تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815682426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستاهای تاریخی همدان فرصتی برای طبیعت گردان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روستاهای تاریخی همدان فرصتی برای طبیعت گردان همدان-ایرنا-همدان از جمله استان ها و مناطقی است که زیبایی و جاذبه های بکر و منحصربه فرد طبیعی را در کنار آثار تاریخی، فرهنگی و بناهای بازمانده از دوران باستان را یک جا در برابر دیدگان مشتاق مسافران و علاقه مندان می گشاید.


به گزارش ایرنا مناظر زیبای بکر طبیعی و کوهستانی و روستاهای قدیمی ، دره های مصفا و سرسبز از جمله ظرفیت های تاثیرگذاری است که می تواند برای هر علاقمند و دوستدار طبیعت جذاب و دیدنی باشد.
دره های سرسبز عباس آباد، مرادبیک، غار شگفت انگیز علیصدر، سراب گاماسیاب و جنگل گیان، قله های الوند، شاه نشین، کرکس، قزل ارسلان، روستاهای ورکانه، سیمین ابرو، خاکو و ملهمدره از مهمترین جاذبه های طبیعی و سیاحتی استان همدان محسوب می شود.
در کنار جاذبه های طبیعی منحصر به فرد روستاها ، ساخت و سازها و مصالح خاص به کار رفته در روستاهای تاریخی استان همدان نیز جلوه دلفریبی به چهره این ظرفیت های گردشگری روستایی بخشیده است.
این روزها با هجوم روز افزون تبعات زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن و درنتیجه افزایش هرچه بیشتر استرس و اضطراب ناشی از زندگی در این محیط ها ی خسته کننده و کسل آور ،ضرورت رجوع به گذشته و انرژی گرفتن از طبیعت و تاریخ گذشته را هرچه بیشتر می کند.
به گزارش ایرنا، معاون گردشگری استان همدان در این ارتباط گفت: یکی از این روستاهای تاریخی استان همدان، روستای 400 ساله ورکانه است که ظرفیتی برای ماندگاری گردشگر در این استان به شمار می رود.
ˈرزیتا ناصر المعمارˈ افزود: این روستا مجموعه ای از چند محله است که هر کدام از چند واحد مسکونی تشکیل شده اند و در محله مسجد که قدیمی ترین محله روستای ورکانه به شمار می آید مسجد، حمام و مخابرات وجود دارد.
وی با اشاره به بافت مسکونی متمرکز روستای کوهستانی ورکانه ادامه داد: چشمه‏های فراوان میان روستا، مناظر بکر باغ‏های گردو، درختان سر به فلک کشیده مثمر و غیرمثمر، از زیبایی‏های منحصربه فرد طبیعی این روستا به شمار می‏آیند.
وی اضافه کرد: روستای «سیمین ابرو» نیز به عنوان دیگر روستای گردشگری استان در نقطه ای کوهپایه ای با بافت یکپارچه سنگی و معماری پله ای، کوچه های باریک و تنگ و حمام و خزینه واقع شده است.
وی اظهار داشت: این روستا از توابع بخش مرکزی همدان و در جنوب شرقی این شهرستان است. روستای سیمین ابرو با 60 خانوار از طوایف لر و اقوام آریا و سوارکار، به شغل باغداری مشغول هستند این روستای گردشگری نخستین روستا در استان همدان است که در برنامه چهارم توسعه بهسازی شده است.
وی گفت: تاریخچه یکجانشینی این روستا به 300 سال پیش مربوط می شود و این روستا دارای دو طایفه است که با حضور خود و کمترین مهاجرت ،به زندگی روستایی در سیمین ابرو معنا بخشیده اند.
معاون گردشگری استان همدان ادامه داد: استفاده از مصالح بومی و نوع خاص معماری خانه ، مغازه و مراکز محلات این منطقه را به عنوان روستای شاخص با ارزش های معماری قابل توجه معرفی می کند.
ناصر المعمار افزود: روستای سیمین یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان با جاذبه های طبیعی منحصر به فرد و بافت با ارزش تاریخی است که می تواند تقویت کننده صنعت گردشگری این استان باشد.
وی همچنین اضافه کرد: روستای ملهمدره اسدآباد نیز از ظرفیت های گردشگری فراوانی برخوردار است که در دره های شمال غربی الوند و دامنه کوه ˈالمابلاغˈ قرار دارد و فاصله آن با اسدآباد حدود سه کیلومتر است.
وی با بیان اینکه خانه های این روستا به روی هم ساخته شده، طوری که پشت بام یک خانه حیاط خانه دیگر است و این زیبایی روستا را دو چندان می کند، گفت: این روستا را کوه ها و دره ها از چهار طرف احاطه کرده و در هر فصل زیبایی خاص خودش را دارد و می توان آن را ˈماسوله ˈای در غرب کشور نامید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز گفت: 11روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد که بخشی از وظایف در این روستاها به بنیاد مسکن محول شده و این اداره برای برخی از روستاها طرح هادی تهیه و اجرا کرده و مابقی نیز در حال مطالعه است.
ˈعلیرضا ایزدیˈ با اعلام اینکه بنیاد مسکن بخش عملیاتی روستاهای هدف گردشگری را بر عهده دارد افزود: سیمین ابرو، ورکانه، خاکو، حبشی، گشانی، گیان، علی صدر، کاج، پیروز، اشتران ، سرابی ، مانیزان و قلعه جوق از روستاهای هدف گردشگری استان همدان به شمار می آیند.
وی با بیان این که روستاهای هدف گردشگری به دلیل ویژگی های بارز از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی در منطقه انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: استان همدان به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مطلوب و تعدد آثار تاریخی دارای 11 روستای هدف است.
7521/575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن