تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814608188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم: راه اندازی کارخانه عظیم تولید شیشه در آمریکا!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فیلم: راه اندازی کارخانه عظیم تولید شیشه در آمریکا!
آنها با تبر به خانه والتر وایت می‌‌روند تا او را بکشند اما قبل از آنکه وایت متوجه شود، صحنه را ترک می‌کنند. چه اتفاقی افتاده که آن دو سر وایت را همچون جاسوس مکزیکی از تنش جدا نمی‌کنند و اندکی صبر پیشه می‌کنند؟ پاسخ این پرسش را شاید بتوان با تولید دوباره شیشه توسط والتر وایت مرتبط دانست...
کد خبر: ۳۸۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰ - 29 March 2014




پس از استقبال مخاطبان «تابناک» از طرح نقد فیلم و انتشار خلاصه‌ای از آثار سینمایی به همراه نقد، در ‌نوروز ۹۳ و اندکی پس از آن، افزون بر استمرار این رویه، استثنائا‌ به دیدن خلاصه یکی از مهم‌ترین سریال‌های مشهور جهان در سال‌های اخیر و نقدها و نکات جالب مرتبط با آن خواهید نشست.

به گزارش «تابناک»، اگر ویژه نامه‌های نوروزی «تابناک» تا اینجا همراه بوده‌اید، بی‌ گمان بر نگاه منتقدان سینمایی می‌گذارید که «برکینگ بد / breaking bad» ساخته وینس گیلیگان، یکی از قوی‌ترین سریال‌های یک دهه اخیر است؛ سریالی که در قالب پنج فصل از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ توسط سونی پیکچرز تولید و در شبکه کابلی ای‌ام‌سی آمریکا نمایش داده شد و همزمان در برخی شبکه‌های مشهور ماهواره‌ای دیگر آمریکا نیز به نمایش درآمد و به سرعت جهانی شد.

همکاران گیلیگان در طراحی کلی ترین و جزئی ترین موضوعات مرتبط با این سریال، تلاش کردند نکاتی را بگنجانند. به عنوان نمونه تعداد قسمت های این سریال 62 قسمت است که در جدول تناوبی عناصر، عنصر 62 ایزوتوپی است که برای درمان سرطان ریه به کار می‌رود و یا فرمول شیمیایی که در ابتدای تیتراژ هر قسمت دیده می‌شود، فرمول شیشه یا همان متامفتامین است. به همین دلیل عجیب نیست که تقریباً تمامی بخش‌های این سریال جوایز متعددی برده‌اند و این مجموعه برنده ده‌ها جایزه در طول سال‌های پخش و برای فصل‌های مختلفش بود.

داستان فیلم حقیقتاً با فکر نوشته و سپس تولید شده و حتی برخی از قسمت‌هایی که مراحل تولیدش را پشت سر گذاشته بود، به دلیل عدم انطابق با ریتم کلی سریال، از این مجموعه خارج شد و تولیدکنندگان این ریسک‌های مالی را کردند تا مخاطبشان را حفظ کنند و این اثر هم اکنون بالاترین امتیاز را در میان مجموعه‌های تلویزیونی در IMDB داشته باشد و جایگاهی مستحکم را در این بخش به خود اختصاص داده باشد.

داستان «برکینگ بد» درباره والتر وایت با نقش آفرینی برایان کرانستون، معلم پنجاه ساله شیمی در دبیرستانی در البوکرکیِ نیومکزیکو است. پس از آنکه وایت از سرطان ریه خود آگاه می‌شود، برای تامین آتیه خانواده‌اش، به همراه دانش‌آموز سابقش-جسی پینکمن- و با بهره گیری از علم شیمی، اقدام به ساخت شیشه با خلوص بالای ۹۹ درصد می‌کند که همین منجر به ایجاد بازاری جدید در آمریکا برای مخدر تازه می‌شود. [اگر قسمت‌های پیشین سریال را ندیده‌اید، خواندن ادامه این متن می‌تواند به لو رفتن داستان قسمت‌های پیشین این سریال برای شما منجر شود].

در نخستین تلاش این دو برای فروش شیشه، دو قاچاقچی کشته می‌شوند و معلم شیمی و شاگردش، این دو قاچاقچی را در اسید حل می‌کنند. این دو سپس با یک قاچاقچی مواد مخدر دیگر همکاریشان را از سر می‌گیرند که او نیز تعادل روانی ندارد و سرانجام با آن‌ها درگیر می‌شود و در یک درگیری، این قاچاقچی مکزیکی الاصل کشته می‌شود. والتر وایت و جسی پینکمن، پس از آرام شدن فضا، تولید مواد مخدر را دوباره از سر می‌گیرند.

آن‌ها با وسوسه والتر وایت و این بار برای درگیر نشدن با فروشندگان مواد مخدر، راساً شبکه پخش شیشه راه اندازی می‌کنند؛ اما پس از مدتی، یکی از عوامل پخش مواد مخدرشان دستگیر و آن‌ها مجبور می‌شوند برای فریب پلیس، سراغ وکیل فاسدی بروند و او را به خدمت بگیرند. پلیس حاضر می‌شود این توزیع کننده خرد را آزاد کند، مشروط بر اینکه او، «هایزنبرگ» ـ که در واقع نام مستعار والتر وایت در تولید شیشه است ـ به آن‌ها معرفی کند و وکیل فاسد، شخصی که شغلش زندان رفتن است را به خدمت می‌گیرد تا پلیس با دستگیری او، کاملاً از ماجرا منحرف شود.

در این شرایط، یکی دیگر از پخش کنندگان این دو تولیدکننده تازه نفس شیشه که در قلمرو تازه در حال فروش مواد مخدر است، توسط یک کودک به ضرب چند گلوله کشته می‌شود! والتر وایت برای گریز از این وضعیت با همکاری وکیل فاسدشان، همکاری با یک رستوران‌داران که در اصل توزیع کننده شیشه است را آغاز می‌کند و نخستین معامله ۲. ۱ میلیون دلاریشان رقم می‌خورد و نخستین پولشویی عمرش را انجام می‌دهد. در کنار این، جسی پینکمن به دختر همسایه‌ای که خانه تازه‌اش را از او اجاره کرده، دل بسته بود، با اوردوز شدن دختر همسایه و مرگش، شرایط بحرانی را تجربه می‌کند.

پدر دختر همسایه نیز که شرایط مشابهی را دارد، برای گذر از بحران و بازگشت به زندگی طبیعی، مدت کمی از پس از حادثه مرگ دخترش، به شغل حساسش باز‌میرگدد تا فاجعه‌ای عظیم رفم بخورد. او که کنترلر رادار فرودگاه است، نمی‌تواند به خوبی به مدیریت محدوده هوایی سپرده شده به او بپردازد و اینچنین می‌شود که دو هواپیمای مسافربری آمریکا با قرار گرفتن در مسیر هوایی هم، با یکدیگر تصادف می‌کنند و منفجر می‌شوند!

جسی پینکمن برای بازیابی زندگی به مرکز ترک مواد مخدر می‌رود و ترک می‌کند و وایت نیز تولید مواد مخدر را متوقف می‌سازد. همسرش برنامه قطعی برای جدایی دارد و به همین دلیل وایت تلاش می‌کند با بیان اینکه او در حال ریسک بزرگی چون تولید شیشه برای آتیه خانواده‌اش بوده است و از این راه میلیون‌ها دلار درآمد داشته، او را متقاعد کند تا به زندگی ادامه دهد.

در مقابل پسرعموهای قاچاقچی نامتعادل که پسرعمویشان توسط باجناق پلیسِ والت وایت کشته شده برای انتقام به البوکرکیِ نیومکزیکو می آیند تا در سرزمین کاکتوس‌ها، کار قاتل و لودهنده پسرعمویشان را بسازند و در این میان، از شاهد ماجرا تنها یک نام را می‌یابند: «والتر وایت». آنها با تبر به خانه والتر وایت می‌‌روند تا او را بکشند اما قبل از آنکه وایت متوجه شود، صحنه را ترک می‌کنند. چه اتفاقی افتاده که آن دو سر وایت را همچون جاسوس مکزیکی از تنش جدا نمی‌کنند و اندکی صبر پیشه می‌کنند؟

پاسخ این پرسش را شاید بتوان با تولید دوباره شیشه توسط والتر وایت مرتبط دانست؛ تولیدی که این باره ابعادی بسیار وسیع و کارخانه‌ای دارد و آنچنان عظیم است که کل مصرف کنندگان شیشه در آمریکا را می‌تواند تحت پوش سابقش، جسی پینکمن را از بازی حذف کند.

هم‌اکنون به دیدن خلاصه قسمت‌های سوم، چهارم و پنجم از فصل سوم «برکینگ بد / breaking bad» به عنوان پایان بخش این فصل در «تابناک» بنشینید؛ با این امید که تا فرجام این سریال، بتوانیم به پوشش این مجموعه و نقد و بررسی‌اش بپردازیم. درباره این سریال که فاجعه شیشه و سهولت ورود این سودای مرگ آور و آکنده از خشونت و همچنین سیستم بیمه درمانی ضعیف آمریکا را به خوبی به تصویر کشیده، بیشتر در «تابناک» خواهید دید و خواند.




دانلود







لینک


لینک را کپی کنید








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن