تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815049789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادواره شهدا یکی از مصادیق بارز کار فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یادواره شهدا یکی از مصادیق بارز کار فرهنگی است کرمان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، گفت: یادواره های شهدا یکی از بارزترین مصادیق کار فرهنگی است و با برگزاری این آیین های معنوی انسان از غفلت بیرون می آید.


به گزارش ایرنا، سردار ˈمحمدرضا حسنی سعدیˈ روز پنجشنبه در یادواره 35 شهید روستاهای داوران، اودرج و دره جوز شهرستان رفسنجان، افزود: بیش از 222 هزار لاله در کشور برای دفاع از ارزش های اسلامی پرپر شدند.
وی تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدا، یادآور رشادت ها، دلاوری ها، گذشت و ایثار مردمانی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه دفاع از میهن اسلامی به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند.
وی به نقل خاطراتی از شهدای انقلاب اسلامی و خانواده های آنها پرداخت و گفت: مادر شهید علیرضا اشرف گنجوی 26 سال منتظر پیکر پاک فرزندش بود تا اینکه پس از گذشت 40 روز از فوت این مادر شهید، پیکر این شهید گلگون کفن که در تجسس پیدا شده بعد از تشییع در کنار مادرش آرام گرفت.
وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، بیان کرد: برای احداث و راه اندازی موزه دفاع مقدس در کرمان در پی جمع آوری آثار شهدا، از مادر شهید محمد علی ابراهیمی آثاری به دستمان رسید که پس از دو روز نیز فانوسی از این شهید به این موزه ارسال شد ماجرا را از مادر شهید جویا شدیم که در جواب گفتند، فرزندم به خوابم آمد و گفت چرا فانوسی که زیر پوستین پدر در انباری داشتم به موزه ندادید، من نیز از خواب بیدار شدم و رفتم دیدم آدرس همانی بود که پسرم داده بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان، افزود: لذا آنها همه چیز را بهتر از ما انسان های زنده مشاهده می کنند این حقایق نشان می دهند که شهدا ما را می بینند، پس مواظب باشیم که فردا در محضر آنها سرافراز باشیم.
وی با بیان بخشی از وصیت نامه شهید حاج علی محمدی یکی از شهدای شاخص شهرستان رفسنجان، تصریح کرد: این شهید در وصیت نامه اش به دشمن عراقی اش می گوید ای تو که گلوله خود را به سمت قلب من نشانه گرفته ای در روز قیامت من به دنبال تو خواهم بود تا از خداوند برای تو شفاعت بگیرم.
سردار حسنی سعدی، شهدا را قهرمانان جامعه توصیف کرد و گفت: آنان اوج فداکاری را به نمایش گذاشتند و ما مدیون شهدا هستیم.
وی تاکید کرد: عزت، امنیت و اقتدار امروز نظام مرهون شهداست و برگزاری این یادواره ها کمتر کاری است که ما می توانیم در برابر آنها انجام دهیم.
سیزدهمین یادواره 35 شهید والامقام در مسجد امام روستای داوران رفسنجان برگزار شد.ک/2
7433
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن