تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805160072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت 700 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 93 به اتمام می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر راه و شهرسازی: ساخت 700 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 93 به اتمام می رسد تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سراسر کشور حدود یک میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهر شهری در دست ساخت است، گفت: تاکنون برای یک میلیون واحد مسکن مهر از تعداد ذکر شده قرارداد فروش اقساطی در بانک مسکن منعقد شده است و تا پایان سال نیز ساخت 700 هزار واحد به اتمام می رسد.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در چهارمین اجلاس شورای عالی استان ها اظهار داشت: زلزله بیش از 90 درصد از سرزمین ایران را تهدید می کند، چرا که ایران در محیط های زلزله خیز قرار دارد و به همین خاطر نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.
وی یادآور شد: در زلزله رودبار و منجیل که سال 69 به وقوع پیوست مسئول بازسازی آنجا شدم که طرحی مبنی بر مقاوم سازی ساختمان ها مطرح شد که مهم بود و هنوز هم رویکرد بالای ما مقاوم سازی ساختمان ها است، اما بعد از زلزله به این نتیجه رسیدیم که ساختمان شهرها نیز باید مقاوم باشند.
آخوندی با اشاره به زلزله رودبار و منجیل افزود: زمانی که وارد رودبار شدیم دیدیم که به خاطر ریزش کوه، شهر قابل دسترسی نیست و آب مناطق نیز در رشت، رودبار و منجیل قطع شده بود و ریزش ساختمان ها به حدی بود که امداد غیر قابل انجام بود.
وی گفت: بیمارستان ها که باید در مواقع بحرانی محل درمان مصدومان باشد فرو ریخته بود و تکیه گاه ژنراتور اصلی نیروگاه منجیل جا به جا شده بود و در آنجا مشاهده کردیم که اگر ساختمانها به تنهایی مقاوم باشند نمی توانیم بگوییم شهری مقاوم در برابر زلزله داریم.
وی ادامه داد: در شهر مقاوم با فرض ریزش برخی ساختمان ها باید امکان امدادرسانی وجود داشته باشد و مسیرها مسدود نشود، در زمینه شهر مقاوم پس از زلزله رودبار مطالعات مفصلی در خصوص شهر مقاوم در برابر زلزله انجام شد.
وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: بر اساس قوانین و مقررات، ساختمان های بلند در حریم 150 متری مسیرهای ورودی شهرها نباید ساخته شود که در حال حاضر این مسئله جدی گرفته نمی شود و فکر می کنم با نگاه ˈشهر مقاومˈ باید تغییرات جدی در طرح های تفصیلی شهرها ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: در ایام نوروز در سرکشی به شهرها مشاهده کردم که در پیاده روها اساسا نمی توان هزار متر پیاده روری کرد و معابر برای سواره ها طراحی شده است، نه پیاده روها، پس چگونه می توان گفت در شهری که برای رفاه شهروندان طراحی شده است پیاده روها سهمی ندارند و شهر را تنها ماشین ها، ساختمان ها و معابر می بینیم.
وی ابراز داشت: اگر بخواهیم شهر را سازمان اجتماعی بدانیم نگاه ما به شهر تغییر می یابد و اگر اینگونه شود شورای شهر و انجمن ها و سازمان های مردم نهاد اجزای این سازمان اجتماعی خواهند بود و کارایی تولید، مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مد نظر قرار می گیرد، در حالی که تنها اگر کالبد شهر مد نظر باشد مشاوران در یک فضای بسته خیابان ها و کالبد شهر را طراحی خواهند کرد.
آخوندی گفت: اگر به شهر به عنوان سازمان اجتماعی برگردیم اساسا دوگانه فرمانداری و شهرداری را می بینیم و من نمی خواهم حرفی انقلابی در ادغام آنها بزنم و می دانم که این کار سخت است، اما باید از جایی کار را شروع کرد. این دوگانه موجب شده که در روستایی بیش از 20 برابر ظرفیتش پروانه ساختمانی صادر شود.
وی بیان داشت: از جمله مسائلی که علاقه مندم بذر آن پاشیده شود، این است که چگونه می توانیم دوگانه فرمانداری و شهرداری را یا حذف کنیم یا اگر هم دوگانه داریم این دوگانگی از جهت موضوعی باشد؛ یعنی می توانیم کل خدمات را یکپارچه کنیم، اما برای مثال امنیت را در فرمانداری و عمران را در اختیار شهرداری ها قرار دهیم.
وی تاکید کرد: سالهاست قوانین مختلفی برای حفاظت از فضای سبز و حریم ها مصوب شده است، به عنوان مثال قانون حفظ باغات سالهای سال است که وجود دارد، اما چگونه شده که باغات مشهد که بعد از احمدآباد بود، الان نیست.
وزیر راه و شهرسازی گفت: من به دنبال یکپارچگی سرزمینی در خدمات شهری هستم و اگر اینکار بشود در یک مجموعه شهری جایی خالی از نظارت قرار نمی گیرد و با نظارت کامل اجتماعی امور صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در نحوه تأمین مالی خدمات شهری پس از انقلاب انواع طرح ها را تجربه کرده ایم، به طوری که زمانی شهرداری ها متصل به بودجه عمومی و دولت و زمانی مستقل بوده اند.
وی تصریح کرد: در این خصوص افراط و تفریط وجود داشته است و از سوی دیگر عدم تعادل های بزرگ در بین مناطق مختلف مشاهده می کنیم.
آخوندی اظهار داشت: برای رسیدن به عدالت جغرافیایی باید دولت مرکزی در برخی مناطق هزینه کند و با پرداخت عوارض شهری، مالیات محلی و هر مورد دیگری مجبور هستیم سیستمی را طراحی کنیم که نه حالت افراطی در وابستگی و نه اینکه استقلال کامل بدون نیاز به کمک دولت داشته باشد.
وی افزود: در این زمینه تجربه های مختلف بین المللی در سطح ملی، قاره ای وجود دارد، به عنوان نمونه در اروپا از جمله مواردی که اتحادیه اروپا لازم می داند برای آن هزینه کند، رفع عدم تعادل منطقه ای بین نقاط مختلف اروپا است و در بسیاری از کشورها بودجه تعادل بخشی منطقه ای وجود دارد که وظیفه آن تامین کسری محیط های کم درآمد است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که، باید در نظام بودجه ریزی بازنگری صورت گیرد و به تعادل بخشی منطقه ای توجه شود گفت: اخیرا پیگیری کردم کمیته ویژه کلانشهرها در هیئت دولت تشکیل شود و حاضریم این طرح (تعادل بخشی منطقه ای) را که نیاز به بررسی نظری و اجماع سازی دارد به لایحه تبدیل کنیم.
وی بیان داشت: در مورد مداخله شورای شهر و روستاها در طرح های تفصیلی باید بازنگری شود و شهردار منطقه در جلسات رسیدگی به طرح های تفصیلی حضور داشته باشد.
وی در پایان سخنانش با اشاره به نام گذاری امسال اظهار امیدواری کرد که با ابلاغ سیاست های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای استقلال، آبادانی و توسعه کشور گام برداریم.
اقتصام(1)**2022**1594
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن