تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارمحال و بختیاری سوگ سرای عزای فاطمی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهارمحال و بختیاری سوگ سرای عزای فاطمی شد شهرکرد- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام ، چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه داغدار عزای فاطمه سلام الله علیها بود و این استان سراسر سوگ سرای عزای فاطمی شد.


به گزارش ایرنا، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) آیین های عزاداری با راه اندازی کاروان های سینه زنی و زنجیرزنی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
مردم علوی و فاطمی تبار چهارمحال و بختیاری با سیاهپوش کردن شهرها و روستاها و برگزاری آیین های تعزیه و روضه خوانی و سوگواری در غم شهادت حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند.
به همین مناسبت آیین های عزاداری ائمه ابیها در شهرکرد از سوی هیات های مذهبی،هیات رزمندگان اسلام، هیات یا زهرا(س) و هیات عزاداری بانوان در مقابل امامزاده حلمیه و حکمیه مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
مردم چهارمحال و بختیاری با برافراشتن بیرق ها، کتل ها و نواختن طبل ها و سنج ها در حواشی خیابان های منتهی به مساجد به ویژه در شهرکرد ، شور فاطمی را بار دیگر در جای جای این خطه از ایران اسلامی طنین انداز کردند.
همچنین عزاداری بانوی بزرگوار اسلام حضرت صدیقه کبری (س) در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور خیل عزاداران برگزار شد.
32آیین محوری عزاداری از سوی بیش از یک هزار هیات مذهبی، ‎ 114گروه تعزیه و در ‎ 700مسجد و اماکن متبرکه چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا ،همچنین به همین مناسبت عزای فاطمی در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه برگزار شد.
نمایشگاه یک مدینه غربت و یاس کبود نیز به مناسبت دهه فاطمیه در نقاط مختلف استان با حضور خیل جوانان ولایت مدار چهارمحال وبختیاری در شهرستان بن برپا شد.
7359
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن