تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820960826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی خط تولید 16 نانودارو در زنجان نیازمند تسهیلات است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

راه اندازی خط تولید 16 نانودارو در زنجان نیازمند تسهیلات است زنجان - ایرنا - رییس دانشکده داروساز استان زنجان گفت: راه اندازی خط تولید 16 نانوداروی این استان نیازمند توجه و اعطای تسیهلات لازم است.


دکتر مهرداد حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نبود حمایت های دولتی را از جمله علل کندی فعالیت ها بیان کرد و افزود: در صورت سرمایه گذاری و تخصیص اعتبار مناسب برای راه اندازی خط تولید کارخانه نانو داروها و عرضه آن به جامعه، تحولاتی شگرف در این حوزه ایجاد خواهد شد.
وی یادآوری کرد: متاسفانه با وجود کارهای انجام گرفته کارخانه تولید فناوری های دارویی این استان به دلیل نبود اعتبارات لازم با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در شهرک صنعتی شمار یک زنجان راکد مانده است.
حمیدی افزود: به طور معمول در تمامی جوامع دولت ها به عنوان رکن اساسی در حوزه نانو فناوری وارد عمل می شوند و در واقع این موضوع مهم نوعی ریسک پذیری است.
وی اظهار کرد: اقتصاد دارو در کنار انرژی و تسلیحات نظامی جزو سه صنعت سود آور جهان محسوب می شود و کشورهای جهان در این بخش سرمایه گذاری و رقابت شدیدی دارند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بی توجهی به حوزه نانو داروها و بی مهری دولت هیچ نوع رغبت و انگیزه ای را برای ماندگاری محققان در مراکز استانها فراهم نمی کنند و این موضوع از ابعاد گوناگون تبعات منفی دارد.
وی اظهار کرد: ایران ظرفیت های بی بدیلی در حوزه های گوناگون دارد و در صورت سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه می تواند از کشورهای پیشرو در جهان باشد.
حمیدی افزود: بر اساس برآوردهای انجام گرفته تا سال 2050 نیمی از داروهای قفسه دارویی را نانو داروها تشکیل خواهند داد و این موضوع برای جوامع پیشرفته از ابعاد گوناگون اهمیت ویژه ای دارد.
وی ، ویژگی نانو دارو ها را جذب سریع و اثر طولاتی مدت دارو عنوان و اظهار کرد: داروهای کنونی مدت اثر محدودی دارند و با استفاده از نانو داروها می توان معضلات کنونی در این بخش را کاهش داد.
رییس دانشکده دارو سازی استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون برای احداث خط تولید نانو دارو اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال مورد نیاز است اظهار کرد: اعطای این اعتبار در قالب تسهیلات روند و ادامه فعالیت های محققان را بیش از گذشته هموارتر می کند.
وی یادآوری کرد: برای دستیابی به پیشرفت های لازم در حوزه نانوداروها ورود و مشارکت سرمایه گذاران و اعمال مشوق های لازم در این بخش امری مهم وضروری است.
نانو واستاتین پایین آورنده چربی خون، نانوپروفن ضددرد سریع الاثر، نانو گلی ناید ضد دیایت خوراکی، نانو دیلول ضد فشار خون، نانو سپورین ضد درد پیوند،، نانو فبرات پایین آورنده چربی خون و نانو مایسین توعی انتی بیوتیک، نانو مینوفن ضد درد و ضد تب بسیار قوی، نانوستات پایین آوردن چربی خون و وزن و نانو پیتانت ضد تهوع در افراد سرطانی مجموع داروهای خوراکی هستند.
داروهای تزریقی نیز شامل نانو متازون ضد التهاب طولانی مدت، نانو متادون ترک اعتیاد طولانی مدت، نانو رفین ترک اعتیاد با اثرات طولانی و نانو ستیگمین برای درمان آلزایمر است.
522/7320/245
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن