تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812674308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه ایران در میان بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
جایگاه ایران در میان بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان
هنگامی که ما به دانشگاه های بزرگ فکر می کنیم اولین تصویری که در ذهن ما شکل می گیرد دانشگاه های بزرگ آکسفورد، کمبریج، هاروارد و ... است، این دانشگاه ها شاید در میان بهترین ها باشند اما بزرگ ترین نیستند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از بازار خبر، دانشگاه هایی که ذکر کردیم با وجود برتری جمعیت چندانی ندارند، برای مثال دانشگاه هاروارد در حال حاضر تنها ۲۱ هزار دانشجو دارد و آکسفورد ۲۲ هزار دانشجو در خود جای داده است.
این اعداد شاید در نظر افراد بسیار زیاد باشد اما در مقایسه با تعدادی از بزرگترین دانشگاه های جهان ناچیز محسوب می شوند.جالب است که بدانید بسیاری از دانشگاه های بزرگ جهان که توانسته اند کیفیت آموزشی خوبی را ارایه دهند خارج از اروپا و آمریکا قرار دارند.در این گزارش نگاهی داریم به ۱۰ دانشگاه بزرگ جهان بر اساس تعداد دانشجویان پذیرفته شده.
دانشگاه پونه (Pune) ، هندوستان
تعداد دانشجو: ۴۹۳،۵۳۱ نفراین موسسه دهمین دانشگاه بزرگ جهان محسوب می شود و نزدیک به ۵۰۰ هزار دانشجو در خود جای داده است.
دانشگاه پونهدر سال ۱۹۴۹ افتتاح شد و در حال حاضر در زمینه تدریس بیش از ۴۰۰ رشته فعال است. این دانشگاه در حال حاضر برترین دانشگاه هندوستان است و در زمنیه الکترونیک و آنتروپوجی پیشرو است.
دانشگاه تریبهوان (Tribhuvan)، نپال
تعداد دانشجو: ۵۰۰ هزار نفردر جایگاه نهم دانشگاه تریبهوان در نپال قرار دارد، مرکز اصلی این مکان در شهر کیتی پور واقع شده است. تریبهوان در سال ۱۹۵۹ افتتاح شد و امروزه نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر دانشجو د خود جای داده است. این دانشگاه ۳۸ ساختمان اصلی آموزشی و ۴ مرکز تحقیقاتی در اختیار دارد و در حال حاضر بیش از ۱۰۷۹ رشته را آموزش می دهد.
رام کامهنگ (Ramkhamhaen)، تایلند
تعداد دانشجو: ۵۲۵ هزار نفردانشگاه رام کامهنگ در شهر بنکوک واقع شده است. این دانشگاه بزرگ ترین موسسه آموزش عال عمومی در تایلند است . رام کامهنگ در سال ۱۹۷۱ افتتاح شده است و نام خود را از "پادشاه رام کامهنگ" به دست آورده، فردی که طبق آثار موجود مخترع الفبای تایلندی محسوب می شود.
زمینه تدریس این دانشگاه بسیار وسیع است و رشته های همانند علوم انسانی و علم را در خود جای داده است. در سال ۱۹۹۹ این دانشگاه موسسه تحقیقات بین المللی خود را افتتاح کرد تا بتواند به صورت بهتری پاسخوگوی درخواست جهان برای تحصیلات بالا باشد.
دانشگاه تربوکا(Terbuka) ، اندونزی
تعداد دانشجو: ۶۴۶،۴۶۷ نفرافتتاح شده در سال ۱۹۸۴ این دانشگاه توانسته در ندت زمان کوتاهی بیش از ۶۰۰ هزار نفر را جذب خود کند. در وب سایت رسمی این موسسه گفته شده که تا سال ۲۰۲۱ دانشگاه تربوکا تبدیل به بزرگ ترین دانشگاه از راه دور می شود. 
دانشگاه پیام نور، ایران
تعداد دانشجو: ۸۱۸،۱۵۰ نفربا رشد زیاد جمعیت جوان ایران در سال های گذشته نیاز به موسسات آموزش عالی در این کشور به شدت افزایش یافت به همین دلیل دانشگاه پیام نور در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد. این دانشگاه در حال حاضر در جایگاه ششم پر جمعیت ترین دانشگاه ایران قرار دارد. پیام نور در زمینه های مختلفی همانند کشاورزی، اقتصاد، علم، مهندسی و علوم انسانی تدریس می کند به همین دلیل دانشجویان بسیار زیادی توانستند در این مکان به تحصیل بپردازند.
دانشگاه ملی بنگلادش، بنگلادش
تعداد دانشجو: ۱ میلیون نفردر سال ۱۹۹۲ این دانشگاه پس از رای مجلس کشور بنگلادش افتتاح شد. بر خلاف سایر دانشگاه های این کشور ، دانشگاه ملی بنگلادش از ابتدایی ترین تا عالی ترین درجه تحصیلات عالی را آموزش می دهد. 
دانشگاه علامه اقبال، پاکستان
تداد دانشجو: ۱،۸۰۶،۲۱۴ نفربا تعداد دانشجوی نزدیک به ۲ میلیون نفر دانشگاه علامه اقبال جایگاه چهارم بزگ ترین دانشگاه جهان را به خو اختصاص داده است.این دانشگاه در میان بزرگ ترین موسسات آموزش عالی از راه دور است و باهدف گسترش میزان سواد در سطح جامعه، به خصوص زنان ساخته شده است. پاکستان یکی از فقیرترین و ناامن ترین کشورهای جهان است و زنان د این کشور به سختی می توانند تحصیل کنن. به همین دلیل تحصیل از راه دور برای آن ها شاید بهترین روش ممکن محسوب شود.
دانشگاه آزاد اسلامی، ایران
تعداد دانشجو: ۱،۹۰۰،۰۰۰ نفردومین دانشگاه بزرگ این فهرست نیز در تهران واقع شده است و در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد، این دانشگاه در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون نفر دانشجو دارد. این موسسه در زمینه های مختلف علمی همانند علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و علم و هنر دانشجو می پذیرد که باعث شده تا به یکی از بزرگترین دانشگاه های جهان تبدیل شود.
دانشگاه آنادولو، ترکیه
تعداد دانشجو: ۱،۹۷۴،۳۴۳در جایگاه دوم این فهرست دانشگاه آنادولو ترکیه قرار گرفته است که با ۲ میلیون نفر جمعیت بزرگ ترین دانشگاه این کشور نیز محسوب می شود.
دانشگاه آنادولو در سال ۱۹۵۸ افتتاح شد و چندین شعبه بزرگ و عظیم دارد.
دانشگاه ملی ایندیرا گاندی (Indira Gandhi National) ، هندوستان
تعداد دانشجو: ۳.۵ میلیون نفراین دانشگاه در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد و امروزه به عنوان پر دانشجو ترین دانشگاه جهان محسوب می شود. این دانشگاه بیش از ۳.۵ میلیون نفر دانشجو را در خود جای داده است و تخمین زده می شود که تا ۴ میلیون نفر دانشجو نیز داشته باشد. دانشگاه ایندیرا گاندی در حدود ۳۶ کشور دیگر جهان فعال است و ۶۷ مرکز آموزشی بزرگ در اختیار دارد.




1393/1/11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن