تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805162136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطقه آزاد اروند تنها با محرومیت زدایی می تواند به اهدافش دست یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور استاندار خوزستان: منطقه آزاد اروند تنها با محرومیت زدایی می تواند به اهدافش دست یابد اهواز-ایرنا- مشاور استاندار خوزستان در اموراقتصادی و سرمایه گذاری گفت: منطقه آزاد تجاری اروند تنها از طریق توسعه ناحیه ای و محرومیت زدایی از خرمشهر و آبادان می تواند به اهداف خود در سطح منطقه ای و ملی برسد.


به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل ازروابط عمومی استانداری خوزستان ˈزراء نژادˈ ضمن ارائه توضیحاتی درپیرامون بخشنامه اخیر استاندارخوزستان مبنی بر صدور مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند تا شعاع 120 کیلومتری از آن منطقه، به نقش منطقه آزاد اروند در توسعه استان خوزستان پرداخت.
وی افزود: صدور این بخشنامه به منظور ساماندهی و بهینه سازی تردد خودروهای دارنده پلاک منطقه آزاد اروند در محدوده شعاع 120 کیلومتری منطقه آزاد است که این اقدام بسیار مفید بوده و اثرات بیرونی توسعه ای مطلوبی به دنبال خواهد داشت.
زرا نژاد گفت: ابتکار صدور مجوز تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد اروند در استان خوزستان تا شعاع 120 کیلومتری یکی از راهکارهای توسعه و بهبود اقتصادی استان است.
وی خاطرنشان کرد که استاندار خوزستان در این جلسه از تمامی مدیران خواستند در چارچوب وظایف و مقررات قانونی به اجرای صحیح این امر کمک کنند و بر این نکته تأکید فراوان کرد که مدیریت استان باید برنامه ریزی لازم را انجام دهند تا همه آثار مترتب بر این اقدام، به ویژه جنبه های فرهنگی و مردمی را مورد توجه جدی قرار دهند تا احیاناً تأثیرات منفی احتمالی این اقدام به حداقل برسد.
بنا به اظهار وی پس اعلام و ابلاغ صدور مجوز تردد، برای ایجاد هماهنگیهای لازم و استفاده بهینه و ضابطه مند از این فرصت برای افزایش رفاه و امنیت در استان، این موضوع به شورای تأمین استان نیز ارجاع داده شد تا در این باره به شور بپردازند.
زرا نژاد گفت: پس از بررسی همه جانبه موضوع در شورای تأمین، بخشنامه لازم توسط استاندار تدوین و به همه مسوولان ذیربط برای اجرا صادر و ابلاغ شد.
وی فلسفه ایجاد مناطق آزاد را شتاب بخشی در اﻧﺠـﺎم اﻣـﻮر زﯾﺮﺑﻨﺎﯾﯽ، ﻋﻤﺮان و آﺑﺎداﻧﯽ، رﺷﺪ و ﺗﻮﺳـﻌﻪ اﻗﺘﺼـﺎدی، ﺳـﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔـﺬاری و اﻓـﺰاﯾﺶ درآﻣـﺪ ﻋﻤﻮﻣﯽ، اﯾﺠﺎد اﺷﺘﻐﺎل ﺳﺎﻟﻢ و ﻣﻮﻟـﺪ، ﺗﻨﻈـﯿﻢ ﺑﺎزار ﮐـﺎر و ﮐﺎﻻ، ﺣﻀﻮر ﻓﻌﺎل در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ و ﻣﻨﻄﻘﻪ ای، ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺻـﺎدرات ﮐﺎﻻﻫـﺎی ﺻـﻨﻌﺘﯽ و ﺗﺒﺪﯾﻠـﯽ و ارائه ﺧﺪﻣـﺎت عموﻣﯽ، دستیابی به دانش فنی و تکنولوژی روز و ارتقاء سطح مهارت های داخلی دانست.
مشاور استاندار خوزستان خاطرنشان کرد که این اهداف در جهت ایجاد یک الگو و مدل اقتصادی مناسب از توسعه متوازن و پایدار متکی بر نیروی کار و توان اقتصاد داخلی و بهره مند از ظرفیتهای سرمایه گذاری خارجی و فناوری روز جهانی است.
وی افزود: در واقع ماموریت اصلی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه الگویی از توسعه ایران در سال 1404 در محدوده ای از جغرافیای کشور بر اساس سند چشم انداز توسعه ایران اسلامی است.
مشاور استاندار خوزستان گفت: مناطق آزاد چابهار، کیش، قشم و اروند در جنوب کشور، ارس و ماکو در شمال غربی و انزلی در دریای خزر، در واقع باید دورنمایی از توسعه ایران در افق 1404 را الگوسازی کنند.
وی افزود: بدیهی است که سازمان منطقه آزاد تجاری اروند نیز باید بر اساس این اهداف سازماندهی شود و با استفاده از ظرفیتهای موجود، ایجاد فرصتهای جدید، خلاقیت و نوآوری، و اعمال مدیریت توانمند و پویا الگویی مناسب از توسعه مورد انتظار افق آینده ایران اسلامی را پایه گذاری کند. البته این امر لوازم و شرایطی دارد که از جمله آنها اهتمام اصلی و اقدام عملی و مؤثر به توسعه محلی است تا از این رهگذر به فرایند توسعه منطقه ای و ملی کمک کند.

*نقش منطقه آزاد اروند در توسعه محلی
مشاور استاندار خوزستان در این باره گفت: منطقه آزاد تجاری اروند تنها از طریق توسعه ناحیه ای و محرومیت زدایی از خرمشهر و آبادان می تواند به اهداف خود در سطح منطقه ای و ملی برسد.
وی افزود: بدون توجه اساسی و برنامه ریزی برای ارتقای اقتصاد، امنیت و فرهنگ در قالب توسعه پایدار و متوازن این دو شهر، موفقیتی حاصل نخواهد شد.
بها به اظهار وی باید مردم محلی ضمن اینکه عامل اصلی و ابزار اساسی توسعه منطقه تجاری اروند باشند، خود نیز غایت و هدف اساسی این توسعه نیز باشند و آثار توسعه منطقه تجاری اروند باید باشتاب و با وسعت به مردم خرمشهر و آبادان سرایت یابد تا امنیت پایدار و رفاه عمومی شود.

* راهکارهای توسعه محلی منطقه آزاد اروند
به گقته ی مشاور استاندار خوزستان با افزوده شدن شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند، محدوده این منطقه از 17 هزار به 34 هزار هکتار گسترش یافته است و این دو شهر می توانند از این پس، از امتیازات مناطق آزاد بهره مند شوند که این امر موجب رونق کسب و کار و تجارت در منطقه خواهد شد.
وی افزود: گمرک فرودگاهی و بندری در منطقه آزاد وضعیت جدیدی پیدا کرده و کالاهای ورودی به این شهرها از پرداخت عوارض گمرکی معاف شده اند و مبادلات در داخل منطقه آزاد و واردات از بندر به این منطقه مشمول پرداخت عوارض گمرکی نیست.
بنا به اظهار وی در این فضای ایجاد شده باید به ترغیب و جذب سرمایه گذاری، ارتقای دانش تخصصی و ورود فناوری روز دنیا همت گماشت و برای بهبود محیط کسب و کار برنامه ریزی کرد و اقدامات اجرایی کارا و مؤثر کرد تا کسب و کار رونق یابد و تولید صنعتی پای بگیرد و اشتغال مولد افزایش یابد و رفاه عمومی مردم خرمشهر و آبادان ارتقاء یابد.
زرا نژاد افزود: آثار توسعه منطقه آزاد تجاری ملی و فراگیر است اما آثار توسعه ملی باید به طور وسیع و عمیق مردم خوزستان را متنعم و بهره مند سازد.
وی گفت: استفاده ملی از ظرفیتها، فرصتها، زیرساختها و منابع استان، و تحمیل آثار و پیامدهای نامطلوب بیرونی فراوان به ویژه اثرات مخرب زیست محیطی مقتضی این است که توسعه استان خوزستان به عنوان یکی از کانالهای اصلی توسعه ملی تلقی شود.
به گفته ی مشاور استاندار خوزستان یکی از اهداف اصلی منطقه آزاد تجاری اروند و بی تردید شرط لازم موفقیت این منطقه آزاد توجه جدی از طریق برنامه ریزی علمی و مؤثر برای توسعه محلی و سپس توسعه استانی باشد.
وی افزود: با اتخاذ تدابیر لازم می توان از ظرفیتها و فرصتهای وجود منطقه آزاد اروند برای حل مشکلات اساسی استان بهره گرفت صدور بخشنامه مجوز تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد اروند یکی از این اقدامات است.
زرا نژاد خاطرنشان کرد که این مجوز می تواند به بازسازی ناوگان حمل ونقل، خودروهای خدمات عمومی مانند خودروهای آتش نشانی، آمبولانس و خودروهای پلیس، و تأمین ماشین آلات راهسازی استان کمک شایانی کند.
وی افزود: استفاده از خودروهای شخصی دارای استانداردهای بین المللی علاوه بر اینکه امنیت سفر را به طور محسوس و مؤثر ارتقاء می بخشد و تلفات انسانی را بسیار کاهش می دهد، یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست است. بی تردید، سرانه مصرف بنزین این گونه خودروها بسیار پایین تر از مصرف سرانه خودروهای تولید داخل است.
مشاور استاندار خوزستان گفت: آثار اقتصادی استفاده از این گونه خودروها صرفه جویی میلیاردها تومان در سال ناشی از کاهش مصرف سرانه بنزین است و یکی از مشکلات اصلی خوزستان مهاجرت نخبگان از استان است که باید محیطی مناسب برای ماندگاری سرمایه های انسانی فراهم شود.
7161/538
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن