تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813054348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باستانی پاریزی درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

باستانی پاریزی درگذشت کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان روز سه شنبه در پی درگذشت چهره ماندگار ادب و فرهنگ ایران دکتر ˈمحمد ابراهیم باستانی پاریزیˈ پیام تسلیت منتشر کردند.


در پیام مشترک آیت الله ˈسیدیحیی جعفری و علیرضا رزم حسینیˈ آمده است: با کمال تاسف باخبر شدیم روح بلند چهره ماندگار فرهنگ، تاریخ، ایران و فخر کرمانیان استاد مسلم دکتر ˈباستانی پاریزیˈ پروازی جاودانه را آغاز کرد و در جوار قرب حق ماوا گرفت. بدون تردید حافظه تاریخی ایرانیان، کرمانیان و شیفتگان تاریخ و ادبیات این مرز و بوم هیچگاه نقش بارز این استاد برجسته را فراموش نخواهد کرد.
امام جمعه و استاندار کرمان بیان کردند: عشق و علاقه وافر آن فقید سعید به زادگاهش استان کرمان بر کسی پوشیده نبود و تالیفات، مقالات و کتب متعددی که در این راستا به زیور طبع آراست گواهی روشن بر این واقعیت است.
این پیام می افزاید: استاد باستانی پاریزی همچنین بسیاری از دانشجویان را در مقاطع مختلف دانشگاهی تربیت کرد و خاطره حضور در کلاس درس وی برای همگان ماندگار خواهد ماند.
در ادامه این پیام آمده است: این مصیبت بزرگ را به همه اقشار مختلف مردم به ویژه دانشگاهیان و بزرگان عرصه علم و ادب و تاریخ تسلیت عرض می نماییم امید است الطاف خفیه حضرت رب الارباب روح بلندش را جرعه نوش دریای رحمت واسعه قرار داده و به خانواده محترم ایشان و بازماندگان صبر و اجر جمیل عنایت فرماید.
استاد باستانی پاریزی صبح سه شنبه پنجم فروردین ماه به علت بیماری و کهولت سن در بیمارستان مهر تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.
وی دی ماه ۱۳۰۴ در ˈپاریزˈ شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان متولد شد و از مفاخر دانش، ادب و فرهنگ کرمان و ایران به شمار می رود.
کتابها و مقالاتی ارزنده و مشهور از این مورخ، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران به یادگار مانده است.ک/3
8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن