تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813481469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز چی بخوریم؟ / پنجم فروردین، چغرتمه برای دارا و ندار!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


امروز چی بخوریم؟ / پنجم فروردین، چغرتمه برای دارا و ندار! جامعه > خانواده - امروز پنجم فروردین است و ما با یک غذای جدید از خطه شمال ایران قصد داریم شما راغافلگیر کنیم.

البته اصلا بعید نیست بابت مواد لازم به کار رفته در برخی از این غذاها دلخور شوید و با این تصور که قیمت آنها سر به آسمان کشیده می‌شود فکر کنید برخی از این غذاها متعلق به از ما بهتران است اما به قول پائلو کوئلیو در کتاب بریدا ئاقعیت همیشه همان چیزی نیست که ما میبینیم! با این وصف بیشتر ما آدم‌ها نمی‌دانیم ناله نداری اطرافیان را باور کنیم یا صف‌های عریض و طویل مقابل گران‌ترین برندهای آجیل و شیرینی! با این مقدمه که نباید همیشه چیزهایی را که با چشمتان می‌بینید ، واقعیت تلقی کنید می‌رویم سراغ پیشنهاد امروزمان که چغرتمه است. حتما امتحانش کنید.   مواد لازم:
مرغ: یک کیلوگرم تخم مرغ: 8 عدد پیاز داغ: 2 تا 3 قاشق مربا خوری زعفران ساییده: یک قاشق چایخوری روغن: 150 گرم جوش شیرین: یک قاشق مربا خوری آبلیمو: دو قاشق مربا خوری نمک و فلفل و ادویه دلخواه: به مقدار لازم   روش تهیه : 1- بعد از اینکه مرغ گرانبها را پاک کردید آن را با مقدار کمی آب حدود یک لیوان می‌تواند کافی باشد و کمی پیاز خرد شده و مقدار اندکی هم نمک رئی گاز بگذارید تا بپزد. 2- وقتی مرغ شما کاملا پخته شد باید دست کم اندازه 3 قاشق غذاأ‌خوری آب در آن باق مانده باشد. حالا استخوان‌های مرغ را از گوشتش جدا کنید.

3- گوشت مرغ را خرد کنید و بعد آنقدر آن را بکوبید تا حسابی له و البته نرم شود.

4- در این مرحله باید بروید سراغ زعفران. آن را در کمی آب جوش حل کنید و در عوض جوش شیرین را هم در کمی آب سرد حل کنید.

5- تخم مرغ‌ها را در ظرف بزرگ دیگری بشکنید و درست و حسابی آنها را هم بزنید. کمی هم نمک چاشنی تخم مرغ‌ها کنید.

6- در این مرحله مرغ‌های کوبیده شده همراه زعفران و آب لیمو و جوش شیرین و پیاز داغ داخل ظرف تخم مرغ‌های شکسته و هم زده شده می‌ریزید و آنها را اساسی با هم ترکیب می‌کنید.

7- فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و مایع چغرتمه را داخل ظرف مناسب فر بریزید البته قبل از اینکار کف ظرف را حتما با کمی روغن چرب کنید. بعد از اینکه مایع را داخل ظرف ریختید روی آن را صاف کنید و اجازه بدهید 45 دقیقه چغرتمه شما داخل فر بماند به طوریکه کاملا برشته شود.

8- 45 دقیقه زمان زیادی برای انتظار نیست و مطمئن باشید سریع می‌گذرد. بعد از اینکه چغرتمه را از داخل فر بیرون آوردید صبر کنید تا سرد شود و سپس آن را داخل ظرف مورد نظر خودتان بازگردانید. نوش جان...   فردا چی بخوریم؟ شاید از فردا که ششم فروردین است و دید و بازدید‌ها کمتر شده بدتان نیاید با تهیه غذایی سبک به پارکی ، کوهی ، دشتی ، بیابانی بروید و همراه خانواده یک روز پیک نیکی را تجربه کنید. ما هم با همین ذهنیت برای فردا تهیه همبرگر خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. منتظر ششم فروردین باشید. ۴۷۴۷



سه شنبه 5 فروردین 1393 - 11:15:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن