تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819667218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین طرح پژوهشی صنعت نفت کشور سال 93 به بهره برداری می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بزرگترین طرح پژوهشی صنعت نفت کشور سال 93 به بهره برداری می رسد تهران - ایرنا - مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز گفت: ساخت توربین انتقال گاز که بزرگترین طرح پژوهشی صنعت نفت کشور به شمار می رود، در سال 93 به بهره بردای می رسد.


سعید پاک سرشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با تشریح برخی از ویژگی های این طرح، اظهار داشت: همه مراحل طراحی و ساخت این توربین توسط متخصصان داخلی انجام شده است.
وی افزود: با دستیابی به دانش فنی وطراحی توربین های گازی، می توان به خودکفایی رسید و واردات این نوع تجهیزات را کاهش داد.
توربین ها از تجهیزات پرکاربرد در خطوط انتقال گاز هستند که بدون آنها ظرفیت انتقال خطوط با افت فشار مواجه شده و کاهش زیادی می یابد.
متخصصان داخلی علاوه بر دانش ساخت و طراحی در زمینه تعمیرات توربین ها نیز از توانایی لازم برخوردار هستند به طوری که در سالهای اخیر بخش اعظم تعمیرات این توربین ها توسط شرکت های ایرانی انجام شده است.
ایران با دارا بودن ٣٣,٩ تریلیون مترمکعب ذخایر اثبات شده گاز، روسیه را با ٣٢.٩ تریلیون مترمکعب ذخایر اثبات شده، پشت سر گذاشته و به اولین کشور دارنده گاز تبدیل شده است.
با توجه به برنامه درازمدت ایران برای گازرسانی به سراسر کشور و صادرات گاز به اروپا و پاکستان و لزوم احداث خطوط انتقال جدید، دستیابی به فناوری ساخت توربین های گازی اهمیتی مضاعف دارد.
اقتصام(4)2022**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن