تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803280668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز چی بخوریم؟ / اول فروردین، سال جدید را با خوارک فیله افتتاح کنید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


امروز چی بخوریم؟ / اول فروردین، سال جدید را با خوارک فیله افتتاح کنید جامعه > خانواده - امروز اولین فروردین است و بدون شک شما روز شلوغی در پیش دارید. بنابراین قطع به یقین باید برای سیر کردن شکمتان سراغ غذاهای به مراتب سریع‌تر و ساده‌تری بروید. پس طبق وعده دیروز، امروز خوراک فیله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

البته نکات جالب توجهی درباره خود فیله وجود دارد. این نکته هم در این موضوع خلاصه می‌شود که شما در عین حال که باید در پایتخت یک کیلو فیله را حدود 16 هزار تومان بخرید، می‌توانید همین مقدار فیله را در مسافتی دورتر شاید در حد فاصل بین تهران تا کرج 10 هزار تومان خریداری کنید. البته این داستان آشنا معمولا همیشه مصداق‌های عینی زیادی داشته آن هم به طوریکه حسابی به چشم خودتان هم آمده باشد. به هر حال تنوع هم چیز بدی نیست. چه برسد به تنوع قیمت!!!   مواد لازم:
فیله مرغ : نیم تا یک کیلو ( به نسبت تعداد نفرات ) سیب زمینی متوسط: 3 یا 4 عدد هویج متوسط: سه عدد متوسط پیاز: یک عدد کوچک نمک و فلفل و ادویه دلخواه: به میزان لازم رب: یک قاشق غذا خوری   روش تهیه:
1- ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست کنده و به شکل مربع‌های کوچک خرد کنید و داخل ماهی تابه آن را سرخ کنید و بعد آنها را کنار بگذارید. 2- هویج‌ها را هم در اندازه‌ای مشابه اندازه سیب زمینی‌ها خرد کنید و داخل ماهی تابه تفت دهید. هویج‌ها نباید مانند سیب زمینی‌ها حسابی سرخ شوند؛ بلکه همان تفت دادن کافی است. بعد از تفت دادن هویج‌ها آنها را هم برداشته و کنار بگذارید. 3- حالا نوبت پیاز داغ کردن است. اگر از اینکه پیاز داغ زیر دندانتان برود بدتان نمی‌آید که مشکلی نیست اما اگر این موضوع اذیتتان می‌کند می‌توانید پیاز‌ها را رنده کنید و سرخ کنید. 4- وقتی پیاز داغ‌ها کم کم داشت طلایی رنگ می‌شد فیله‌هایی را که از قبل مربع شکل و کمی بزرگتر از اندازه‌ سیب زمینی‌ها خرد کردید به آنها اضافه کنید و فیله را همراه پیاز داغ تفت دهید. 5- در مرحله بعدی یک قاشق غذا خوری رب را به فیله‌های در حال سرخ شدن اضافه کنید و به اندازه یکی دو دقیقه رب را همراه فیله‌ها تفت دهید. 6- به اندازه یک لیوان آب داخل ماهی تابه بریزید و بعد هویج و سیب زمینی‌هایی را که هم که از قبل سرخ کرده و کنار گذاشته‌اید به فیله‌ها اضافه کنید. 7- ترکیب رادر حالت جوشیدن روی حرارت نسبتا ملایم بگذارید. تقریبا نیم ساعت بعد خوراک فیله شما آماده خوردن است. این خوراک را بدون برنج و با نان سرو کنید و مطمئین باشید که از مزه آن لذت خواهید برد. 8- فراموش نکنید وقتی می‌خواهید زیر گاز را خاموش کنید تا خوراک فیله را سرو کنید حتما باید به اندازه دو سه قاشق از سس خوراک داخل آن باقی مانده باشد. 9- روز اول عید سبک بخورید چون در مهمانی‌ها حسابی شیرینی و آجیل به خوردتان می‌دهند و بهتر است که مراقب پرخوری باشید. نوش جان....   نکته: فیله مرغ معمولا از خود مرغ گران‌تر است بنابراین اگر دست بر قضا دخل و خرجتان با هم نمی‌خواند ، درست مثل خیلی‌های دیگر می‌توانید برای این خوراک سراغ خود مرغ بروید و به جای خرد کردن مربعی شکل سیب زمینی و هویج و فیله همه چیز را خلالی و ریش ریش خرد کنید و با همان دستور پخت پیش بروید. این یک حقه نیست! قرار نیست سر کسی را کلاه بگذارید. این یک حربه است بر اساس اقتضای مالی! خب موضوع بسیار ساده است. جورج اورول در کتاب همه جا پای پول در میان است می‌نویسد: وقتی درآمد انسان هفته‌ای دو لیره باشد ، زندگی اجتماعی برای او بسیار پیچیده می‌شود. حالا شما این درآمد دو لیر در هفته را برگردانید به ریال و تومان خودمان که شاید آنقدرها که باید و شاید برای مخارج زندگی کافی نباشد. همین جاست که پیچیدگی زندگی اجتماعی نمود پیدا می‌کند. پس ما برای شما توصیه‌های دیگری هم درباره همین غذا داریم. خب! حالا ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه این پیچ را کمی باز کنید به جای فیله مرغ بروید سراغ خود مرغ و یا اینکه مقدار فیله را کمتر کنید و مقدار سیب زمینی و هویج را بیشتر. مطمئن باشید طعم و مزه چندان تغییری نخواهد کرد. اما دست کم شما صرفه جویی مالی کرده‌اید.   فردا چی بخوریم؟
کوکوی کدو یا بادمجان. دستور پختشان یکی است و تنها تفاوتشان بادمجان به جای کدو یا کدو به بادمجان است. اگر درگیر دغدغه‌های مالی هستید خیالتان تخت چون در این غذا خبری از گوشت و مرغ نیست. بنابراین کمی ارزان‌تر از بقیه غذاهاست اگر دغدغه مالی هم ندارید که خب امتحانش کنید. ارزشش را دارد. ۴۷۴۷



جمعه 1 فروردین 1393 - 11:28:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن