تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804752005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیرانشهر یکی از مقصدهای اصلی مسافران نوروزی در آذربایجان غربی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیرانشهر یکی از مقصدهای اصلی مسافران نوروزی در آذربایجان غربی پیرانشهر، مهاباد - ایرنا - شهرستان پیرانشهر با داشتن جاذبه های طبیعی و پایانه مرزی تمرچین یکی از مقصدهای مهم گردشگران و مسافران نوروزی آذربایجان غربی به شمار می رود که این روزها پذیرای شماری زیادی از میهمانان نوروزی است.


شهرستان پیرانشهر در فاصله 129 کلیومتری جنوب ارومیه واقع شده و با دارا بودن جاذبه های فراوان طبیعی و بازرگانی یکی از قطب های گردشگری آذربایجان غربی محسوب می شود و همه ساله با آغاز فصل بهار میزبان شمار زیادی از گردشگران و مسافران است.
در این شهرستان جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی از جمله جنگلهای پردانان، سنگهای افسانه ای خورنج، کوهستان قندیل و آبشار خراپاپ و مراکز تجاری کالاهای خارجی و پایانه مرزی و گمرک تمرچین زمینه های خوبی برای میزبانی از میهمانان نوروزی این شهرستان است.
** جنگل های پردانان
این جنگلها در 22 کیلومتری جنوب پیرانشهر و در جاده پیرانشهر به سردشت واقع شده و جاری بودن رودخانه دایمی و خروشان پردانان که یکی از سرچشمه های اصلی رود زاب کوچک است بر زیبایی آن دوچندان افزوده است.
** سرزمین سنگهای افسانه ای روستای خورنج
این روستا در 20 کیلومتری شمال شرقی پیرانشهر و بر سر راه پیرانشهر به مهاباد واقع شده و در مجاورت این روستا، منطقه ای پوشیده از سنگهای عظیم الجثه قرار دارد، که به طور شگفت انگیزی بر روی هم انباشته شده اند.
این سنگ های افسانه ای هر ساله پای هزاران مسافر را برای بازدید به این روستا می کشاند و لانه سازی برخی پرندگان از جمله لک لک و عقاب در بالای سنگها جلوه های خاصی به این منطقه بخشیده است.
** کوهستان قندیل
قندیل یکی از کوهستان های رشته کوههای زاگرس است که در مرز ایران و ترکیه و نیز ایران و عراق قرار دارد و بلندترین قلهٔ آن به نام که و کز(kavkez) به ارتفاع 3800 متر در ترکیه واقع شده و کوهی که اکثر کوهنوردان آن را به نام قندیل بزرگ می شناسند، سیا کیو (سیاه کوه) نام دارد که ارتفاع آن 3610 متر است.
کوه قندیل کوچک نیز با ارتفاع 3250 متر دارای دیواره ای به ارتفاع 450 متر است که جزو دیواره های بلند کشور بوده و به علت ناامن بودن منطقه مسیر کاملی بر روی آن وجود ندارد.
قندیل یکی از پربرف ترین کوههای ایران بوده و دارای یخچال های طبیعی فراوان است و مناطقی همچون دوله نی، بادین آوی، حاجی برایم، آوخوارده، دالاوان، قلات شای، کانی زرد و زیوکه جاذبه های خاص این کوهستان مرتفع هستند که هر ساله پای شمار زیادی از دوستداران محیط زیست را به این منطقه می کشاند.
** آبشار خرپاپ
کوهها و جنگلها و دره ها و رودهای منطقه پیرانشهر دست در دست هم داده اند تا با ترسیم تابلوهایی زیبا و بی بدیل از طبیعت، تحسین هر بیننده ای را از این نقاش توانا برانگیزند.
این آبشار یکی از این مناظر زیبا و بی نظیر این شهرستان است که در میان جنگلهای سر سبز پردانان قرار دارد.
** منطقه عملیاتی حاج عمران
شهرستان پیرانشهر در طول هشت سال دفاع مقدس، در خط مقدم جبهه شاهد رشادتها و جان فشانیهای جوانان سلحشور این مرز و بوم بوده و یاد و خاطره آنها در تاریخ این منطقه ثبت شده است و هر ساله کاروانهای زیادی از بسیجیان و عاشقان انقلاب در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی این شهرستان دیدن کرده و یاد وخاطره شهدا را زنده می کنند.
این مناطق عملیاتی سالانه شاهد حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم است که از اقصی نقاط کشور در قالب کاروان راهیان نور به این منطقه سفر می کنند.
** بازارچه کالاهای خارجی پیرانشهر
یکی از مهمترین جاذبه های پیرانشهر این بازارچه است که در امتداد خیابان امام خمینی (ره) واقع شده و بیشتر مسافران این شهرستان به نیت بازدید و خرید از آن دیدن می کنند و خرید از بازارچه این شهر به دلیل مرزی بودن، پایین بودن قیمتها و تنوع مارکها بسیار مورد علاقه خانواده ها و گردشگران است.
** گمرک و پایانه مرزی تمرچین
گمرک زمینی تمرچین در 15 کیلومتری غرب پیرانشهر و نقطه مقابل حاج عمران عراق قرار دارد و کوتاهترین مسیر جمهوری اسلامی ایران به شمال عراق، بنادر سواحل دریای مدیترانه و بندر عقبه اردن محسوب می شود.
فعالیت رسمی خط ترانزیت کالا از مرز تمرچین پیرانشهر از سال 87 آغاز شده و سالانه بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر مسافر از طریق گمرک مرزی تمرچین بین دو کشور ایران و عراق تردد می کنند.
برنامه های در دست مطالعه و اجرای پیرانشهر مانند سدهای متعدد، تبدیل شدن به مسیر ترانزیت زایران عتبات عالیات عراق و سوریه در کنار ایجاد زیرساختهای گردشگری در منطقه در آینده ای نزدیک این شهرستان را به یکی از قطب های مهم گردشگری شمالغرب کشور تبدیل می کند.
7512/584/۵۸۱
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن