تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814796967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت هزار نفر به دیدن آثار مراجع فقید رفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هفت هزار نفر به دیدن آثار مراجع فقید رفتند قم- ایرنا - رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم گفت: حدود هفت هزار نفر از موزه و گنجینه آثار مراجع فقید در قم بازدید کردند.


به گزارش ایرنا ، ˈعیسی رضاییˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این موزه یکی از اماکنی است که بسیار مورد استقبال مسافران و زائران قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: این موزه در قم با هدف ارج نهادن به تلاش ها و مجاهدت های مراجع گرانقدر راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه موزه یاد شده، از سال گذشته به مجموعه موزه های استان قم اضافه شده است، گفت: راه اندازی موزه آثار مراجع، با توجه به فضای مذهبی و معنوی قم و سال ها حضور حوزه علمیه و مراجع تقلید در قم، ضروری بود.
وی هدف از راه اندازی گنجینه آثار مراجع تقلید را آشنا ساختن مردم و زائران با سیره اجتماعی و اخلاقی بزرگان دینی ذکر کرد و گفت: در زمینه آثار مکتوب و ماندگار مراجع نیز به خوبی معرفی می شود.
رضایی خاطر نشان کرد: آثار ارایه شده در این موزه در محوریت 12 نفر از مراجع و فقهای برجسته عالم شیعه از حاج شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله کوه کمره ای، سیدمحمدتقی خوانساری، آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیات دیگری چون اراکی، گلپایگانی، مرعشی نجفی، تبریزی، فاضل لنکرانی و بهجت است.
وی بیان داشت: زندگی نامه و شرح حالی از این مراجع به همراه عکس هایی از آنان در مجموعه داخلی و اتاق های این موزه ارائه شده است.
وی یادآور شد: ارائه اطلاعات مختصری از دیگر زعما، دانشمندان و فقهای شیعی از جمله شیخ کلینی، شیخ مفید، سید رضی و سیدمرتضی ارایه شده است که بخش معرفی کلی از 40 مرجع دیگر را در برمی گیرد.
لازم به ذکر است که این گنجینه آثار مراجع در فضایی بالغ بر 280 متر و در چهار اتاق آثاری را در معرض دید عموم قرار داده است که به دلیل مجاورت آن با بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) از استقبال بالای مردم در دو بخش ملی و بین الملل برخوردار است. ک/2
/7402/ 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن