تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820794757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم یاری دهنده دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم یاری دهنده دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها هستند بندرعباس - ایرنا- استاندارهرمزگان با اشاره به آغاز ثبت نام دریافت یارانه برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: مردم یاری دهنده دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها هستند.


به گزارش ایرنا ،جاسم جادری پنجشنبه درگفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم استان هرمزگان از طریق برنامه ˈشو بندرˈ سیمای مرکز خلیج فارس افزود: دولت مجری قوانینی است که توسط نمایندگان مجلس مصوب می شود و در بودجه سال 93 نیز دولت مکلف شده از محل فروش حامل های انرژی 480 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کند و این در حالی است که دولت سالانه 420 هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت می کند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: دولت براساس قانون مکلف بوده 50 درصد از درآمد فروش افزایش قیمت حامل های انرژی را به صورت یارانه نقدی به افراد نیازمند پرداخت کند اما دولت قبلی به تمامی افرادی که ثبت نام کرده بودند، یارانه پرداخت کرد.
جادری اضافه کرد: این امر موجب شد تا دولت برای پرداخت یارانه نقدی با کسری مواجه شود و از محل بودجه عمومی کشور این رقم را جبران کند به گونه ای که در پرداخت بودجه عمرانی استان ها نیز با مشکل مواجه شدیم و از بودجه عمرانی 2850 میلیارد ریالی سال گذشته استان هرمزگان تنها 30 درصد اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها توسط مجلس اصلاح شد، تصریح کرد: براساس این قانون دولت مکلف شده تا به افراد نیازمند متقاضی یارانه پرداخت کند و براساس ثبت نام هایی که صورت می گیرد، دولت تشخیص خواهد داد که چه افرادی نیازمند دریافت یارانه هستند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با تدبیر مناسب افزایش 100 درصدی قیمت حامل های انرژی را برای کسب درآمد 48 هزار میلیارد تومانی فروش حامل های انرژی به صلاح ندانست، عنوان کرد: دولت برای این کار از مردم کمک خواست تا افرادی که نیاز ندارند از دریافت یارانه صرف نظر کنند تا دولت مجبور نشود افزایش زیادی در قیمت حامل های انرژی ایجاد کند.
جادری گفت: مردم متقاضی و نیازمند دریافت یارانه نقدی باید براساس آخرین رقم سمت راست شماره ملی خود به سامانه refahi.ir مراجعه کرده و کار ثبت نام خود را انجام دهند و باید در ثبت نام اطلاعات درستی ارائه دهند، چون در غیر این صورت افرادی که واجد شرایط دریافت یارانه نباشند و اطلاعات نادرست ارائه دهند، علاوه بر بازگرداندن مبلغ یارانه، سه برابر آن جریمه خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان ها و نهادهایی همچون کمیته امداد مکلف شده اند تا کار ثبت نام افراد تحت پوشش خود را برای دریافت یارانه انجام دهند و همچنین دفاتر پستی و مراکز پلیس + 10 نیز این کار را انجام می دهند و مبلغ تعیین شده برای انجام ثبت نام در دفاتر پستی و اینترنتی 35هزار ریال تعیین شده است.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: افرادی که نیازی به یارانه نقدی ندارند از دریافت آن انصراف دهند تا دولت بتواند این مبلغ را در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان و آموزش هزینه کند و همچنین بتوانیم مشکل نیازمندان را حل کنیم.
جادری با بیان اینکه 29 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد، تصریح کرد: برای تکمیل این طرح های کلنگ زده شده، چار هزرو800 هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است و با بودجه فعلی تکمیل آن ها به حدود بیش از 10سال زمان نیاز دارد که از مردم می خواهیم تا به دولت کمک کرده تا بتواند به تعهدات خود عمل کند.
وی در ادامه این گفت وگو از خرید تضمینی گندم در استان هرمزگان خبر داد و بیان داشت: استان هرمزگان نخستین استانی است که هرساله کار برداشت گندم آن انجام می شود و امسال تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در استان را از یک به 10 مرکز افزایش داده ایم که این مراکز در شهرستان های حاجی آباد، پارسیان، بندرلنگه، رودان و میناب ایجاد می شود تا بتوانیم محصول گندم کشاورزان هرمزگانی را خریداری کنیم.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بر لزوم جلوگیری از خروج گندم تولیدی در هرمزگان از استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از دلالان و واسطه ها گندم تولیدی را از استان خارج می کنند که از نیروی انتظامی می خواهیم تا با این افراد متخلف برخورد کند.
جادری خاطرنشان کرد: بودجه مورد نیاز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت تامین شده و پیش بینی می کنیم امسال 55 هزار تن گندم تولیدی در 13 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان را خریداری کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین عملیات احداث نخستین سیلوی ذخیره گندم در هرمزگان طی روزهای آینده آغاز می شود و براساس تعهد پیمانکار پروژه این سیلو طی هشت ماه آماده بهره برداری خواهد بود.
جادری در ادامه از تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان هرمزگان خبر داد وگفت: با برنامه های مناسب دولت تدبیر و امید سرمایه گذاران رغبت خوبی برای سرمایه گذاری در استان پیدا کرده اند وهمچنین باید از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز در بخش های مختلف از جمله آب شرب، تجهیز بیمارستان ها، احداث راه و تولید برق در استان استفاده کنیم که در یک مورد تنها 100 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه شیلات در استان هرمزگان اختصاص پیدا کرده است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: بودجه عمرانی هرمزگان نیز ازدوهزارو 850 میلیارد ریال به سه هزارو400 میلیارد ریال در سال 93 افزایش پیدا کرده است.
جادری، با گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای، از مهمان نوازی مناسب مردم هرمزگان از مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت: مردم سرافراز هرمزگان به خوبی پذیرای گردشگران در ایام نوروز بودند و حتی در زمان بارندگی شدید و وقوع سیل نیز مردم درب منازل خود را به روی مسافران گشودند.
وی تصریح کرد: در نوروز امسال تعداد تصادفات و میزان تلفات ناشی از آن در استان هرمزگان همانند دیگر نقاط کشور کاهش پیدا کرد که این آمار نشان دهنده امید خوبی است که نسبت به آینده در مردم ایجاد شده است.ک/1
668
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن