تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815433795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی در دهه پیشرفت و عدالت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس بسیج زنان کشور: اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی در دهه پیشرفت و عدالت است تهران- ایرنا- رییس سازمان بسیج زنان کشور با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبریˈ گفت:اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی در دهه پیشرفت و عدالت است .


ˈمینو اصلانیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به اینکه دو رکن اساسی برای دهه پیشرفت و عدالت ، موضوع اقتصاد و فرهنگ است، از این رو مقام معظم رهبری با درایت امسال را سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ نامگذاری کردند.
وی با بیان اینکه فرهنگ اصیل ما فرهنگی انقلابی و دینی است، اضافه کرد : دشمن از باورهای دینی، اعتقادی و این فرهنگ اصیل در هراس است و با استفاده از رسانه های خود در فضای مجازی و شبکه های مختلف ماهواره ای قصد براندازی نرم را در حوزه فرهنگ دارد.
رییس بسیج زنان کشور با اشاره به اینکه دشمن در حوزه اقتصاد نیز یک جنگ تمام عیار علیه ایران را آغاز کرده است ، تصریح کرد: در صورتی که بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم ، پایه های اقتصادی کشور محکم و آسیب ناپذیر خواهد شد و مشکلات و تحریم ها نمی تواند اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار دهد.
وی اقتصاد و فرهنگ را دو رکن و پایه اساسی برای تمدن سازی در آینده دانست و اضافه کرد: باید از هم اکنون برنامه ریزی هایی دقیق همراه با مطالعات عمیق در این حوزه ها شکل گیرد و این تصور اشتباه است که فرهنگ خود به خود ساخته می شود و از متن مردم بر می خیزد.
به گفته اصلانی، مردم هم اعتقاد دارند باید برای موضوعات فرهنگی برنامه ریزی داشت هر چند بحث های آموزشی و تغییر سبک زندگی هم ریشه در فرهنگ دارد.

** علوم انسانی ما ریشه در فرهنگ غرب دارد
اصلانی با بیان اینکه علوم انسانی یکی از موضوعاتی است که نسل امروز را تحت تاثیر قرار می دهد، خاطر نشان کرد: علوم انسانی ما ریشه در فرهنگ غرب دارد و ترجمه آن به کشور منتقل شده در حالی که علوم انسانی باید پایه های فرهنگی کشور را رقم زند.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم موضوعات فرهنگی را به طور اساسی دنبال کنیم باید بحث علوم انسانی و تغییر آن را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم از این رو برای اسلامی شدن علوم انسانی، بهره گیری از منابع غنی اسلامی در این حوزه ضروری است.
رییس بسیج زنان کشور با اشاره به اینکه برنامه ریزی های فرهنگی به دست مسئولان و نخبگان کشور صورت می گیرد، گفت: این افراد در زمینه مسائل فرهنگی، تقویت ایمان و اعتقاد مردم در تمام سطوح سنی و قشری وظیفه سنگینی دارند و باید برای توانمندی و تقویت خانواده ها در انتقال فرهنگ اصیل اسلامی و ملی و مسائل ارزشی و اعتقادی به فرزندان گام بردارند.
اصلانی همچنین بر تقویت نهادهای آموزشی نظیر مهد کودک، مدارس، دانشگاه و مراکز علمی و فرهنگی که فرزندان در آن رشد می یابند، تاکید کرد و افزود: باید باورهای یاد شده در نسل های امروز و فردا نهادینه شود و در این راه ابزارهای پیشرفته و به روز و تکنولوژیک و فضای مجازی کاملا در تسخیر این ارزش ها قرار گیرد.

**اصلاح الگوی مصرف در دستور کار سازمان بسیج است
اصلانی گفت: از آنجا که چند روز قبل از پایان سال 92، سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر فرزانه انقلاب ابلاغ شد از این رو سازمان بسیج کشور اصلاح الگوی مصرف را در دستور کار خود قرار داد هرچند سعی کردیم به بقیه ابعاد آن نظیر تولیدات و اشتغال زایی خانگی نیز توجه داشته باشیم.
وی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه در همین زمینه در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: برنامه های ویژه ای نیز نظیر سبک زندگی اسلامی - ایرانی در موضوعات فرهنگی پیش بینی کرده ایم و دو بحث قابل توجه و مهم جمعیت و عفاف و حجاب نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.
اصلانی با بیان اینکه کارگروه های یاد شده اقدامات اجرایی خود را از هفته گذشته آغاز کرده اند، ابراز امیدواری کرد که این کارگروه ها بسرعت به نتایج عملی و مورد انتظار برسند.
اجتمام**1880**1436
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن