تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816583481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فصل قهر تماشاگران با استادیوم‌ها به آشتی می‌کشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فصل قهر تماشاگران با استادیوم‌ها به آشتی می‌کشد؟
به نظر می‌رسید با صعود ایران به جام‌جهانی و برگزاری منظم و با دقت فوتبال در لیگ و جام حذفی ایران شاهد رقابت‌های پر تماشاگری باشیم؛ ولی بیماری ذاتی فوتبال ایران موجب شده همه این کاتالیزوها هم کمکی به حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال ایران نکرده است. حالا باید نشست و دید که آیا مسابقات سه هفته پایانی لیگ ایران که حساسیت بالایی هم دارد، می‌تواند تماشاگران فوتبال را به استادیوم‌ها بکشاند؟
کد خبر: ۳۸۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ - 27 March 2014


سه هفته پایانی مسابقاتش لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای ابتدایی سال جدید با حرارت خاصی میان بالانشینان و پایین‌نشینان جدول پیگیری می‌شود و تنها چیزی که حتی بیشتر از کیفیت پایین مسابقات ما را آزار می‌دهد، سکوهای خالی از تماشاگر مسابقات فوتبال است.


به گزارش تابناک، اگر نبودند تماشاگران چند تیم شهرستانی که در چند فصل اخیر با حرارت بیشتری نسبت به سایرین بازی‌های تیمشان را پیگیری می‌کردند، شاید آمار استقبال از بازی‌ها در لیگ امسال از این هم فاجعه‌بارتر می‌شد. با این حال، امسال لیگ ایران در میان سیزده دوره قبلی، کم‌تماشاگرترین دوره را پشت سر می‌گذارد و حتی این عدم استقبال تماشاگران از لیگ به بازی‌هایی مثل جام باشگاه‌های آسیا هم رسیده و این برای کشوری که خودش را آماده کرده تا شهریور ماه امسال میزبانی رقابت‌های جام‌ ملت‌های آسیا را برعهده بگیرد، زنگ خطری است.


در همین روزهای آخر اسفندماه بود که استقلال تهران در یک شرایط بغرنج می‌بایست به مصاف الجزیره امارات برود؛ ولی نه جایگاه متزلزل این تیم در آسیا و نه دیدار با یک حریف قدیمی عربی نتوانست تماشاگران را مجاب کند که برای حمایت از تیم محبوبشان به ورزشگاه بیایند و «جهنم آزادی» سابق به یک ورزشگاه سرد و بی‌روح بدل شده بود.


در چندسال اخیر، هرساله ورزشگاه‌های فوتبال ایران خالی و خالی‌تر از فصل قبل شده‌اند و کارشناسان عوامل زیادی را در قهر تماشاگران با ورزشگاه‌ها دخیل دانستند. در برهه‌ای گران بودن قیمت بلیت را علت اصلی عدم استقبال از مسابقات فوتبال در ایران دانستند؛ اما حتی ارزان کردن بهای بلیت‌ها هم نتوانست کمکی به پر شدن ورزشگاه‌ها کند.


بی‌شک کیفیت پایین رقابت‌های فوتبال در ایران هم از دلایل مهم عدم استقبال تماشاگران است؛ اما نزدیک شدن به روزهای حساس رقابت‌ها و حضور حداقل پنج تیم در کورس قهرمانی باز هم تکانی به ورزشگاه‌ها نداد و در دو هفته از پنج هفته مهم پایانی باز هم شاهد حضور گسترده تماشاگران در ورزشگاه‌ها نبودیم.


شاید بتوان در میان همه عوامل، فساد فراگیر در فوتبال ایران را عامل اصلی عدم استقبال تماشاگران از مسابقات فوتبال دانست. سال ۱۳۹۲ را شاید بتوان سال افشای فساد در فوتبال ایران دانست. تا پیش از این همه و همه از فساد در فوتبال ایران سخن می‌گفتند؛ اما سال ۱۳۹۲ سالی بود که اندکی پرده از روی هیولای بزرگ فساد در فوتبال ایران کنار رفت. افشای فساد و تبانی گسترده حتی در سطح اول فوتبال ایران و عدم برخورد مناسب سازمان فوتبال ایران موجب شد تا تماشاگران دیگر روی خوشی را به ورزشگاه‌های فوتبال ایران نشان ندهند.


علاوه بر این‌ها الکترونیکی شدن بلیت‌فروشی،  نبود امکانات رفاهی برای تماشاگران، جو مسموم ورزشگاه‌ها، فوتبال‌زدگی هواداران، کمبود ستاره‌ها در فوتبال ایران، پیر بودن لیگ ایران و مهاجرت ستاره‌ها به لیگ‌های عربی و عدم حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها هم از دیگر عوامل مؤثر در خالی بودن ورزشگاه‌هاست.


با توجه به اینکه ورزشگاه‌های ایران سازوکار مناسبی برای شمارش تماشاگران ندارد، تعداد تماشاگران بر اساس تخمین بیان می‌شود. سال گذشته میانگین حضور تماشاگران برای هر مسابقه فوتبال، ‌۹۷۰۰ نفر تخمین زده شد. پر واضح است که این آمار به هیچ وجه آمار جذابی نیست؛ اما متأسفانه این آمار امسال به ۷۳۰۰ نفر برای هر مسابقه تقلیل یافته است. درست است که پرسپولیس به دلیل نتایج بهترش نسبت به فصول قبل تماشاگران بیشتری در بازی هایش دیده و از طرفی میزبانی تیم‌های نفت، راه‌آهن و سایپا  از استقلال و پرسپولیس درصد تماشاگران این تیم‌ها را افزایش داده؛ ولی در مجموع تعداد تماشاگران با کاهش ۲۵‌درصدی روبه‌رو شد. در این میان کاهش قابل توجه تعداد تماشاگران استقلال قابل توجه بود. این تیم در نیم‌فصل با خداحافظی یکی از محبوب‌ترین ستاره‌هایش مواجه شد و بعد از آن هم دو ستاره دیگر تیمش راهی لیگ‌های عربی شدند.


تراکتورسازی، تیمی که به تنهایی آبروی فوتبال ایران را در آسیا از لحاظ تعداد تماشاگر خریده است هم با ریزش تماشاگر مواجه شده است. در حال حاضر قطعا لیگ‌های کشورهای چین، استرالیا و کره‌جنوبی پر تماشاگرتر از ایران است. احتمال اینکه در سال‌های آتی ژاپن و اندونزی هم از ایران پیشی بگیرند وجود دارد.


به نظر می‌رسید با صعود ایران به جام‌جهانی و برگزاری منظم و با دقت فوتبال در لیگ و جام حذفی ایران شاهد رقابت‌های پر تماشاگری باشیم؛ ولی بیماری ذاتی فوتبال ایران موجب شده همه این کاتالیزوها هم کمکی به حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال ایران نکرده است. حالا باید نشست و دید که آیا مسابقات سه هفته پایانی لیگ ایران که حساسیت بالایی هم دارد، می‌تواند تماشاگران فوتبال را به استادیوم‌ها بکشاند؟ گرچه به‌نظر می‌رسد که برگزاری این رقابت‌ها در تعطیلات عید نتواند تماشاگران را چندان به ورزشگاه برساند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن