تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805657419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه دیدگاه در باره وضعیت مرغداری استان بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سه دیدگاه در باره وضعیت مرغداری استان بوشهر بوشهر - ایرنا - مدیرعامل تعاونی تامین نیاز مرغداران بوشهر درنامه ای به استاندار این استان از آنچه عملکرد ضعیف جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی اموردام نامیده، انتقاد کرده است اما معاون جهاد کشاورزی و مدیر شرکت پشتیبانی امور دام بوشهرعملکرد خود را مثبت و قابل دفاع خوانده اند.


موضوع زمانی آغاز شد که مدیرعامل تعاونی تامین نیاز مرغداران استان بوشهر،نامه ای را به صورت سرگشاده در اختیار رسانه ها قرار داد و نوشت: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی مناسب و منضبط اقتصادی خود درپی برطرف کردن مشکلات فراروی تولید درعرصه های مختلف است که بخش کشاورزی به عنوان یکی از اولویت ها نیز از این قاعده بی بهره نبوده است طوری که بویژه در صنعت طیور با برنامه ریزی برای تامین نهاده های تغذیه ای(ذرت و سویا) و دریافت گوشت تولیدی مرغداران در قبال آن سبب امید بخشی، رونق و حیات دوباره این صنعت شده است.
مدیرعامل تعاونی تامین نیاز مرغداران استان بوشهر در نامه خود افزوده است: اما با کمال تاسف مدیریت استانی این حوزه نتوانسته است این خدمات ارزشمند دولت را عملی کند و بی شک تولیدکننده نیز برکات این برنامه ریزی را در کار خود نمی بیند.
وهیب حاجی دشتی دراین نامه آورده است: استان بوشهر به دلیل شرایط آب وهوایی خاص، بهره مندی از ساختار نوپای مرغداری ها، بهره برداران جوان وفعال و استفاده از دانش و تجربه فارغ التحصیلان این بخش دارای 172 واحد مرغداری گوشتی فعال با متوسط ظرفیت 30 هزار قطعه در دوره و میانگین جوجه ریزی 1.5 میلیون قطعه در ماه و تولید سالانه 34.5 تن گوشت سفید است که نقشی مهم دراقتصاد و اشتغال پایدار این استان دارد.
وی گفته است: گرچه این عملکرد مطلوب، سبب ورود افراد و بهره برداران جدید و توسعه لجام گسیخته صنعت مرغداری شده و در آینده به عنوان جدی ترین تهدید برای سرمایه گذاران کنونی و آینده در این زمینه محسوب می شود.
حاجی دشتی ادامه داده است:در این رهگذر اداره پشتیبانی امور دام استان ها به عنوان متولی حمایت از تولیدکننده با تامین غذای دام و طیور (و در استان بوشهر فقط طیور) و خرید مرغ، تولید و ذخیره سازی گوشت در نوسانات بازار به عنوان حمایت از مصرف کننده و یکی از ادارات تابعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.
وی افزوده است: شرکت پشتیبانی امور دام و طیور با بهره گیری از اختیاراتی که دولت برای ساماندهی تولید و حمایت از مصرف کننده به آن داده، باید با توزیع مناسب غذای طیور وارداتی (ذرت و سویا) به عنوان هزینه اصلی تولید 75 درصد هزینه های جاری واحد گوشتی و خریداری گوشت تولیدی براساس نرخ مصوب دولت و توزیع آن براساس سیاست های ستاد تنظیم بازار، علاوه بر حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، زمینه را برای تولید پایدار فراهم سازد.
حاجی دشتی ادامه داد: این درحالی است که این مهم در استان بوشهر به نداشتن برنامه منضبط و رغبت از سوی مدیران استانی، فقدان نظارت و مدیریت منفعل سازمان جهاد کشاورزی استان بر شرکت پشتیبانی امور دادم و طیور به عنوان اداره تابعه خود، نبود کشتارگاه همراه و توانمند به عنوان طرف قرارداد پشتیبانی که در زمان تولید بالا، کشتار و انجماد مرغ را به نحو مطلوب انجام دهد، محقق نشده است.
وی بیان کرد: همچنین مدیریت سلیقه ای کشتارگاه های موجود در استان بوشهر، تعطیلی دو واحد از چهار واحد کشتارگاهی موجود، کمبود سردخانه های طرف قرارداد پشتیبانی امور دام، نبود هماهنگی درکشتار، بارگیری، انجماد و انتقال و ذخیره سازی مرغ منجمد تولیدی بین کشتارگاه و شرکت پشتیبانی، ایجاد بروکراسی شدید و دست و پاگیر اداری و قرار دادن ضوابط سخت بانکی در تامین ضمانت بانکی نهاده های تحویلی به مرغدار، در عمل دست مرغدار را برای رسیدن به خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید کوتاه و حمایت های دولت خدمت گزار از تولیدکننده را کمرنگ و به نوعی غیر ممکن کرده است.
مدیرعامل تعاونی تامین نیاز مرغداران استان بوشهر در پایان نامه خود خطب به استاندار بوشهر آورده است: امیدواریم با درایت شاهد برطرف شدن سریع این معضل و بهره مندی تولیدکنندگان مرغ از این فرصت خوب دولت برای تولیدکنندگان بویژه در ماه اخیر که شاهد افزایش شدید قیمت غذای طیور(ذرت و سویا) در بازار هستیم در حالی که انبار پشتیبانی امور دام استان بوشهر دارای ذخیره ای مناسب برای مقابله با این موارد است، باشیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: شرکت پشتیبانی امور دام متولی تامین نهاده های مورد نیاز در بخش مرغداری ها نیست و تنها به منزله سوپاپ اطمینانی برای تنظیم بازار در شرایط سخت است.
افشین قطبی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نهاده های مورد نیاز مرغداری ها توسط بخش خصوصی تامین می شود و شرکت پشتیبانی امور دام تامین تنها 30 درصد آن را برعهده دارد.
وی اضافه کرد: در سه ماه گذشته که شرکت پشتیبانی امور دام براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دوباره زیرنظر وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت عملکرد خوبی در استان بوشهر داشته به گونه ای در ماه های آخر سال و فروردین که پیک مصرف مرغ در کشور است، این استان مشکلی در این زمینه نداشته است.
قطبی اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده برخلاف گذشته که در قبال خرید مرغ نهاده تحویل مرغدار می شد مجوز خرید نقدی نیز صادر شده و امکان خرید نقدی از مرغداران فراهم است.
وی بیان کرد: هم اکنون قیمت سویا 16هزار و 800 ریال است که نسبت به قیمت 18هزار و 500 ریال قبل پایین تر آمده و مرغداران از این وضعیت راضی و ذخیره سازی نیز در دست اجراست.
قطبی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ در استان بوشهر در هر دوره پنج میلیون قطعه است که هم اکنون کل نیاز استان بوشهر از درون این استان تامین می شود و نیازی به خرید از استان های دیگر نداریم.
وی گفت: همچنین در بخش نهاده 60 تا 70 هزار تن مورد نیاز است که هم اکنون مشکلی در زمینه تامین این نهاده ها که شامل کنجاله سویا و ذرت است نداریم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: پارسال 15میلیون قطعه جوجه ریزی در استان بوشهر انجام و 24هزار تن گوشت مرغ نیز تولید شده که نسبت به سال 91، 17درصد افزایش نشان می دهد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر هم گفت: با تنظیم برنامه 100 روزه دولت که یکی از بندهای آن تامین نهاده های دامی و تنظیم بازار مرغ بود با تامین بموقع و کافی نهاده های مورد نیاز بخش زیادی از مشکلات این بخش برطرف شد.
سید حیدر حسینی افزود: با برگزاری نشست هایی با معاون برنامه ریزی استانداری، دفترامور اقتصادی، سازمان جهاد کشاورزی و تشکل های مرغداری های استان به گونه ای عمل شد که در ماه های پیک مصرف، استان بوشهر روند آرامی را طی کند و مشکلی در بخش تولید و مصرف نداشته باشیم.
وی بیان کرد: در پی افزایش آمار جوجه ریزی در مرغداری ها و تثبیت قیمت ها برخلاف سال های گذشته که مجبور به وارد کردن مرغ منجد یارانه دار بودیم گوشت مرغ مستقیم از سوی تولید کننده وارد بازار مصرف می شد.
حسینی اضافه کرد: همچنین پارسال در چارچوب مصوبات کشور دو هزار و 150 تن مرغ مازاد بر نیاز در قالب 110 فقره قرار داد و 10 مورد قرارداد پیش خرید از مرغداران خریداری شد.
وی بیان کرد: در سال گذشته 20هزار تن نهاده دامی شامل هفت هزار و 500 تن کنجاله سویا، 11 هزار و 200 تن ذرت و مابقی نیز جو در اختیار مرغداران قرار گرفته است.
مدیرشرکت پشتیبانی امور دام بوشهر بیان کرد: در این مدت 23هزار تن ذخیره سازی نهاده ها و سه هزار تن مرغ منجمد انجام شد.
وی گفت: همچنین فرآورده های دامی شامل مرغ منجمد به میزان 23هزار تن با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در قالب سبد کالای دولت در استان این توزیع شده است.
حسینی اضافه کرد: در سال جاری نیز در چارچوب مجوزها خرید مرغ از مرغداران با نرخ مصوب 65هزار ریال در قبال تحویل نهاده با نرخ مصوب و انعقاد قرارداد پیش خرید ادامه دارد.
وی ادامه داد: همچنین نهاده مورد نیاز نیز به اندازه کافی ذخیره سازی شده و با اقداماتی که توسط بخش خصوصی به منظور افزایش توان ظرفیت کشتار و انجماد صورت گرفته امید داریم در نیمه دوم سال جاری ظرفیت کشتار و انجماد به شکل قابل ملاحظه ای افزایش و دغدغه و نگرانی تولید کنندگان برطرف شود.
حسینی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تنها 30درصد نهاده های مورد نیاز مرغداری ها را تامین می کند و مابقی باید از طریق بخش خصوصی تامین شود و این شرکت به عنوان مباشر وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار است. ک/3
629/539 /675
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن