک فرهنگی و هنری و جدایی از فضلش عمیقاً آدم شجانظر متفاوت سید مرتضی آوینی درباره سینما و فیلمساز
نظر متفاوت سید مرتضی آوینی درباره سینما و فیلمساز فرهنگ > کتاب - شرح زندگی و دیدگاههای هنری - سینمایی سید شهیدان اهل قلم در کتابی با عنوان همسفر آسمان منتشر و همچنین روایت در روایت گزیدهای از مطالب جلسات نقد و نظر درباره این شهید در آستانه انتشار است به گزارشگزارش مشروح فارس از نشست تخصصی «روز هنر انقلاب اسلامی» از زنده شدن قلمهایی مثل «آوینی» تا
گزارش مشروح فارس از نشست تخصصی روز هنر انقلاب اسلامیاز زنده شدن قلمهایی مثل آوینی تا وضع قانون اساسی در عرصه فرهنگسخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت در عرصه فرهنگ هنوز به قانون اساسی نرسیدیم و این تقطه ضعف باعث شده تا بعد از ایام دفاع مقدس برخی مدیران سلیقههای شخصی خودشان را بر خواگر شهید آوینی زنده بود چه میساخت
اگر شهید آوینی زنده بود چه میساخت مدیر مرکز مستندسازی میثاق گفت اگر آقا مرتضی الان هم حضور داشت شاید درباره سوریه و نیاز جامعه فعلی کار میکرد البته برداشت من این است که ایشان درباره تولید مستندهای جنگ هم غفلت نمیکردند سید سلیم غفوری درباره نام گذاری روز هنر انقلاب به نام شابعاد فرهنگی اندیشه شهید آوینی کمتر مورد توجه قرار گرفته است
ابعاد فرهنگی اندیشه شهید آوینی کمتر مورد توجه قرار گرفته است شاهرود - ایرنا - رییس بسیج هنرمندان استان سمنان گفت به ابعاد و روح فرهنگی اندیشه شهید آوینی کمتر پرداخته شده ما امسال سعی داریم که درجهت احیای این اندیشه ها تلاش کنیم علی عشق روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنمادر مریم اگنس در گفتوگو با فارس: ابنتیمیه سوری بود اما تفکر تکفیریاش هیچگاه در سوریه نبود/نیازمند ارزشهای
مادر مریم اگنس در گفتوگو با فارس ابنتیمیه سوری بود اما تفکر تکفیریاش هیچگاه در سوریه نبود نیازمند ارزشهای معنوی برای صلح هستیممادر مریم اگنس با بیان اینکه تفکر تکفیری ابنتیمیه سوری است اما صدایش هیچگاه در سوریه شنیده نشد به سخنان آیتالله جوادی آملی اشاره کرد و گفت دنیای ااگر شهید آوینی زنده بود چه میساخت؟ دالایی:اگر آوینی زنده بود بازهم واقعیت جامعه را میساخت
اگر شهید آوینی زنده بود چه میساخت دالایی اگر آوینی زنده بود بازهم واقعیت جامعه را میساختمصطفی دالایی گفت گفت شهید آوینی واقعیتهای جامعه را درست میدید و با توجه به آرمانهای انقلاب راهکارهای مناسب ارائه میداد و اگر بود بازهم واقعیتها را میساخت مصطفی دالایی مستند ساز حوزهتکرار/حاتمیکیا در «راز» از «چ»، فرهنگ و آوینی گفت از غریبالغربایی دهنمکی تا جای خالی ژن
تکرار حاتمیکیا در راز از چ فرهنگ و آوینی گفتاز غریبالغربایی دهنمکی تا جای خالی ژنرال آوینی و آدمهای دو پاسپورتی در فرهنگابراهیم حاتمیکیا با حضور در برنامه تلویزیونی راز با نادر طالبزاده در خصوص چ دغدغههای فرهنگی رهبری و جای خالی شهید آوینی در عرصه امروز فرهنگ کشور صحبت کشهید آوینی اهل درد بود و به دردها میپرداخت
پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶ ۴۶ رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت شهید آوینی اهل درد بود و به دردها می پرداخت هنرمند بسیجی امروز باید در جامعه به نبرد سهمگین هنری و فرهنگی بشتابد همانند شهید آوینی و باید این را تمرین کنند آنقد زمین بخورند و بلند شوند تا پخته شوند و معرفت را بدس-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها