تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806654790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باغ نمیر تفت تاکنون بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

باغ نمیر تفت تاکنون بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است یزد-ایرنا-رییس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تفت گفت:از میان آثار تاریخی و اماکن قدیمی این شهرستان باغ نمیر تفت بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است.


مهدی جمالیان در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون 4700 نفراز اماکن تاریخی و قدیمی شهرستان بازدید کرده اند گفت:از این تعداد 2 هزار نفر از باغ نمیر که یکی از باغهای نفیس ایران به شمار می رود بازدید کرده اند.
وی افزود:از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون که خیل عظیمی از مهمانان و مسافران نوروزی وارد شهرستان تفت شده و اماکن تاریخی و آثار قدیمی این شهرستان را مورد بازدید قرار داده اند باغ نمیر بسیار جلب توجه کرده و بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب کرده است.
جمالیان آسیاب آبی که تنها آسیاب آبی فعال استان یزد به شمار می رود،موزه مردم شناسی،خانه رزاقیان که یکی از خانه باغهای دوره پهلوی است و مجموعه روستاهای هدف گردشگری را از جمله اماکنی برشمرد که مورد توجه و بازدید مسافران و گردشگران قرارگرفته است.
وی افزود:در شهرستان تفت 7 نمونه از باغهای زیبای ایرانی و تاریخی شامل باغ علی نقی خان،باغ صدری محمدآباد،باغ صدری فیض آباد،باغ و عمارت حافظی،باغ فرهنگ،باغ مظفری و باغ نمیر(صدری) را که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده در خود جای داده که شاخص ترین آن باغ نمیر(صدری) تفت می باشد.
رییس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تفت گفت:باغ نمیر تفت از جمله باغهای ایرانی نفیس و تاریخی است که به دستور صدرالعلماء از حکام دوران زندیه ساخته شده و با وسعت 10 هزار متر مربع با پلانی تقریبا مربع مستطیل عناصر زیبا و منحصر به فرد معماری از جمله بادگیر دوطبقه بر روی تالار عمارت،وجود یک حوض سنگی در جلوی ساختمان با وسعت 500 متر مربه و 95 فواره آب که از لحاظ فن اجرا و استفاده از علوم مرتبط ساخت آن را بعنوان یکی از شاهکارهای آن دوره مطرح می نمایند جلوه می نماید.
به گفته جمالیان در ضلع جنوب شرقی انتهای باغ یک آسیاب آبی قرار دارد و در یکی از اتاقهای طبقه دوم تالار آن در درون طاقچه ای نوشته قدیمی حدود 52 سال پیش دیده می شود که به انشاء و قلم شخصی به نام عطاءالدوله مسندی نژاداهل شیراز است که این شخص به سبب ماموریت اداری از شیراز به تفت منتقل وشرح برخورد خود با مردم تفت بویژه زرتشتیان این شهر را با مداد روی دیوار به یادگار می نویسد.
این باغ که در حال حاضر در دست بخش خصوصی و سرمایه گذار جهت تبدیب به مجموعه اقامتی تفریحی و گردشگری است در سال 1379 به همت میراث فرهنگی به شماره ثبتی 2898 به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.ک/3
7547/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن