تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814742430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای 8 مراسم بزرگ عزاداری فاطمی در چهارمحال و بختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اجرای 8 مراسم بزرگ عزاداری فاطمی در چهارمحال و بختیاری خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری 8 اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی ویژه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در نخستین نشست مدیران این سازمان در سال جدید، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب درمورد فرهنگ به‌عنوان «هوای تنفس جامعه» گفت: همان طور که هوا نباید آلوده شود، فرهنگ نیز نباید آلوده شود و هر جا که آلودگی وجود دارد باید وارد صحنه شویم.
 وی با اشاره به تأکیدات ولی امر مسلمین جهان بر مقوله فرهنگ، آن را مقدم بر اقتصاد دانست و افزود:رهبر معظم انقلاب بر مدیریت جهادی و نه روحیه جهادی تأکید کردند؛ بنابراین مدیران مورد خطاب این امر هستند و باید با سعی و تلاش و با روحیه جهادی تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
 حجت الاسلام اروجی با اشاره به این که انتظار مجموعه های فرهنگی مردمی از سازمان تبلیغات اسلامی زیاد است، خاطرنشان کرد: اگر از خودمان بروز و ظهور نداشته باشیم، به یقین در معرض سؤال قرار می گیریم.
 این مقام مسؤول، تعامل با امام جمعه، فرماندار و نهادهای فرهنگی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در امر فرهنگ را ضروری دانست و تصریح کرد: به یقین اگر ما وظیفه خودمان را انجام دهیم، لطف خداوند و امام زمان(عج)شامل حالمان می‌شود و از بحران خارج خواهیم شد.
 تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به فرهنگ سازی ایام فاطمیه در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: هرچند ممکن است در معرض نقد قرار گرفته باشیم اما در این زمینه خیلی از دیدگاه های مثبت ارائه شد.
 وی همچنین با تأکید بر نگاه ویژه به شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در مراکز شهرستان ها را یاد آور شد و تصریح کرد: هیئات مذهبی شهر شهرکرد با برپایی دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی از محلات و مساجد به سمت امامزادگان دو خاتون این شهرحرکت کرده و در این مکان به عزاداری می پردازند.
 حجت‌الاسلام اروجی خاطرنشان کرد: این اجتماع با همکاری شورای هیئات مذهبی شهرکرد، هیئت های عزاداری و دیگر نهادهای فرهنگی درسالروز شهادت آن بانوی بزرگوار در امامزادگان دو خاتون(س) شهرکرد برگزار می شود.
 وی با بیان این که عزاداران فاطمی از ساعت 11:30 تا 13:30در محل های مشخص در مراکز شهرستان های استان اجتماع می کنند گفت: عزاداری، بیان فضایل حضرت زهرا(س) و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از برنامه های این اجتماع است.
 حجت‌الاسلام اروجی از مردم ولایت مدار و هیئات مذهبی استان خواست تا با حضور پرشور خود در اجتماعات فاطمی عظمت و شکوه مراسم حضرت زهرا(س) را دو چندان کنند.
 وی تصریح کرد: مراسم عزاداری شهادت دختر نبی مکرم اسلام در لردگان از گلزار شهدا تا مصلای اولوالامر، در اردل از محل هیئات مذهبی تا مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، در شلمزار از مسجد صاحب الزمان(عج) تا گلزار شهدا، در بروجن از روضه الشهدا تا مسجد حاج کرامت، در فارسان از مسجد جامع تا میدان مرکزی، در بن از مسجد جامع تا گلزار شهدا و در سامان از حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)تا مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهر برگزار می شود.
 حجت الاسلام اروجی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف بر برگزاری جلسات هماهنگی و تشکیل ستادهای اعتکاف مساجد با محوریت روحانی مسجد تأکید کرد و ابراز داشت:مصادیق کارهای فرهنگی در عرصه جهاد فرهنگی بسیار زیاد است که عزم ملی و تلاش همه جانبه راز تحقق کارهای فرهنگی است./9457/پ202/س


۱۳۹۳/۱/۱۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن