تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش بازوی توانمند رهبری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ارتش بازوی توانمند رهبری است اهواز - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی به عنوان بازویی توانمند در حمایت از رهبری و گوش به فرمان ایشان است.


امیر سرتیپ دوم ˈعلی ظریفی یگانهˈ در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز افزود: یگان های ارتش در جنوب غرب کشور از آمادگی بسیار خوب و توان عملیاتی مناسبی برخوردارند و تمام فعالیت ها با توجه به وجود عوامل در مرزها رصد می شود.
وی گفت: در عرصه طرح های پدافندی با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته فناوری های جدید طرح ریزی و عملیات های خوبی در مقاطع مختلف انجام می شود که به لحاظ امنیتی نمی توان به آنها در رسانه ها و مجامع عمومی اشاره کرد.
امیر ظریفی یگانه خاطرنشان کرد: رزمایش های بزرگی در اقصی نقاط کشور و خوزستان انجام می شود که حتی ماهواره های پیشرفته جهان هم نمی توانند اینها را رصد کنند.
وی تاکید کرد: تمام فعالیت ها در هوا توسط یگان های ارتش در جنوب غرب کشور رصد می شود و در مقابل هر چشمداشتی از نظر هوایی به این خطه با بکارگیری تجهیزات بروز و بومی سخت داخل توان مقابله دارند.
این فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی ارتش هم مقاوم ایستاده تا با آماده بکاری این تجهیزات موقعیت های خوبی کسب کند.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت هواپیماهای آذرخش موفقیت های خوبی داشته و در بمب افکن ها آمادگی لازم را دارد که تمام فعالیت ها و اقدام های عملیاتی را انجام دهد.
این مقام نظامی گفت: در جریان گروگان گیری مرزبانان ایرانی نیروی زمینی ارتش نیز برای آزادسازی گروگانها آمادگی کامل داشت.
وی افزود: نیروی دریایی ارتش نیز امروز به عنوان نیرویی راهبردی در صحنه های جهانی حضور دارد و در کنار ناوهای آمریکایی و اسراییلی سینه به سینه ایستاده و عقب نشینی نمی کند.

* پاکسازی عمده مناطق آلوده به مین و مواد منفجره در کشور

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور همچنین از پاکسازی عمده مناطق آلوده به مین و مواد منفجره خبر داد و گفت: چهار میلیون و 200هزار هکتار از زمین های حاشیه مرزها به مین، مواد منفجره و موشک های عمل نکرده و هوایی آلوده که در آنها 16میلیون مین توسط رژیم بعث صدام کاشته شده بود.
وی افزود: یگان مهندسی نیروی زمینی ارتش با همکاری سپاه پاسداران پاکسازی این اراضی را آغاز کرد که تاکنون هشت میلیون از مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی توسط این یگان ها پاکسازی شده است.
امیر ظریفی یگانه ادامه داد: اراضی پاکسازی شده در اختیار کشاورزان و کارهای اقتصادی قرار گرفته و در زمان حاضر تنها 30هزار هکتار از این اراضی باقی مانده که آن هم طبق برنامه پاکسازی می شود.
وی اضافه کرد: در چارچوب همین فعالیت های مین زدایی 170نفر از نیروهای نیروی زمینی ارتش شهید و 750نفر دیگر جانباز شدند و آمادگی این را داریم که در دیگر نقاط جهان هم عملیات های مین زدایی را انجام دهیم.

* شهید صیاد شیرازی نقش کلیدی در پیروزی انقلاب داشت

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور در عین حال گفت: شهید صیاد شیرازی از فرماندهانی بود که در شکل گیری انقلاب و تداوم آن نقش ارزنده و کلیدی داشت.
وی افزود: این شهید بزرگوار اگر چه در زمان طاغوت به استخدام ارتش درامده بود اما در همان عنفوان جوانی با داشتن روحیات معنوی به این نتیجه رسید که با شرایط آن زمان ارتش سازگای ندارد بر این اساس با مشاوره با افراد معتمد و مومن که همفکر او بودند علاوه بر حضور در ارتش توانست افراد زیادی را با خود همراه کند و در زمان انتصاب به درجه ستوان دمی حرکات خود علیه رژیم طاغوتی را آغاز کرد.
این مقام ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این شهید با تفکراتی که از از امام راحل(ره) دریافت می کرد توانست افرادی چون شهید نامجو را با خود همراه کند و از آنجایی که تخصص بالایی داشت در بسیاری از امور کارگشا بود.
وی افزود: این شهید از دانش بالای نظامی و از ایمان و شجاعت بسیار بالایی برخوردار بود و امیران ارتش وی را قبول داشتند.
645/538
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




22/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن