تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798756090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه و تعمیق فعالیتهای فرهنگی اولویت آستان قدس رضوی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولیت آستان قدس: توسعه و تعمیق فعالیتهای فرهنگی اولویت آستان قدس رضوی است مشهد – ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه و تعمیق فعالیت های فرهنگی، همواره اولویت اصلی آستان قدس رضوی و سرلوحه کار این نهاد فرهنگی بوده است.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈعباس واعظ طبسیˈ عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تالار اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی افزود: تنوع اقدامات فرهنگی، توجه به نیاز مخاطبان و پرهیز از موازی کاری از اصولی بوده که مجموعه های فرهنگی آستان قدس رضوی دنبال کرده اند.
وی با بیان اینکه هنوز فضای جامعه اسلامی به عطر زهرا مرضیه (س) معطر است، ضمن تبریک سال جدید گفت: خدای متعال را سپاس می گوییم که امروز روحانیت بزرگ شیعی این توفیق را دارد که در فضای جمهوری اسلامی و دنیای اسلام پیام اهل بیت(ع) را به گوش جهانیان برساند و انشاء الله آن تأثیر واقعی را بگذارد.
وی افزود: نامگذاری امسال و سیاست های اصولی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرموده اند، سال 93 را دوران ممتازی قرار داده که امید است با همکاری همه سازمان ها و مراکز فرهنگی بتوانیم هدفی که مورد نظر ایشان است را به خوبی محقق سازیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مسائل فرهنگی برای آستان قدس رضوی بسیار مهم است و هر تلاش و فعالیت اقتصادی که در این مجموعه انجام می شود، مقدمه ای برای انجام فعالیت های فرهنگی است.
وی بیان کرد: حفظ، صیانت و بهینه سازی موقوفات و توسعه درآمدها برای رساندن به مصارف واقعی جهت رعایت دقیق نیات واقفان و غبطه وقف، وسیله ای برای انجام کارهای فرهنگی بزرگ در سطح داخلی و بین المللی است.
آیت الله واعظ طبسی گفت: موسسات و نهادهای مختلف در سطح کشور در زمینه های پژوهشی و تحقیقی فعالیت می کنند، ولی باید کار قابل قبول و عمیق انجام داد و با پرهیز از موازی کاری و کارهای سطحی، مراقبت کرد تا سرمایه گذاریهای صورت گرفته هدر نرود و موضوعاتی را انتخاب کرد که کاملا متنوع و در عین حال متناسب با فضای امروز و نیاز مخاطبان باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در رابطه با تلاشی که جریان وهابیت و سلفی گری در سراسر کشورهای اسلامی دارد، هر چند کتابهای زیادی منتشر شده و بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و برخی از علما هم در این زمینه کار کرده اند، اما باید تلاش کنیم به نقطه ای برسیم که تأثیرگذاری لازم را داشته و پاسخگوی نیاز جامعه باشد.
آیت الله واعظ طبسی تاکید کرد: برای تحقق هدف مزبور لازم است یک مرکز تأثیرگذار فرهنگی به صورت متمرکز با هماهنگی کامل بین سازمان ها فعالیت کند و ما به سهم خود آماده هرگونه همکاری هستیم.
وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با تاکید بر نقش و تاثیرگذاری تقریب بین مذاهب در مقابله با هجمه سلفی گری و وهابیت گفت: باید به گونه ای عمل کرد که هم به اصل تقریب صدمه وارد نشود و هم بتوان در جلوگیری از این هجمه ناجوانمردانه به اهل بیت (ع) و اسلام واقعی و تشیع تاثیر بیشتری گذاشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از خدمات آستان قدس رضوی اظهار داشت: آستان در تمامی ساعات شبانه روز زائرین برنامه های متنوع فرهنگی دارد و بنای ما بر توسعه کار فرهنگی و عمق بخشی آن است.
وی اظهار داشت: احترام و تکریم زائران از مسائلی است که اولویت اصلی و مورد توجه آستان قدس رضوی بوده و به همین منظور برای زائران عرب زبان، اردو زبان و آذری زبان اماکن و برنامه های اختصاصی در حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده و اجرا می شود.
در ابتدای این دیدار آیت الله ˈمجتهد شبستریˈ، رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت الاسلام و المسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و تعدادی از اعضای شورای عالی این مجمع از کشورهای افغانستان، کویت، عربستان، سوریه، کنیا و انگلستان به ارایه گزارش و نقطه نظرات خود پرداختند.
7489/ 659 ** 1552
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن