تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815256182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ دانشجوی میهمان بر اثر ماریجوآنا در کلورادو


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



مرگ دانشجوی میهمان بر اثر ماریجوآنا در کلورادو
دانشجوی جوان ۱۹ ساله، از بالکن هتلی در ایالت کلورادو، سقوط کرد و جان داد. نتایج تحقیقات پزشکی قانونی ثابت کرده مصرف ماریجوآنا در مرگ او دخیل بوده است.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز به نقل از بی بی سی فارسی، در کلورادوی آمریکا یک دانشجوی اهل کنگو بر اثر مسمومیت با ماریجوآنا درگذشت.   این نخستین مرگ ثبت شده مرتبط با ماریجوآنا پس از قانونی شدن آن در ایالت کلورادو است.   لِوی تامبا، ۱۹ ساله، روز یازدهم مارس از بالکن هتلی در شهر دنور، مرکز ایالت کلورادو، سقوط کرد و جان داد.   نتایج تحقیقات پزشکی قانونی بر روی جسد او ثابت کرده مصرف ماریجوآنا در مرگ او دخیل بوده است.   لوی تامبا پیش از مرگ از شیرینی‌هایی که در آن ماریجوآنا به کار رفته بود خورده بود.   کلورادو نخستین ایالت آمریکاست که از ابتدای سال ۲۰۱۴ مصرف و خرید و فروش ماریجوآنا را قانونی اعلام کرده است.   همچنین ایالت واشنگتن، واقع در شمالغرب آمریکا، قرار است در ماههای آینده مصرف و خرید و فروش ماریجوآنا را قانونی اعلام کند.   باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هم پس از آزاد اعلام شدن ماریجوآنا در کلورادو گفت که از نظر او ماریجوآنا بدتر از الکل نیست.   گفتنی است آقای اوباما که با مجله نیویورکر گفتگو کرده بود همچنین به تجربه شخصی خودش در استفاده از حشیش در دوره جوانی اشاره کرده و گفته: "بارها از من نقل شده که در جوانی گرس کشیده‌ام و خب آن را جزء رفتارهای ناشایست دوران نوجوانی‌ام طبقه بندی می‌کنم."   ماریجوآنا ماده اعتیادآور از نوع توهم‌زاست که از ساقه و برگ گیاه شاهدانه هندی (کانابیس) تهیه می‌شود. این ماده و مشتقات آن در خاورمیانه با نام‌های گراس، علف، چرس، بنگ و حشیش شناخته می‌شود.   آمریکا و کانادا جذاب‌ترین بازار مصرف ماریجوآنا است به طوری که حدود ۸ درصد از جمعیت این دو کشور تجربه مصرف ماریجوآنا داشته‌اند.    با این حال و در پی قانونی شدن خرید و فروش ماری جوانا برای مصرف تفریحی در ایالت کلرادو موجب شد تا یک نهاد سازمان ملل متحد از اقدام دو ایالت آمریکا در سال ۲۰۱۲ برای قانونی کردن این نوع استفاده از ماریجوانا انتقاد کرده و از افزایش کشت حشیش در اروپا ابراز نگرانی کرده است.   این نهاد بین المللی می گوید که اقدام دو ایالت آمریکا سلامت جوانان را در معرض خطر قرار می دهد و "به گرایش زودرس آنها به اعتیاد کمک می کند".   در این گزارش آمده است که سازمان های مجری قانون در سراسر اروپا شاهد افزایش کشف حشیش در حومه شهرها عمدتا در خانه ها بوده اند.   قوانین تازه که در سال ۲۰۱۲ در دولت ایالت کلورادو و واشنگتن توسط رای دهندگان تصویب شد، "ناقض مفاد کنوانسیون کنترل مواد مخدر است که استفاده از حشیش را به کاربردهاری پزشکی و علمی محدود می کند."   براساس نظرسنجی موسسه پیو در سال گذشته، اکثریت آمریکایی ها یعنی ۵۲ درصد از آزادسازی ماریجوانا حمایت می کردند در حالی که این رقم تا یک دهه قبل ۳۰ درصد بود.   به گزارش پلیس فدرال آمریکا، در سال ۲۰۱۰ یک میلیون و ششصد هزار نفر در آمریکا به دلیل در اختیار داشتن یا مصرف مواد مخدر که بیشتر آنها مصرف ماریجوانا بوده دستگیر شده اند.   مطابق گزارش سالانه سازمان ملل متحد، حدود ۸ درصد از جمعیت آمریکا مصرف تقننی یا دائمی ماریجوآنا را تجربه کرده‌اند.   برخلاف باور رایج که هرویین و کوکایین را الگوی اصلی مصرف معتادان در جهان می‌داند، ماریجوآنا و دیگر مشتقات کانابیس (شاهدانه هندی) پر مصرف ترین ماده اعتیاد آور جهان است و از حدود ۲۶۰ میلیون سوء مصرف کننده مواد اعتیادآور در جهان، حدود ۱۸۰ میلیون نفر ماریجوآنا مصرف می‌کنند.  

    115




۱۳۹۳/۱/۱۴ - ۱۲:۱۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن