تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816301235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي مبارزه با خرافاتي مثل خرافه چهارشنبه سوري بايد کار فرهنگي و اطلاع رساني شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۳۸ق.ظ)
حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي: براي مبارزه با خرافاتي مثل خرافه چهارشنبه سوري بايد کار فرهنگي و اطلاع رساني شود حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي اظهار داشت: براي مبارزه با خرافاتي مثل خرافه چهارشنبه سوري بايد کار فرهنگي و اطلاع رساني شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي در ابتداي درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مراسم خرافي چهارشنبه سوري فرمودند: آيندگان اگر در علم و دانش بکوشند از گذشتگان عالم تر خواهند بود، چون علوم آنها را مي گيرند و با علوم خودشان ضميمه مي کنند و در يک سطحي بالاتر قرار مي گيرند و اصولا پيشرفت علوم همين است. علوم پيشين را مي گيرند و علوم موجود را به آن اضافه مي کنند و تحويل آيندگان مي کنند، اين يک مسئله مسلم است.
ايشان افزودند: آداب و رسومي که از پيشينيان باقي مي ماند به اين مفهوم نيست که آنها از ما عاقل تر بودند و ما بايد چشم و گوش بسته تسليم آنها باشيم.
معظم له خاطرنشان ساختند: گاهي آداب و سنن خوبي از پيشينيان بجا مانده که بعد از نقادي، آداب و رسوم خوب را بپذيريم و رسوم خرافه را کنار بگذاريم. در مراسم تحويل سال، خانه تکاني، نظافت، ديد و بازديد، صله رحم، تبديل قهرها به آشتي، تبديل دشمني ها به دوستي، همه اينها کار خوبي است
حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي به خرافه چهارشنبه سوري به عنوان يک خرافه زيانبار اشاره کرده و فرمودند: گاهي خرافاتي نسل به نسل منتقل مي شود که آثار بسيار زيان باري براي افراد جامعه دارد مانند خرافه چهارشنبه سوري.
ايشان با مذموم شمردن اين خرافه افزودند: پريدن از روي آتش چه معنايي دارد؟ سرخي و زردي را مبادله کردن چه مفهومي دارد؟ براي کساني که يکتاپرست و خداپرستند اين کارها چه معنايي دارد؟ چه تعداد کودکاني که به واسطه مواد منفجره کور شدند؟ چقدر دست ها قطع شد؟ چقدر صورت ها مجروح شد که تا آخر عمر با آن زندگي کنند؟ چقدر خانواده ها مبتلا به داغ فرزندان شد؟
ايشان با اشاره به جايگاه رسانه ها در مبارزه با چنين خرافاتي فرمودند: چيزي است که مسلم است اين است که اين خرافه زيانبار است و نبايد به اين بال و پر بدهند و رسانه ها بايد با اين خرافات مبارزه کنند؟
ايشان خاطرنشان کردند: نبايد گفت که اين از نياکان ماست و بايد آن را زنده نگه بداريم. اين اشتباه است. بايد آثار خوب نياکانمان را بپذيريم و آثار بد آنها را دور بريزيم و بر آنها پافشاري نکنيم.
معظم له افزودند: ما بايد عاقل و هوشيار باشيم و مصلحت فرزندان و جامعه را در نظر بگيريم و واقعا به صورت نقادانه با آثار پيشينيان برخورد کنيم.
ايشان ضمن ابراز اميدواري از کمتر شدن آثار خرافه چهارشنبه سوري افزودند: اميدواريم که سال به سال اين خرافه کمتر شود و سالي را داشته باشيم که از اين خرافه وجود نداشته باشد و اين جاي تأسف است که نيروي انتظامي براي کمتر شدن عوارض اين آسيب جاي مشخصي را براي اين مراسم در نظر بگيرد.
ايشان خاطرنشان ساختند: بايد براي مبارزه با اين خرافات کار فرهنگي و اطلاع رساني شود و اين خرافه برداشته شود و مايه بدبختي نشود.
حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي در پايان فرمودند: ما در سال هاي گذشته هم نسبت به اين خرافه تذکر داده بوديم و وظيفه مان بود که امسال هم تکرار کنيم. اميدواريم گوش شنوايي براي اين کار وجود داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن