تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816450344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی چشمه های آب معدنی قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معرفی چشمه های آب معدنی قزوین قزوین- ایرنا- چشمه های آب معدنی یکی از منابع و ثروت های طبیعی خدادادی و از مهمترین جاذبه های گردشگری هر منطقه ای است که می تواند سالانه تعداد زیادی گردشگر را جذب خود کند.


به گزارش ایرنا، استان قزوین نیز در کنار برخورداری از آثار تاریخی، محوطه های باستانی، تنوع اقلیمی، دارای جاذبه های طبیعی و از جمله چشمه های آب معدنی است که می تواند در توسعه استان نقش ایفا کند.
از چشمه های معدنی آبگرم استان می توان از ˈیله گنبدˈ در بخش شمالی مسیر جاده قزوین - رشت و 15 کیلومتری شمال روستایی به همین نام از توابع دهستان قاقازان قزوین یاد کرد.
این چشمه در کف دره ای که رودخانه کوچکی از آن عبور می کند از زمین می جوشد و وارد استخر بزرگی برای استفاده علاقه مندان می شود.
آب معدنی شمال این دره از سنگ های آذرین و جنوب آن از سنگ های آهکی تشکیل شده و مظهر چشمه در چند نقطه نزدیک به هم است که از آب آنها در حوضچه هایی جهت استحمام مردم استفاده می شود.
آب این چشمه از دسته آب های معدنی بی کربناته کلسیک آهن و گازدار خیلی گرم است و استحمام دراین آب به علت وجود گاز کربنیک و گرمای آن تسکین دهنده و ضد درد است.
از آب این چشمه جهت درمان بیماری های عصبی، مفصلی، پوستی و رماتیسم استفاده می شود، آشامیدن آن نیز برای دستگاه گوارش کبد و مجرای صفراوی و بیماری های روده ای و نیز درمان بیماری های تغذیه ای موثر است.
ˈارشیاˈ در شهر آبگرم از معروف ترین آب گرم های معدنی استان قزوین است که نسبت به سایر چشمه های معدنی امکانات مناسب تری برای استفاده مسافران دارد.
این مجموعه دارای استخر آب گرم عمومی، سایت خصوصی و سفره خانه سنتی می باشد و به لحاظ موقعیت استقرار و قابل دسترس بودن هر ساله پذیرای هزاران نفر از گردشگران می باشد.
آبگرم معدنی ارشیا از دسته آبهای کلروه سدیک و بیکربناته کلسیک گرم با PH اسید و سیلیس است و خاصیت درمانی آن برای درد مفاصل، روماتیسم، سوء هاضمه، سنگ کلیه، سیاتیک، دردهای عصبی و اگزما موثر است و استنشاق بخار آن تسکین دهنده عفونت های مجاری تنفسی، تورم گلو و حلق و برونشیت مزمن می باشد.
آبگرم معدنی ارشیا در کیلومتر 95 جاده قزوین– همدان قرار دارد.
از دیگر آبهای معدنی واقع در استان قزوین، چشمه های آب معدنی ˈآب ترشˈو ˈلرزانˈ در شمال غربی جاده قزوین - رشت در 45 کیلومتری شهر قزوین است.
اطراف چشمه های مذکور را رسوبات آبرفتی به همراه مواد معدنی لیمونیت و هماتیت پوشانده اند و بلوری ها گچ و توده های سنگ گچ نیز در این ناحیه دیده می شود.
آب این چشمه ها از دسته آبهای سولفاته کلسیک سرد، گاز و آهن دار است و آشامیدن آن دفع کننده فضولات بدن بوده و بر روی کبد و مجاری صفراوی موثر است.
همچنین چشمه آب معدنی روستای ˈونگینˈ از روستاهای بخش طارم سفلی نیز از جمله چشمه هایی است که سالانه هزاران نفر از بیمارانی دارای سنگ کلیه می باشند را جذب می کند.
این چشمه آب سرد که از دل سنگ جوشیده و جاری می شود، دارای خاصیت سنگ شکنی کلیه است و به همین دلیل اثربخشی از شهرت خاصی برخوردار است.
چشمه آب معدنی ˈسلطان بلاغیˈ در حومه روستای ماهان واقع در طارم سفلی و چشمه آب معدنی ˈالموتˈ در حومه روستای گرمارود واقع در شمال شرقی بخش الموت نیز از دیگر آبهای معدنی استان قزوین است.
آب لرزان، آب گرم کش آباد، هفت چشمه زوارک، هفت چشمه آوج، کس عمقین و اسمبرد از دیگر چشمه های آب معدنی استان می باشند که با وجود امکان و قابلیت رونق دادن به اکوتوریست و گردشگری درمانی، ولی بیشتر آنها هنوز از زیر ساخت مناسب و راه قابل دسترسی برخوردار نیستند و همین امر باعث شده فقط افراد محلی به طور سنتی به این چشمه ها دسترسی داشته باشند.
7389/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن