تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798542533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیران عاقل طبق مصلحت عمل می‌کنند/ بحث دوسالانه شدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان منتفی شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "حجت‌الله ایوبی" در جمع خبرنگاران:
مدیران عاقل طبق مصلحت عمل می‌کنند/ بحث دوسالانه شدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان منتفی شد
حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.


به گزارش خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران، شب گذشته "حجت‌الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: در سفر جشنواره کن تعدادی از کسانی که در عرصه روابط بین‌الملل در موسسات ما هستند می‌روند که آن‌ها باید در غرفه‌های ایران برای معرفی فیلم‌ها حضور داشته و بقیه افراد اعزامی از پیکره اصلی سینمای ایرانی و شامل برندگان سیمرغ و نفرات اول جشنواره سینما حقیقت و فیلم کوتاه هستند.   
 
در جشنواره کن فرصتی برای آن‌ها فراهم شده که آثارشان به صورت تخصصی برای خرید و اکران دیده شود.
 
وی درباره رفتن جعفری جلوه از بنیاد سینمایی فارابی گفت: چنین قراری وجود ندارد و بنیاد فارابی هم به خوبی به کار خود ادامه می‌دهد اما دولت هم به کوچک سازی معتقد است و در ابتدا سال نمودار تشکیلاتی سازمان سینمایی ابلاغ و تثبیت شد؛ سازمان سینمایی جز نادر موسساتی است که داوطلبانه تعدادی از پست‌ها را خواست تا حذف شود و پنج اداره کل را حذف و یک سازمان که توانایی کارکردن برای سینما داشته باشد را طراحی کرد.
 
ایوبی درباره مصلحت در سینمای ایران گفت: مدیران عاقل همیشه طبق مصالح عمل می‌کنند و همیشه باید مصلحت سنجی کرد و بنای ما بر این است که تنش را در عرصه فرهنگ و هنر و به خصوص سینما به حداقل خود برسانیم چون معتقدیم در فضای آرام سینما توانایی رشد و حل مشکلات اساسی را دارد .
 
وی درباره فیلم‌های توقیفی تصریح کرد: درباره فیلم‌های توقیفی تصمیمات به تدریج اعلام خواهد شد. دولت حرف‌های غیر منطقی را نمی‌پذیرد. در صورت نیاز به گفتگو می‌کنیم وتوضیح می‌دهیم وحرف‌های منطقی را می‌پذیریم.
 
وی درباره مسئله‌ی شورای عالی سینما در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای عالی سینما نهایی شدند و پس از این تشکیل خواهد شد. درباره سینمای هنر و تجربه هم باید اشاره کرد که یک تیمی در این باره به بحث نشستند وامروز هم در شورای صنفی نمایش مطرح شد. سینما هنر و تجربه راه افتاده و آیین نامه آن نوشته شده که حتی کاندیدهای اکران در این سینماها نیز مشخص شده فردا با آن‌‌ها جلسه‌ای دارم سینماهای اکران اینگونه آثار نیز مشخص شده که باید با مدیران این سینماها نیز جلساتی برگزار شود.   
 
سینمای هنر وتجربه جایی است که در آن فیلم‌های هنری و آثار مختلف مخاطب خاص دیده می‌شود که نمونه آن نیز در گذشته بوده بنابراین باید از نقاط قوت گذشتگان نهایت استفاده را برد دلایل ضعف آن نیز بررسی شده امیدواریم که تجربه‌ای موفق باشد و باری را از دوش اکران عمومی با این عمل برداریم و سینما فرهنگی و هنری جایی در خوری برای دیده شدن داشته باشد؛ البته این موضوع زیر نظر شورای صنفی نمایش شکل نمی‌گیرد.  

ایوبی درباره حساسیت‌ها بر فیلم‌های"رستاخیز" و " محمد (ص)" گفت: درباره فیلم محمد(ص) امیدوار و مطمئن هستیم که هیچ حاشیه‌ای نخواهد داشت. ما برای این‌گونه فیلم‌ها و به طور کلی آثار تاریخی و دینی که حساسیت‌ها را بر می‌انگیزد توصیه داریم حتما مشاوران وارد و برجسته را داشته و اعلام داریم را هر کس برای هر فیلم نیاز به کارشناس دارد به فیلم اجتماعی و خانوادگی و چه فیلم‌هایی پیرامون مسائل حقوقی دینی دارند افراد زیادی از جاهای مختلف از جمله حوزه علمیه قم حاضرند از اول تا آخر در کنار فیلمساز حضور داشته باشند و ما هم همه هزینه‌ها را در این زمینه می‌شویم.   
 
ایوبی درباره حمایت بنیاد فارابی از آثار سینمایی عنوان کرد: این بنیاد حمایت‌های خود را آغاز کرده و جدول نحوه حمایت از آثار سینمایی نیز آماده شده که هفته آینده اعلام می‌شود.   
 
وی درباره مسئله دو سالانه کردن جشنواره کودک عنوان کرد: برای دوسالانه کردن جشنواره بین ‌المللی فیلم کوتاه با توجه به اینکه جشنواره‌ای بین‌المللی و در دوره بندی الف است، دو سالانه کردن آن موجب سلب امتیاز از آن می‌‌شود اما این بحث وجود دارد که اگر در سالی ما فیلم ایرانی نداشته باشیم فقط آثار خارجی در جشنواره در بخش بین‌المللی با هم رقابت می‌کنند.   
 
انتهای پیام/  اس







تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن