تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820781618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان آبدانانی با طرح ابتکاری، تولید کشاورزی خود را سه برابر افزایش داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جوان آبدانانی با طرح ابتکاری، تولید کشاورزی خود را سه برابر افزایش داد ایلام- ایرنا- یکی از جوانان خلاق شهرستان آبدانان در شرق استان ایلام با ابداع روش و طرح ابتکاری میزان تولید محصول کشاورزی خود را به مقدار سه برابر افزیش داد.


ˈخیرالله زینی وندˈ از جوانان فعال و پرتلاش روستای هلیوه، بخش کلات مورموری شهرستان آبدانان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با اجرای طرح ابتکاری آبیاری قطره ای به کاشت محصول های گوناگونی مانند ˈخیار، گو جه فرنگی، طا لبی، خربزه، کدو، سبزی و کاهوˈ در یک هکتار زمین اقدام کرده و افزون بر تامین مخارج زندگی خود، موفق به پس انداز نیز شده است.
وی گفت: در پی فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و نام گذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ تصمیم گرفتم سد خاکی در بالای زمین کشاورزی خود بسازم و آب باران را جمع کنم و به صورت قطره ای از آن برای آبیاری محصول ها استفاده کنم و از این راه سهمی در تولید داشته باشم.
این کشاورز جوان ادامه داد: خوشحال هستم که توانستم با این ابتکار خود محصول های فراوان و مناسبی تولید کنم.
زینی وند اظهار کرد: در کنار کشاورزی به دامداری هم اشتغال دارم و تمام اوقات فراغت خود را با کار و تلاش سپری می کنم و به جای مهاجرت و زندگی حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، به این کار مشغول شدم و از آن راضی هستم.
وی ادامه داد: تاکنون از هیچ سازمان و نهادی وام دریافت نکرده ام و تصمیم دارم با زحمت و ابتکار شخصی، کسب و کار خود را در این روستای دور افتاده به رونق بیشتری برسانم تا الگوی سازنده ای باشد برای دیگر جوانان روستایی.
این جوان با اراده آبدانانی افزود: چنانچه مدیران جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در راستای کمک های مالی و تسهیلاتی مرا یاری کنند، می توانم زمینه اشتغال تعدادی از جوانان روستای خود را نیز مهیا کنم.
روستای 200 خانواری هلیوه در 80 کیلومتری جنوب آبدانان قرار دارد و یکی از قطب های کشاورزی این شهرستان است. ک/3
7174/565
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن