تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812602841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکنیکهای پیشرفته تصویربرداری تشخیص سرطان سینه درکشورانجام می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رادیولوژیست پژوهشگاه سرطان سینه: تکنیکهای پیشرفته تصویربرداری تشخیص سرطان سینه درکشورانجام می شود تهران - ایرنا-رادیولوژیست پژوهشگاه سرطان سینه جهاد دانشگاهی گفت : درحال حاضر تمامی تکنیک های پیشرفته تصویر برداری برای تشخیص سرطان سینه در کشور انجام می شود و با استفاده از این روش ها امکان تشخیص زودرس سرطان سینه وجود دارد.


دکتر ˈتکتم بهشتیانˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : پیشرفت علم پزشکی در سالیان اخیر باعث شده است که تحولی در انتخاب روش های تشخیصی و درمانی و در نتیجه موفقیت بیشتر در تشخیص زود رس و درمان بیماری ها ایجاد شود.
وی با بیان اینکه تصویر برداری در تشخیص زودرس سرطان سینه در زنان از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت :انجام مامو گرافی و سونو گرافی در تشخیص و درمان سرطان سینه به متخصصان و پزشکان کمک شایانی می کند تا با این روش سرطان سینه در مراحل اولیه تشخیص داده شود و پزشکان بتوانند اقدامات فوری درمانی را در پیش بگیرند.
بهشتیان ادامه داد: روش های تصویر برداری متعددی وجود دارد که پزشک به وسیله آن می تواند نسج سینه را بررسی و در مورد توده احتمالی قضاوت کند که در این روش ها ماموگرافی و سونوگرافی و در مراحل بعدی ام آر آی ( MRI ) را برای بیمار تجویز می کنند.
این رادیولو‍‍ژیست خاطرنشان کرد:استفاده از ماموگرافی و سونوگرافی توده های سرطانی در ابعاد بسیار کوچک تشخیص و روند درمان با موفقیت بسیار بالایی سپری می شود .
بهشتیان یاداور شد : مامو گرافی یک روش ساده و سریع برای تشخیص سرطان سینه محسوب می شود . سونوگرافی از سینه نیز معمولا در مواردی انجام می شود که پزشک به هر دلیلی بررسی های بیشتری را برای بیمار تجویز کند. بیشترین کاربرد سونوگرافی تشخیص توده های حاوی مایع و کیست در سینه است.
به گفته وی وجود کیست های ساده در سینه دلیل سرطان سینه نیست بلکه در بسیاری از موارد ضایعات خوش خیم سینه نیازی به درمان و یا جراحی ندارند .
بهشتیان افزود : اغلب زنان پس از 40 سالگی دچار ضایعات خوش خیم و یا کیست های ساده در سینه می شوند که در بسیاری موارد با درمان های دارویی قابل درمان هستند.کیست ها یکی از شایع ترین بیماری های خوش خیم سینه است که اکثر زنان پس از 40 سالگی به آن مبتلا می شوند.
رادیولوژیست پژوهشگاه سرطان سینه جهاد دانشگاهی توضیح داد: این کیست ها زمانی که زنان به دوران یائسگی برسند و هورمون های آنان تا حدی کاهش یابد به مرور کوچک می شوند. البته معاینات دوره ای برای این بیماران تجویز می شود و هر6 ماه با انجام سونوگرافی تغییرات بافتی سینه آنان بررسی می شود.
بهشتیان با بیان این که یکی از شایع ترین سرطان های زنان سرطان سینه است ،اظهار داشت :اجرای طرح غربالگری سرطان سینه زنان در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است برای اجرای این طرح بزرگ کشور نیاز به برنامه ریزی دقیق و گسترده در سطح ملی دارد.
به گفته وی متاسفانه بیماران در ایران هنگامی مراجعه می کنند که مرحله بیماری آنان در مرحله دوم و یا سوم قرار دارد و سرطان پیشرفت کرده است .
وی یادآور شد : سرطان سینه یکی از مهمترین وشایع‏ترین بیماری‏ها در زنان است و دانستن اطلاعات اساسی در این زمینه برای هر زنی اگرچه دچار این بیماری نیز نباشد به دلیل شایع بودن و مهم‏بودن بیماری لازم و ضروری است .
علمی (4)**1354**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن