تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820898563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید مراجع بر مسوولیت های شورای عالی استانها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تاکید مراجع بر مسوولیت های شورای عالی استانها قم - ایرنا - مراجع و علمای حوزه علمیه قم بر مسوولیت های شورای عالی استان ها در قبال مردم تاکید کردند.


به گزارش ایرنا، اعضای شورای عالی استان ها روز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان قم با شماری ازمراجع و دیدار کردند.
آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید نیز گفت: شوراهای اسلامی می تواند با اعمال خالصانه خود از جمله خدمت به خلق خدا که بزرگترین عبادت است نشانه ای برای عظمت جمهوری اسلامی باشند.
وی افزود: عمل شوراها می تواند تبلیغ یا ضد تبلیغ برای اسلام باشد، آن هم در زمانی که دشمنان اسلام به دنبال بزرگ کردن کوچک ترین لغزش ها هستند و حتی برای رسیدن به منویات خود دروغ بافی نیز می کنند.
این مرجع تقلید به اعضای شورا توصیه کرد: در خدمت به خلق خدا فرقی بین افراد نگذاشته، موقعیت افراد در خدمت رسانی شما تغییر ایجاد نکند و حامی مظلوم و دشمن ظالم باشید.
در ادامه این دیدارها، آیت الله ˈحسین وحید خراسانیˈ از مراجع تقلید، با اشاره به اینکه هرکسی که به کاری مشغول است باید آن کار را به خوبی بشناسد گفت: کار شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار مهم است.
وی افزود: کار شوراها دو جنبه دارد، جنبه اول ارتباط با خالق و جنبه دوم ارتباط با خلق است و چنین کاری بسیار عمیق، دقیق و ظریف است.
آیت الله وحید خراسانی ادامه داد: کار امانتی است در اختیار شما و فرصتی است که بصورت محدود در اختیار انسان قرار می گیرد و تنها کاری که برای خدا انجام می شود ماندگار است.
همچنین آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره بر مدیریت صحیح افزود: ثروت ملی باعث ایستادگی ملت می شود لذا نباید مال و سرمایه ملت را به دست سفیهان و کسی که نمی تواند آن را بخوبی اداره و مدیریت کند سپرد.
وی با بیان اینکه اگر ملتی می خواهد به غرب و شرق نه بگوید و در مقابل آنان به چاپلوسی نیفتند باید دستش پر باشد افزود: کشور ایران همه ثروت، منابع و امکانات خدادادی را دارد و تحریم ها هیچ اثری ندارد.
آیت الله جوادی آملی جهان دانی، جهانداری و جهان آرایی را سه اصل سودمند برای اداره کشور ذکر کرد و افزود: تا ندانیم که کجا زندگی می کنیم و چگونه باید آن را اداره کنیم و چگونه باید آن را ساخته و بیاراییم هرگز نمی توانیم یک مسوول مطلوب باشیم.
وی بر داشتن نقشه جامع برای اداره کشور تاکید کرد و افزود: اگر نقشه جامع نداشته باشیم هرگز نمی توانیم تصمیم سودمند برای کشور اتخاذ کنیم.
آیت اللهˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید با اشاره به مسوولیت آفرین بودن، هر شغلی در جامعه، افزود: ملت، امانتی را بر عهده شما گذاشته که بعد از مجلس مهمترین مسوولیت است و بنا بر گفته اولیای خدا، خدمت به برادران مومن از شریف ترین عبادات است.
وی گفت: هر انسانی مسوولیت های فردی، اجتماعی و شغلی دارد و همه باید متوجه مسوولیت های خود باشیم.
آیت الله ˈسید محمد علی علوی گرگانیˈ از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز در دیدار به اعضای شورای عالی استان ها گفت: اعضای شوراهای شهر که نمایندگی مردم را بر عهده دارند باید حقوق مردم را به خوبی ادا کنند.
وی با بیان اینکه باید حق همه چیز و همه کس را به خوبی ادا کنیم، افزود: همه باید در کار خود به دنبال رضایت خداوند باشیم و فکر دنیا را از سر بیرون کنیم که در این صورت خداوند دنیا را نیز به ما عطا خواهد کرد.
مدیر حوزه های علمیه نیز با اشاره به اینکه رسالت حکومت دینی پرداختن به بعد مادی و معنوی جامعه است، افزود: از شورای عالی استان ها انتظار می رود به ابعاد معنوی و مادی مردم شهرها و روستاها به صورت همزمان توجه داشته باشد و دین ما همواره ما را به برنامه ریزی برای زندگی تشویق می کند.
آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ ادامه داد: شوراها در عرصه های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی توان برنامه ریزی دارند و اگر برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم به خوبی می توانیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.
وی با اشاره به این که شوراها مردم سالاری دینی درجامعه را نهادینه می کنند بیان داشت: یکی از مسایل مهمی که اعضای شوراها در مورد آن نگران هستند عدم ضمانت اجرایی مصوبات شوراها است که با همه برنامه ریزی خود ضمانت لازم برای اجرای مصوبات خود را ندارند.
همچنین اعضای شورای عالی استان ها با حجت الاسلام والمسلمین ˈسید جواد شهرستانیˈ، نماینده آیت الله ˈسید علی سیستانیˈ در ایران دیدار گفت و گو کردند.
در ادامه این دیدارها همچنین چمران بطور خصوصی با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت و گو کرد.
اعضای شورای عالی استان ها همچنین قرار بود با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز دیدار و گفت و گو کند که این دیدار لغو شد.
رییس شورای عالی استان ها گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در حقیقت نمایندگان مستقیم مردم، مجلس دوم و پیشانی نظام اسلامی به شمار می روند.
ˈ مهدی چمران ˈ نیز در این دیدارها تاکید کرد: شورای عالی استان ها دومین مجلس کشور پس از مجلس شورای اسلامی است و این شورا مجلس شوراهای اسلامی کل کشور است که شامل 75 نفر می شود.
وی افزود: به تناسب جمعیت از استان های مخحتلف کشور اعضایی با انتخاب شوراها در شورای عالی استان ها حضور دارند و شورای عالی استان ها نماینده اقوام و گروه های سراسر کشور همراه با صمیمیت و برابری است.
وی بیان داشت: خوشبختانه حکومت ما جمهوری اسلامی است و اسلامی بودن واقعی ما به پیشبرد اهداف کشور کمک خواهد کرد و هم چنین اخوت میان مردم کشور حفظ خواهد شد.
چمران اظهار داشت: شوراها نمایندگان مستقیم مردم و پیشانی نظام اسلامی هستند که وابستگی کامل به دولت نداشته و نماینده مردم هستند.
وی افزود: شوراها به صورت خودکفا خود را اداره می کنند و باید به جایی برسیم که مدیریت محلی یکپارچه در کشور جامعه عمل به خود بپوشاند و شاهد پیشرفت های بیشتر از این باشیم. ک/4
8138 / 380/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن